Gå til innhold

Venninne som henger med meg kun når hun ikke har penger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mer som utblåsning MEN takker hvis dere har noen råd eller tips <3 

Som overskriften sier så har jeg merket i det siste at venninna mi henger med meg kun når hun er ferdig med lønningen sin. Jeg vet at det smarteste er å droppe henne helt. Men vi har vært veldig gode venninner i ca 5-6  år. og hun er den eneste venninnen jeg har igjen. Jeg er introvert og har problemer med å komme i kontakt med folk og få et nytt vennskap med noen.

jeg merket det ved at hvergang hun har penger så prioriterer hun andre folk og går å fester og bruker nesten alt på alkohol,mat osv. Hver gang jeg spør henne om å finne på noe eller rett og slett gå en tur på cafe så bruker hun en evighet på å svare og kommer med tåpelige unnskyldinger, men når hun er ferdig med pengene sine så kontakter hun meg og klenger seg på meg hele tiden. Det har jeg merket spesielt siste månedene. 

Jeg vet på en måte at hun utnytter meg og vet jeg sier alltid ja til alt ( spandere, sove over etc etc. ), men i det siste har jeg blitt så lei rett og slett. Jeg har tatt det opp med henne men så later hun som ingenting og bytter tema. Vi begge er i midten av 20 åra

Men om jeg kutter henne ut da har jeg null sosialt liv i fritiden. Dere som har opplevd ensomhet vet hvor jævlig bittert det er og sitte inne hverdag og spes helgene helt alene uten en eneste sjel som bryr seg. 

Verste er at hun utnytter ensomheten min noen ganger og gnir det ekstra inn, som om hun gjør meg en tjeneste for å    ha møtt meg.

det er ikke sånn at jeg maser og vil møttes hverdag. Men ca 1-2 ganger i uka.

jeg har blitt vandt til ensomheten min men føler at jeg må ut ihverfall en gang i uka å snakke med noen. Hvis jeg ikke gjør det føler meg som en mislykket menneske som er født pga en feil. ( psykolog er uaktuelt ) 

Det ble veldig rotete innlegg jeg vet, men måtte bare få det ut

Anonymkode: a0f94...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

1. Du er ikke mislykket

2. Jobb med selvbildet ditt

3. Sett grenser for hva du tillater

4. Begynn å trene

5. Finn nye venner

Anonymkode: 363ed...035

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg misforstod, men dersom du spør om/ønsker å møte denne venninna 1-2 ganger hver uke er det OFTE etter mitt syn. Har aldri møtt de samme så ofte med mindre jeg uansett møtte dem pga studier el.l. Så det kan være at hun synes du er altfor "på" og derfor avviser deg en del. Men slutt uansett å spandere på henne, er da nok av gratisting man kan finne på!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir dette ikke en vinn-vinn situasjon da? du trenger noen å prate med en gang iblant, hun er den eneste som er "vennen" din mot at du spanderer ditten og datten? Når du har klart å sette deg i en situasjon der kun hun gidder å møte deg så er det like greit å betale for det?

Er hun en ekte venn? NEI

Trenger du henne akkurat nå? JA

Behold henne til du finner andre venner og kutt henne ut :) 

Anonymkode: 6cff7...fbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1-2 ganger i uken anser jeg som ofte. De eneste jeg ser så ofte er familie og kolleger.

Anonymkode: acafa...dd3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med de andre om at 1 - 2 ganger i uken er ofte. Nå vet jeg ikke hva hverken du eller venninnen din driver med. Men jeg studerer, og jeg møter aldri venninnene mine 1 - 2 ganger i uken for å gjøre noe sosialt.

Men om dere ikke har noe spesielt å gjøre på fritiden kan jeg forstå det. Jobber dere? Studerer?

Endret av Taklampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Du må finne andre å henge med og starte med andre aktiviteter, da slipper du å "betale" folk å sosialisere seg med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser at mange mener at det er for mye å møttes 1-2 ganger i uken. Men er det virkelig 1-2ganger i uken veldig mye å møte en venn i? Hva er det som er "normalt" i øynene deres ? 

Jeg er i full jobb og de jeg jobber med er bare jobbvenner. 

Pysjolog er uaktuelt fordi jeg har vært der og føler det ikke hjalp med noe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at mange mener at det er for mye å møttes 1-2 ganger i uken. Men er det virkelig 1-2ganger i uken veldig mye å møte en venn i? Hva er det som er "normalt" i øynene deres ? 

Fordi man har andre ting å gjøre på fritiden, man trener, man har kanskje lyst til slappe av alene OG  man har andre venner og familie. Osv

Jeg er veldig fornøyd hvis en venninne setter av tid når det passer dem og når det passer meg, noen perioder blir det mindre og andre perioder mer.

Anonymkode: aee61...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finn på noe sammen med henne som ikke koster penger :)

Anonymkode: c20b7...c3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Finn på noe sammen med henne som ikke koster penger :) (De gangene hun ikke har penger)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helt enig at 1-2 ganger i uken er ofte. Jeg har få venner. Men jeg er gift og har barn så jeg er ikke ensom fordet. 

Dere får finne på noe som ikke koster penger. Er det virkelig verdt å bli utnyttet? Jeg ville heller ha vært alene enn å bli utnyttet. Slutt å spander på henne så ser du fort om hun er en ekte venn eller ikke.

