Gå til innhold

Toastmaster har med barn på 1 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Italia å gifte oss. Alle gjeste skal bo på vinslott sammen med oss en langhelg. Vi tenkte et barnefritt bryllup. Men våre to på 5 og 7 må selvfølgelig være med når mamma og pappa gifter seg. Har ordna med så de får barnevakt når festen starter. Betyr det da at det er fritt frem for å ta med barn, siden vi har med våre? Pleier ikke stort bryllup være uten barn? Jeg har aldri blitt bedt i et bryllup med barn. Bryllup er jo en fest. Vår kvinnelige toastmaster har en datter på 15 mnd når bryllup vårt er. De tenkte å ta en uke ferie samtidig med vårt bryllup. Så datter skal med. Skjønner ferie biten. Men som toastmaster har man en ganske stor oppgave. Er det da greit å ha med barn? Far til barnet er selvfølgelig med, men som regel når man er rundt året er man ganske mammadalt. Og har de ikke tenkt til å være med på festen?

Anonymkode: dc232...e3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal til Italia å gifte oss. Alle gjeste skal bo på vinslott sammen med oss en langhelg. Vi tenkte et barnefritt bryllup. Men våre to på 5 og 7 må selvfølgelig være med når mamma og pappa gifter seg. Har ordna med så de får barnevakt når festen starter. Betyr det da at det er fritt frem for å ta med barn, siden vi har med våre? Pleier ikke stort bryllup være uten barn? Jeg har aldri blitt bedt i et bryllup med barn. Bryllup er jo en fest. Vår kvinnelige toastmaster har en datter på 15 mnd når bryllup vårt er. De tenkte å ta en uke ferie samtidig med vårt bryllup. Så datter skal med. Skjønner ferie biten. Men som toastmaster har man en ganske stor oppgave. Er det da greit å ha med barn? Far til barnet er selvfølgelig med, men som regel når man er rundt året er man ganske mammadalt. Og har de ikke tenkt til å være med på festen?

Pleier ikke bryllup stort sett være uten barn skulle det stå.

Skrevet

Er det ikke bare å velge en toastmaster som ikke har et 15 mnd gammelt barn? Skjønner godt at de vil ha barnet med, og at de samtidig tar det som en ferie. Italia er jo ikke bare en svipptur. 

• Liker 45
Skrevet

Dere burde heller ha funnet en toastmaster uten barn! 

Det hadde vært noe helt annet hvis dere hadde hatt bryllupet hjemme i Norge, da ville det vært lettere for toastmasteren å ha barnevakt de timene bryllupet er.

Å dra fra en baby på litt over et år i flere dager til et annet land er det ikke mange som vil gjøre. 

Så jeg forstår godt at hun tar med seg den lille. 

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare med våre nærmeste, så det er ikke så mange å velge i. Og hvis de visste at barnet skulle med, hvorfor takke ja til jobben? Innbydelsen med toastmaster er jo sendt ut.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har bare med våre nærmeste, så det er ikke så mange å velge i. Og hvis de visste at barnet skulle med, hvorfor takke ja til jobben? Innbydelsen med toastmaster er jo sendt ut.

Men hvorfor spurte dere henne i utgangspunktet? Dere var jo klar over at hun har en baby, og når bryllupet er i et annet land så burde dere tenkt såpass selv. Garantert noen av dere nærmeste som ikke har så små barn. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke du at hun har en datter? Du kan jo ikke bare ta det for gitt at de lar henne være hjemme.

Anonymkode: c13a5...c18

• Liker 21
Skrevet

Og du hadde ikke avklart dette med barnefritt bryllup med henne før du spurte om hun ville være toastmaster? Eller i det hele tatt før hun takket ja til å bli med? Kanskje hun tar det som en selvfølge at du mener barnet hennes skal være med når du spør henne om denne oppgaven, i et bryllup i utlandet? Det hadde jeg gjort.

• Liker 15
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du allerede spurt om damen vil være toastmaster, og så gjør hun dette. Det er vanskelig å ta opp, fordi hun kanskje gleder seg, og føler seg beæret. Jeg synes du eller din utkårede (den av dere som kjenner disse menneskene best), bør ta dette opp, og spørre paret om barnets far skal trekke seg tilbake tidlig på kvelden for å være barnevakt på rommet. Det er jo ikke utenkelig at det er slik de har tenkt. Her tror jeg man har mye å vinne på å være vennlig men tydelig, og si at om jobben ikke er ok for denne familien, så kan dere finne noen andre (som ikke har alt dette ansvaret).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte henne fordi stort sett alle de andre har en oppgave, og fordi vi tenkte at siden mine 2 søstre er forlovere, og dette er søsteren til sambo, at ho ville satt pris på å bli spurt om noe hun også. 

