Gå til innhold

Hva kan regnes som tilstrekkelig evidens?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det eneste vi faktisk kan vite at eksisterer er det målbare. Alt annet blir bare spekulasjoner. At det fysiske og psykiske henger sammen har vi visst veldig lenge. Dette er det ingen tvil om. Psyken er et av områdene der forskningen har mye igjen å utforske, men det at vi ikke nødvendigvis vet alt om hvordan dette fungerer betyr hvertfall ikke at vi skal lire av oss ubegrunnede spekulasjoner som ikke har noen rot i virkeligheten!

Det du kaller "Kinesisk medisin" omfatter mye sludder og pølsevev. Noe av det er direkte farlig: http://tjomlid.com/2012/04/11/kinesisk-urtemedisin-er-farlig/

Og i tillegg baserer det seg bl.a. på dyreplageri: http://tjomlid.com/2011/08/15/tradisjonell-kinesisk-medisin-bjorneplageri-og-antropomorfisme/

Som jeg har sagt gjentatte ganger: Vi vet ikke "alt", og forskning er heller ikke feilfri. Men det er faktisk den eneste veien å gå om man skal skaffe seg kunnskap om ting her i verden. Alt annet blir bare ukvalifisert synsing og tøys. Forskningen er derimot krystallklar på en del ting det er forsket mye på. F.eks aspartam. Vi vet at det ikke er farlig. Akkurat som at vi vet at homeopati bare er tull.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
17 minutter siden, Citpensacola skrev:

Det eneste vi faktisk kan vite at eksisterer er det målbare. Alt annet blir bare spekulasjoner. At det fysiske og psykiske henger sammen har vi visst veldig lenge. Dette er det ingen tvil om. Psyken er et av områdene der forskningen har mye igjen å utforske, men det at vi ikke nødvendigvis vet alt om hvordan dette fungerer betyr hvertfall ikke at vi skal lire av oss ubegrunnede spekulasjoner som ikke har noen rot i virkeligheten!

Det du kaller "Kinesisk medisin" omfatter mye sludder og pølsevev. Noe av det er direkte farlig: http://tjomlid.com/2012/04/11/kinesisk-urtemedisin-er-farlig/

Og i tillegg baserer det seg bl.a. på dyreplageri: http://tjomlid.com/2011/08/15/tradisjonell-kinesisk-medisin-bjorneplageri-og-antropomorfisme/

Som jeg har sagt gjentatte ganger: Vi vet ikke "alt", og forskning er heller ikke feilfri. Men det er faktisk den eneste veien å gå om man skal skaffe seg kunnskap om ting her i verden. Alt annet blir bare ukvalifisert synsing og tøys. Forskningen er derimot krystallklar på en del ting det er forsket mye på. F.eks aspartam. Vi vet at det ikke er farlig. Akkurat som at vi vet at homeopati bare er tull.

Du skriver at "mye ubegrunnede spekulasjoner har ikke rot i virkeligheten".

Hele poenget mitt er at vi kan ikke måle alt mot hverandre da vi lever i forskjellige virkeligheter. 

Og når du snakker om at kinesisk medisin omfatter mye pølsevev ( utifra en artikkel du legger ved ) , blir jeg oppgitt. Du vet ingenting om kinesisk medisin. Les deg mer opp på det før du kommenterer det på denne måten er du snill. Det blir bare for enkelt. TCM er heavy greier, lange studier som har mye for seg. De har en bedre forståelse av at det psykiske og fysiske henger sammen, de behandler kroppen mye mer som enn helhet enn hva vestlige leger gjør, er generelt mer skånsomme i behandlinger da de bruker urtekombinasjoner som ikke gir bivirkninger på samme måte som legemidler. Jeg sier ikke at de har alle svarene, men vi har mye å lære fra den siden av verden.

Anonymkode: d22b2...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og andre her i tråden har begrunnet påstandene våre med linker til artikler og kildehenvisninger, noe du ikke ser ut til å hverken forstå eller være i stand til å gjøre selv. Du ser ikke ut til å være i stand til å ta inn over deg hvordan vitenskap og forskning fungerer, men setter heller din lit til juksemakere og kvakksalvere som Mike Adams. Det begynner å bli ganske åpenbart at du ikke bryr deg om virkeligheten, men heller vil forholde deg til en slags konstruert drømmeverden der forskning og vitenskap ikke har noe å si. Med mindre du faktisk kommer med gode kildehenvisninger på de sinnsyke påstandene dine så tenker jeg denne diskusjonen er avsluttet, for nå står vi bare og stanger her. Jeg håper i det minste at du ikke har barn som du pusher disse avsindige fantasiene dine på.

