Gå til innhold

Leieboeren tramper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier ut til en ung kvinne med en 6 år gammel gutt. Har leid ut til småbarnsfamilier før, men aldri har det vært så mye bråk som med dette barnet. De bor i etasjen over oss, så vi hører jo selvfølgelig de mer enn de hører oss. 
Men denne gutten er på tur til å gjøre oss sprø. Han tramper over gulvet, springer så det høres ut som gulvet skal falle ned, roper og herjer. Vi har kanskje vært heldig med tidligere eiere, eller er dette normalt? Hvor mye stillhet kan vi forvente? 

Det er såpass ille at jeg nå ikke har tatt ute øreproppene jeg bruker om natten enda, fordi at jeg må dempe bråket deres. Hører jeg på noe tar jeg headset på (stenger bråket mest ute på den måten), men hører det fremdeles veldig godt. Vi er selv i 30-årene uten barn, blir kanskje litt mindre tolerante siden vi ikke har noen selv. Men som sagt,tidligere leietakere med barn har det gått fint med.

Burde jeg bare akseptere dette? 

Anonymkode: e9ba3...557

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare ta en rolig prat med leietakeren og forklare situasjonen? Kanskje hun sjøl ikke er bevisst på hvor mye de faktisk bråker og hvor mye dere hører av det? 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Mearrasámi skrev:

Hvorfor ikke bare ta en rolig prat med leietakeren og forklare situasjonen? Kanskje hun sjøl ikke er bevisst på hvor mye de faktisk bråker og hvor mye dere hører av det? 

Det tror jeg ikke hun er nei, for hun hører jo sjeldent noe fra oss (og tror vel det er det samme motsatt vei). Jeg har pratet med henne om det en gang, men det er tydeligvis glemt. Og så tenker jeg på om jeg kanskje overreagerer, hvor mye jeg burde akseptere. Siden barnet er bare 6 år. 
Ts

Anonymkode: e9ba3...557

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er forskjell på barn og også forskjell på hvordan de blir oppdratt. Neon lærer tidlig at vilter lek med løping og tramping gjøres ute og andre lærer ikke det i det hele tatt. Jeg ville tatt det opp. Men jeg ville ikke holdt pusten mens jeg ventet på bedring. Sørg for å dokumentere skriftlig at det er tatt opp slik at du har dokumentasjon til en eventuell oppsigelsessak senere.

Er det lytt i et hus må man ta hensyn til hverandre og det gjelder spesielt for de som bor øverst da trinnlyd bærer veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...