Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har tatt en abort. Prøven fra 3.mars viste 20.000 og prøven fra 05.april (2 uker etter aborten) viste ca 800. Jordmor mente dette var noe høyt og mente at man kunne være gravid i og utenfor livmoren samtidig, og at sistnevnte kunne være kortere. Hadde abort rundt 20.mars. Fikk beskjed om å ringe tilbake i morgen og be om en undersøkelse. 

Noen som har vært borti dette?? 

Anonymkode: d0252...914

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En del må gjennom flere runder med cytotec for å få ut alle restene. Så det kan hende at det fremdeles er svangerskapsprodukter i livmoren din. Innvendig ultralyd av gynekolog i morgen vil gi svaret.

Anonymkode: d4307...755

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En del må gjennom flere runder med cytotec for å få ut alle restene. Så det kan hende at det fremdeles er svangerskapsprodukter i livmoren din. Innvendig ultralyd av gynekolog i morgen vil gi svaret.

Jeg er helt enig i at hun bør gå til gynekolog og ultralyd og finne ut hva som er galt. Men kan du fortelle mer om hva cytotec er? 

Anonymkode: 682c4...017

Skrevet

Cytotec er et middel som blant annet brukes til abort/igangsettelse av fødsel.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Silfen skrev:

Cytotec er et middel som blant annet brukes til abort/igangsettelse av fødsel.

Ok, tror jeg skjønner: så da er det er for å få livmoren til å tømme seg på ny hvis man går med rester? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ok, tror jeg skjønner: så da er det er for å få livmoren til å tømme seg på ny hvis man går med rester? 

Det får livmoren til å trekke seg sammen, som ved en fødsel, altså stimulerer til rier. Rester fjerner man vel stort sett ved en utskrapning dersom de ikke har kommet ut som normal via aborten i seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Silfen skrev:

Det får livmoren til å trekke seg sammen, som ved en fødsel, altså stimulerer til rier. Rester fjerner man vel stort sett ved en utskrapning dersom de ikke har kommet ut som normal via aborten i seg selv.

Forhåpentligvis tømmer livmor seg tilstrekkelig med en ny runde cytotec (riefremkallende vagitorier, slik Silfen skriver). Hvis livmoren ennå ikke er tømt så er det kirurgisk utskraping i narkose; et inngrep som tar ca ti minutter. Det kan være en fin mulighet for å få lagt inn hormonspiral samtidig, så slipper du forhåpentligvis en ny graviditet før du er klar for det slik at du slipper denne påkjenningen igjen. Lykke til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innvendig ul viste ingenting, men gynekolog mente at prøven kunne være høy fordi nivående hadde vært høye i utgangspunktet. Fikk beskjed om å ta en blodprøve om to uker for å sjekke nivået da, også fant de ut at jeg hadde veldig ømme muskler innvendig som gjorde at det kunne kjennes ut som graviditetssymptomer. Ikke noen behagelig undersøkelse, men nå er det gjort.

Anonymkode: d0252...914

AnonymBruker
Skrevet

Hos noen går det sakte ned, hos noen raskt. Jeg hadde en SA 29. Mars, og hadde ny eggløsning 16. April. Startet med HCG på 8000 ved SA, en uke senere hadde jeg under ingen målbare verdier av HCG i kroppen. 

En venninne av meg gikk i 12 uker før kroppen hadde blitt kvitt all HCG, og fikk ny eggløsning.

Det varierer så sinnsykt! 

Anonymkode: ee819...18b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...