For å bare gjøre det helt klart, ifht. det tråden EGENTLIG handlet om: Hverken aspartam eller MSG er farlig, dette er det forsket GRUNDIG på, og de som påstår noe annet baserer det på løgnere, kvakksalvere og konspirasjonsteoretikere.

Takk for meg. (Med mindre det skulle dukke opp noen gode kildehenvisninger her)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skriver som om du sitter på fasiten. Jeg er ydmyk overfor naturen, noe du også burde være da vi er natur.

Jeg nevnte kinesisk medisin. Du har null peiling på TCM ( kinesisk medisin ), men det har jeg! Jeg har blitt bedre av den og.

Skal du ha kildehenvisninger på at TCM fungerer, når det har eksistert i tusenvis av år?

TCM tar mer rota av sykdommen, det gjør sjelden vestlig medisin, den holder bare symptomer i sjakk. Men man må være mye mer tålmodig med kinesisk medisin da den tar lenger tid å få resultater av fordi den ikke har de bivirkningene legemidler har, den er dermed mer skånsom.

Å kalle Mike Adams for en kvakksalver, vel...da er vi på forskjellige kloder. Skal vedde på at du ikke har lest noe av det han har skrevet, men hørt kun på synsere som mener de sitter med en fasit. 

Forskningen har ikke og kommer aldri til å få alle svarene. Det er det naturen som har!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørte du i det hele tatt på hva Mike Adam sa i det intervjuet?

Det er ingen grunn til å høre på en svindler og lystløgner. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S: Det er forøvrig en kjent sak at mange legemidler har maaange bivirkninger

Ja, og disse oppgis på pakningen.

Si meg, er du helt fullstendig blank i topplokket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vitenskapen vil uansett aldri kunne måle seg med naturen. 

Det er takket være vitenskapen at vi klarer å holde naturen i sjakk slik at vi nå lever lenger og er friskere enn noen gang tidligere. Opprinnelig ("naturlig") ble jo mennesket knapt 30 år gammelt i gjennomsnitt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ha kildehenvisninger på at TCM fungerer, når det har eksistert i tusenvis av år?

Det merkelige er at i alle disse tusen årene klarte ikke TCM å øke den gjennomsnittlige levealderen. Derimot skjøt forventet levealder i været da moderne medisin kom på banen.

TCM er svindel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ei som har jobbet i legemiddelindustrien, så jeg vet hva jeg snakket om. Der er det svært mye HYSJ hvis man kommer med meningene sine, da "forskningen" som du så pent her omtaler, ALLTID har økonomiske interesser. Dette vet vi lite om her i Norge, siden vi nærmest har gratis helsehjelp, men tro meg, det er MYE i kulissene man aldri hører om! ( LES : feilmedisiniering, bivirkininger av medisiner, overbehandling av pasienter pga systemet, rutiner, offentlige jobber osv )

Hvis du leser om hva aspartam er ( som Mike Adams vet mye om ), vil de fleste skjønne at det IKKE er bra for helsa, på samme måte som f.eks fluor!

Så det finnes med andre ord ingen rapporter, ikke engang fra din famøse Mike Adams, som understøtter dine påstander om at matvareindustrien i mer enn 70 år har benyttet verdens diabetikere som slaktoffer i sin griskhet etter fortjeneste.

Du ror så det fosser nå, men kommer ingen steder.

Konspirasjonsteorier er mye farligere for enkeltmennesker enn det bivirkninger av medisiner mot dødelige sykdommer er.

Bivirkninger er oppgitt i vedlegg til medisiner. Bivirkninger av å tro på konspirasjonsteorier er oppgitt, men de nektes hørt av de som tror på teoriene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturen har mange svar vi overser. F.eks når man blir syk, så kan kroppen komme tilbake til seg selv igjen i mange tilfeller hvis man prøver å forstå årsaken til at man ble syk, som ofte er en blanding av det fysiske og det psykiske. Men istedenfor putter folk i seg diverse, som kan gi nye ubalanser på sikt. Mange som f.eks begynner på legemidler, må fortsette, det blir en ond spiral. De begynner på det ene legemiddelet etter det andre og har da gjerne ei liste med medisiner de tar når de er eldre. Mange medisiner kunne vært unngått og gitt bedre helse, f.eks blir det skrevet ut alt for mye blodtrykksmedisiner, blodfortynnende ( som har kjipe bivirkninger , spesielt over tid ), diabetes 2 kan reverseres med kosthold og mosjon f,eks, men leger skriver ut medisiner istedenfor, fordi legemiddelindustrien har opparbeidet seg enorm makt oppigjennom årene, og de jobber med  leger, det er en stor industri man vet alt for lite om kulissene til.