Anonymkode: 24bab...111

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er du jo sosial da? Du snakker vel med de på jobben? Du vet at alle psykologer ikke er like sant? Det virker som du kunne hatt god nytte av det.

Anonymkode: 71305...80e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk hvis du hadde flere gode venner. Og måtte møte dem 1-2 ganger i uken i tillegg. Ganske raskt hadde du fylt hver dag i uken med å måtte være med venner for å opprettholde vennskapet. Du er introvert (får energi fra å være alene),men du er ganske søkende etter det sosiale.(vil være ofte med folk) Det er normalt, men vanskelig. 

Begynn på fritidsaktivitet og møt folk der. gruppetrening, annet i nærområde av interesse. Spør de ut på kaffe, se en film eller annet uformelt 

Anonymkode: b0fb7...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du jo sosial da? Du snakker vel med de på jobben? Du vet at alle psykologer ikke er like sant? Det virker som du kunne hatt god nytte av det.

Anonymkode: 71305...80e

jeg er sosial til en vis grad. Det jeg sliter med er å få nye venner fordi det tar laang tid før jeg tørr å åpne meg for noen andre. Jeg vil være mer sosial men det er bare EN venn jeg har. Det er problemet

jeg har vært hos 2 stk og føler seriøst at jeg bare ha bortkastet pengene mine på det tullet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. april 2016 at 16.21, AnonymBruker skrev:

Mer som utblåsning MEN takker hvis dere har noen råd eller tips <3 

Som overskriften sier så har jeg merket i det siste at venninna mi henger med meg kun når hun er ferdig med lønningen sin. Jeg vet at det smarteste er å droppe henne helt. Men vi har vært veldig gode venninner i ca 5-6  år. og hun er den eneste venninnen jeg har igjen. Jeg er introvert og har problemer med å komme i kontakt med folk og få et nytt vennskap med noen.

jeg merket det ved at hvergang hun har penger så prioriterer hun andre folk og går å fester og bruker nesten alt på alkohol,mat osv. Hver gang jeg spør henne om å finne på noe eller rett og slett gå en tur på cafe så bruker hun en evighet på å svare og kommer med tåpelige unnskyldinger, men når hun er ferdig med pengene sine så kontakter hun meg og klenger seg på meg hele tiden. Det har jeg merket spesielt siste månedene. 

Jeg vet på en måte at hun utnytter meg og vet jeg sier alltid ja til alt ( spandere, sove over etc etc. ), men i det siste har jeg blitt så lei rett og slett. Jeg har tatt det opp med henne men så later hun som ingenting og bytter tema. Vi begge er i midten av 20 åra

Men om jeg kutter henne ut da har jeg null sosialt liv i fritiden. Dere som har opplevd ensomhet vet hvor jævlig bittert det er og sitte inne hverdag og spes helgene helt alene uten en eneste sjel som bryr seg. 

Verste er at hun utnytter ensomheten min noen ganger og gnir det ekstra inn, som om hun gjør meg en tjeneste for å    ha møtt meg.

det er ikke sånn at jeg maser og vil møttes hverdag. Men ca 1-2 ganger i uka.

jeg har blitt vandt til ensomheten min men føler at jeg må ut ihverfall en gang i uka å snakke med noen. Hvis jeg ikke gjør det føler meg som en mislykket menneske som er født pga en feil. ( psykolog er uaktuelt ) 

Det ble veldig rotete innlegg jeg vet, men måtte bare få det ut

Da jeg leste innlegget, tenkte jeg på disse ordene som ofre har en sannhet i seg: Når en dør lukkes, så åpnes en annen! ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb som krever en hel del, en hobby som krever mye i perioder, og familie. 

Mine beste venner kjenner jeg gjennom hobbyen, fikk de i voksen alder etter at vi flyttet hit vi bor nå. 

Hun jeg ser oftest tar jeg en kaffe med 1-2 ganger i måneden. Innimellom kan det gå mye lenger tid. 

Jobb, familie, husholdning og hobby tillater ikke at jeg bruker stort mer tid på venner. Jeg er egentlig nokså godt fornøyd, har funnet venner med det samme kontaktbehovet og livssituasjon som meg. Vi skravler litt på facebook når det passer. Men møtes ikke ofte. 

Poenget mitt er vel to-delt. Dels er det veldig ulikt hvor mye tid folk har til venner, dels gjelder det å finne venner som fungerer på samme måte som deg. 

Hvis du er ensom, så finn deg en hobby så du har noe å engasjere deg i! Det er så mange ulike fritidssysler der ute. Enkelte organiserte, andre som man jobber mer selvstendig med. Finn noe som matcher dine interesser og livsfilosofier! 

Ikke legg alt på en person! 

Og ikke la deg utnytte av en negativ person som spekulerer i at du er ensom! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1-2 ganger i uken er ikke unormalt mye å være sosial. Men hvis hun har mange venner, så skal jo tiden hennes fordeles på flere venner, jobb, fritidsaktiviteter, alenetid ++ Da må du jo skjønne at hun ikke kan prioritere henne så ofte. Når hun ønsker å tilbringe tid med henne, så lar du rett og slett være å tilby deg å betale. Sier hun at hun ikke kan fordi hun er blakk, så foreslå noe som ikke koster penger, eller si at det var synd, og at dere får ta det en annen gang.

Anonymkode: 081db...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...