Gå til innhold

Kan babyer på 8 måneder bli glad?


ajarRun

Anbefalte innlegg

Noe skrev i en annen tråd at det er umulig for åtte måneder gamle bebiser å bli glad. Det hørtes litt merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min var iallfall en glad og fornøyd baby. Det motsatte høres ikke helt normalt ut. En baby som har det bra er glad.

Anonymkode: fd917...65e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men kanskje de er tilfredse og trygge når de har det bra, selv om de ikke direkte er glade?

Jeg vet ikke hvor tidlig babyer kan vise de forskjellige følelsene.

Anonymkode: a17dc...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, selvfølgelig!! Hva tror du de føler når de ler da?

Anonymkode: 72c02...8f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, selvfølgelig!! Hva tror du de føler når de ler da?

Anonymkode: 72c02...8f3

Jeg aner ikke, er ikke tankeleser, og snakker ikke bebis. Men noen sa de ikke kunne bli glad,og da ble jeg nysgjerrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en forelesning om utviklingspsykologi, og jeg husker foreleseren sa et eller annet om at babyer ikke viser glede ved å smile før de er x antall måneder. Mulig jeg blander noe her, men det var noe sånn han var inne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mellifluous skrev:

Vi hadde en forelesning om utviklingspsykologi, og jeg husker foreleseren sa et eller annet om at babyer ikke viser glede ved å smile før de er x antall måneder. Mulig jeg blander noe her, men det var noe sånn han var inne på.

Stephen von Tetzschner? Jeg har faktisk vært på noen av hans forelesninger, og jeg har vel strengt talt lest boken hans også. Husker ingenting da, og boken var gørrkjedelig (ikke like kjedelig som forelesningen). Å studere utviklingspsykologi var en stor skuffelse, makan til bortkastet tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Noe skrev i en annen tråd at det er umulig for åtte måneder gamle bebiser å bli glad. Det hørtes litt merkelig ut.

Hva er det motsatte av å være og å vise glede? Sur, lei, missfornøyd, gråte m.m. alt dette kan ennbaby gi uttrykk for, hvorfor skal da ikke en baby kunne både vise og gi uttrykk for glede? De smiler, er fornøyde og begeistret når mamma har vært borte et øyeblikk for så å gi den lille oppmerksomhet og kontakt, er ikke det å vise glede så vet neimen ikke jeg! 

Anonymkode: cd4bb...67a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Stephen von Tetzschner? Jeg har faktisk vært på noen av hans forelesninger, og jeg har vel strengt talt lest boken hans også. Husker ingenting da, og boken var gørrkjedelig (ikke like kjedelig som forelesningen). Å studere utviklingspsykologi var en stor skuffelse, makan til bortkastet tid. 

Var en foreleser på universitetet mitt i England. Er forøvrig enig, utviklingspsykologi er kjedelig og heldigvis ble det kun med den ene forelesningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mellifluous skrev:

Var en foreleser på universitetet mitt i England. Er forøvrig enig, utviklingspsykologi er kjedelig og heldigvis ble det kun med den ene forelesningen. 

Ah, Tetzschner er på UiO. 

Det var noen interessante deler der, men mesteparten var bare kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Ah, Tetzschner er på UiO. 

Det var noen interessante deler der, men mesteparten var bare kjedelig.

Syns information processing approach (har ikke peiling på hva det er på norsk) var interessant, spesielt sammenlignet med Piaget og Vygotsky. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mellifluous skrev:

Syns information processing approach (har ikke peiling på hva det er på norsk) var interessant, spesielt sammenlignet med Piaget og Vygotsky. 

Ja, skjønner ikke helt besettelsen med Piaget og Vygotsky, synes studiene begynner på feil ende, alt for mye om gamle teorier, og for lite om nye teorier. Bakgrunnen er noen ganger interessant, men ikke praktisk anvendelig. Hatet historie i psykologi, boken "En psykologihistorie" sugde, selv om det var noen få interessante punkter. Mens noen av de andre bøkene var fantastiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, så klart!  Det er jo noe av det vakreste som finnes, et lite knøtt som sprudler over av glede. 

Anonymkode: c0c28...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Min baby smilte faktisk hver gang bestemoren kom på besøk på sykehuset, vi var der en måneds tid pga prematur. Men hver gang bestemoren snakket til babyen, så smilte babyen. Mange vil si tilfeldigheter. Babyens reaksjoner på gjensynet av besteforeldrene ved noen måneders alder, var lykkerop! Så så klart babyene kjenner glede, jeg tror at de kjenner glede allerede i mors liv. Men, er overbevist om at babyer på fem måneder kjenner glede!

Anonymkode: c86b6...1e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MadameDeRosa

Har en video av min baby som viser ekte glede ved at h*n blir badet, bare et par måneder gammel. Også en video der babyen sprudler og smiler og ler, bare fire måneder gammel. Kanskje var min baby ekstra glad, men viste alltid glede på et vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, MadameDeRosa skrev:

Har en video av min baby som viser ekte glede ved at h*n blir badet, bare et par måneder gammel. Også en video der babyen sprudler og smiler og ler, bare fire måneder gammel. Kanskje var min baby ekstra glad, men viste alltid glede på et vis. 

Alle sier viser glede, men jeg er mer nysgjerrig om de føler glede. Hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Alle sier viser glede, men jeg er mer nysgjerrig om de føler glede. Hvis du skjønner?

Tviler på at babyer smiler, og viser med hele seg hvor glad de er, om de ikke er det. Jeg tror de kjenner glede tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...