Jeg mener vi må stole mer på egen kropp og at den kan hjelpe oss hvis vi hjelper den  : med næringsrik kost, nok søvn, minimalt med stress, gode relasjoner, bruke egne evner osv. Vi må være mer kritiske til hva legemidler egentlig gjør med helsa på sikt, ( selv om noen legemidler absolutt kan hjelpe i gitte situasjoner ).

Naturen vil alltid være sterkere enn vitenskapen.

Jepp, dette er det flere og flere som finner ut, heldigvis :) Legemidler er livreddende i akutte tilfeller, men over tid bare forgifter det kroppen.
Og (de fleste) tilsetningstoffer i mat bare forgifter kroppen og har ingen positive effekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel70, du er totalt blottet for kunnskap om dette. Du må begynne å basere deg på reell kunnskap og ikke bare synsing fra kyniske løgnere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, jabx skrev:

Det er takket være vitenskapen at vi klarer å holde naturen i sjakk slik at vi nå lever lenger og er friskere enn noen gang tidligere. Opprinnelig ("naturlig") ble jo mennesket knapt 30 år gammelt i gjennomsnitt.

Det har da alldeles ikke bare med vitenskapen å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, jabx skrev:

Det merkelige er at i alle disse tusen årene klarte ikke TCM å øke den gjennomsnittlige levealderen. Derimot skjøt forventet levealder i været da moderne medisin kom på banen.

TCM er svindel.

Og der bekreftet du din generelle uvitenhet, din totale mangel på kunnskap.

Å kalle TCM ( som forøvrig har eksistert i tusenvis av år, samt lever i beste velgående ) for svindel...

Vel, jeg har ikke ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har da alldeles ikke bare med vitenskapen å gjøre...

Jasså? Hva har det å gjøre med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og der bekreftet du din generelle uvitenhet, din totale mangel på kunnskap.

Å kalle TCM ( som forøvrig har eksistert i tusenvis av år, samt lever i beste velgående ) for svindel...

Vel, jeg har ikke ord...

Jeg har begrunnet hvorfor TCM er svindel. Til tross for at det har eksistert i tusenvis av år har det ikke gjort en dritt for menneskehelsen. Det er tydeligvis helt virkningsløst, for det var først med moderne legevitenskap at levealderen økte.

At noen bruker noe betyr ikke at det faktisk virker. Mange mennesker gjør mye rart. Et minimum av kunnskap om menneskesinnet vil kunne forklare hvorfor. Men kunnskapsløshet er alternativeres kjennetegn. Det og løgnaktighet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.4.2016 at 3.27, AnonymBruker skrev:

Mike Adams har peiling...

Har et enormt forbruk av aluminiumsfolie..

Regner med du mener han har peiling på :

- Vaksiner

- HIV/Aids

- Moderne medsin

osv osv..

tinfoilhatarea.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse
Den 4/24/2016 at 11.30, jabx skrev:

Jeg har begrunnet hvorfor TCM er svindel. Til tross for at det har eksistert i tusenvis av år har det ikke gjort en dritt for menneskehelsen. Det er tydeligvis helt virkningsløst, for det var først med moderne legevitenskap at levealderen økte.

Det som er enda verre er at TCM er til direkte skade.

Ikke bare påfører TCM mennesker skade gjennom feilbehandling, men det baserer seg i stor grad på utrydningstruede arter. Utrydningstruede dyr blir slaktet ned, og bare små deler av dem blir solgt gjennom det illegale markedet som innhold i TCM-"medisiner". Resten blir liggende og råtne. Eventuelt tortureres dyrene ihjel for å komme til kroppsdeler eller kroppsvæsker som brukes i TCM.

Dette går særlig ut over dyr som tigere og neshorn.

TCM virker ikke, men enda verre er at TCM er ren og skjær ondskap.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...