AnonymBruker
Skrevet

Mener du virkelig at babyen skal være borte fra moren sin i en hel uke, bare fordi du selv vil ha alles oppmerksomhet rundt kun deg selv på din store dag?

Anonymkode: ac391...809

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

En ting er at du visste at hun har barn, en annen ting er hvor mye du tror at denne ettåringen kommer til å "ødelegge" festen for deg? Foreldrene kommer vel til å passe på barnet, dessuten legger en ettåring seg såpass tidlig så festen utover kvelden uansett vil bli barnefri.

Anonymkode: bd1a1...821

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener du virkelig at babyen skal være borte fra moren sin i en hel uke, bare fordi du selv vil ha alles oppmerksomhet rundt kun deg selv på din store dag?

Anonymkode: ac391...809

Nei, selvfølgelig ikke. Skjønner jo at de vil ha henne med når de tenker en uke ferie. 

Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi valgte henne fordi stort sett alle de andre har en oppgave, og fordi vi tenkte at siden mine 2 søstre er forlovere, og dette er søsteren til sambo, at ho ville satt pris på å bli spurt om noe hun også. 

Er det flere av de inviterte som har barn, eller kun henne?

*skrivefeil

Endret av hironakamura
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet! Vi kuttet ut bryllupet til nærmeste slekt pga at barna ikke fikk være med. De hadde bryllup på andre kanten av landet, og det var ikke aktuelt å ta med barnevakt eller la de bli hjemme. Fatter ikke at småbarn i bryllup er ett problem.

Anonymkode: c53d9...926

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Nå har du allerede spurt om damen vil være toastmaster, og så gjør hun dette. Det er vanskelig å ta opp, fordi hun kanskje gleder seg, og føler seg beæret. Jeg synes du eller din utkårede (den av dere som kjenner disse menneskene best), bør ta dette opp, og spørre paret om barnets far skal trekke seg tilbake tidlig på kvelden for å være barnevakt på rommet. Det er jo ikke utenkelig at det er slik de har tenkt. Her tror jeg man har mye å vinne på å være vennlig men tydelig, og si at om jobben ikke er ok for denne familien, så kan dere finne noen andre (som ikke har alt dette ansvaret).

Ja, det er ikke alltid så lett å ta opp sånne ting.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, hironakamura skrev:

Er det flere av de invoterte som har barn, eller kun henne?

To par til har barn, de skal ikke ha med barna.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To par til har barn, de skal ikke ha med barna.

Er de barna like små som toastmasteren sitt barn?

En ettåring er fortsatt så liten at det er heller ikke anbefalt at begge foreldrene reiser ifra han over lengre tidspunkt. 

Forøverig så trenger det ikke by på problemer med en baby i bryllupet. Var selv i et bryllup ifjor der brudens søster hadde med en unge på ca samme alder. Ungen sovnet i vogna etterhvert, og de satte vogna på et rom ved siden av lokalet. Vi som gjester merket faktisk ikke noe til den. Faren til ungen var kjapp med å ta ungen ut av lokalet hvis det ble tegn til uro fra ungen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet! Vi kuttet ut bryllupet til nærmeste slekt pga at barna ikke fikk være med. De hadde bryllup på andre kanten av landet, og det var ikke aktuelt å ta med barnevakt eller la de bli hjemme. Fatter ikke at småbarn i bryllup er ett problem.

Anonymkode: c53d9...926

Fordi de skriker i kirken og løper rundt og mange voksne syns ikke noe om å ha små barn rundt fulle folk på kvelden.

Anonymkode: c13a5...c18

• Liker 4
Gjest Fjotteri
Skrevet (endret)

Om noen ba meg i et bryllup når barnet var 1 år som innebar overnatting for begge foreldre - så hadde jeg tatt for gitt at de skjønte at barn selvsagt må med? 

Det er nokså uvanlig at begge foreldre reiser bort fra en 1åring uten problemer - spesielt til reiseformål som krever at man faktisk er tilstede hele oppholdet.

Her er det nok du som ikke har tenkt deg om, og det er ganske merkelig når du har to barn selv? :klo:

Måtte bare redigere til at jeg har blitt bedt og ikke dratt da det har vært vennefest uten barn - men altså i TS sitt tilfelle er det overnatting/den inviterte har oppgaver og TS har barn med selv. Vet ikke om jeg hadde skjønt at det lå begrensninger i akkurat det tilfellet på en 1åring som jo gjerne sover endel av dagen og far kunne tatt seg av ungen mens jeg gjorde oppgavene som var tiltenkt meg. 

Endret av Fjotteri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...