Gå til innhold

IKKE ENKELT

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

AKKURAT NÅ,ER LIVE ETT SANT H************'' SLITER PÅ SKOLEN OG HJEMME,HVA SKAL JEG GJØRE?

Anonymkode: 7b378...a54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! :-) Vil råde deg til å snakke med enten foreldre eller helsesøster på skolen. Helsesøster kan være en veldig fin person å be om råd hos. Nå vet jeg ikke hva som gjør at du sliter litt for tiden, men uansett er det et fint sted å starte. Ellers vet jeg ikke hva annet jeg kan si, med mindre du forklarer litt nærmere da. Klem.

Anonymkode: 64bd0...dd1

• Liker 2
Gjest 012345678
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! :-) Vil råde deg til å snakke med enten foreldre eller helsesøster på skolen. Helsesøster kan være en veldig fin person å be om råd hos. Nå vet jeg ikke hva som gjør at du sliter litt for tiden, men uansett er det et fint sted å starte. Ellers vet jeg ikke hva annet jeg kan si, med mindre du forklarer litt nærmere da. Klem.

Anonymkode: 64bd0...dd1

Gjør akkurat dette.

AnonymBruker
Skrevet

Helsesøster, kontaktlærer, sosiallærer eller fastlegen din kan du snakke med om dette, ta deg en prat med den som du føler er lettest å snakke med. Når det gjelder skolen er det viktig at kontaktlæreren din får informasjon om at du sliter, slik at skolen kan hjelpe deg gjennom skoleåret og legge til rette slik du får fullført, og at du får hjelp med de problem som er relatert til skolen. Skolene har også en sosiallærer, de bruker å være flinke til å hjelpe, de er der for deg og kan hjelpe deg til å kontakte fastlege eller helsesøster om du synes sosiallæreren er lettest å snakke med. 

Du skriver ikke hva du sliter med, om det er fag eller medelever på skolen, og hvilke problem du har hjemme, men sosiallæreren kan feks innkalle foreldre til å "snakke" for deg slik at du får formidlet de problem du har hjemme. Vi foreldre kan lett se oss blind på problem vi indirekte kan skape for dere barna, og vi trenger også 

Du skal ikke gå rundt alene med sånne tanker, men ingen hjelper deg om du ikke gir beskjed. Ta kontakt i dag med sosiallæreren din og forklar, skriv gjerne ned på forhånd, det er ofte lett å bare gråte når man først for sjansen til å åpne seg. 

Stor klem til deg 

Anonymkode: 7ddca...791

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...