AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #1 Skrevet 23. april 2016 Jeg har så tørre hender at de sprekker, og huden ser nærmest brannskadet ut. Jeg har kjøpt et hav av kremer og rene oljer, men siden det er så ille blir jeg så desperat etter en redning at jeg ikke gir dem noe særlig tid til å vise om de funker eller ikke. Har de ikke vist stor effekt over natten blir jeg utålmodig med én gang og begynner på ny å lete etter en ny redning. Så spørsmålet er, hvor lang tid/mange påføringer går det ca før man bør se tydelige resultater av kremer eller rene, naturlige oljer/smør? Anonymkode: 26930...4ff
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #2 Skrevet 23. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har så tørre hender at de sprekker, og huden ser nærmest brannskadet ut. Jeg har kjøpt et hav av kremer og rene oljer, men siden det er så ille blir jeg så desperat etter en redning at jeg ikke gir dem noe særlig tid til å vise om de funker eller ikke. Har de ikke vist stor effekt over natten blir jeg utålmodig med én gang og begynner på ny å lete etter en ny redning. Så spørsmålet er, hvor lang tid/mange påføringer går det ca før man bør se tydelige resultater av kremer eller rene, naturlige oljer/smør? Anonymkode: 26930...4ff Mine tørre, sprukne (ja noen ganger har jeg åpne sår grunnet tørr hud som sprekker) hender gror over natten, når jeg bruker Eucerin krem med 5% karbamid. (smør tykt på masser inn kremen, sov gjerne med bomullshansker på). Anonymkode: 6b38d...bc6 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #3 Skrevet 23. april 2016 Hvis du har så tørre hender kan det faktisk hende at du har en hudsykdom. Kanskje trenger du kortisonkrem. Jeg ville faktisk gått til en lege med dette. Men jeg kan også anbefale en krem som heter propolis fra et merke som heter Forever Living. Den er fantastisk. Bruker den mot utslett, eksem, kviser, solbrenthet osv Anonymkode: d84b0...ff4 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #4 Skrevet 23. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine tørre, sprukne (ja noen ganger har jeg åpne sår grunnet tørr hud som sprekker) hender gror over natten, når jeg bruker Eucerin krem med 5% karbamid. (smør tykt på masser inn kremen, sov gjerne med bomullshansker på). Anonymkode: 6b38d...bc6 Jeg har faktisk den kremen, men mine hender gror dessverre ikke over natten med den eller noen andre jeg har funnet. Men jeg kan gjøre et nytt forsøk i natt og smøre enda tykkere på :-) :-) TS Anonymkode: 26930...4ff 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #5 Skrevet 23. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk den kremen, men mine hender gror dessverre ikke over natten med den eller noen andre jeg har funnet. Men jeg kan gjøre et nytt forsøk i natt og smøre enda tykkere på :-) :-) TS Anonymkode: 26930...4ff Har du vært hos legen med dette problemet? Det er mulig at du trenger en salve som er på resept Ønsker deg god bedring Anonymkode: 6b38d...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #6 Skrevet 23. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært hos legen med dette problemet? Det er mulig at du trenger en salve som er på resept Ønsker deg god bedring Anonymkode: 6b38d...bc6 Tusen takk Ja, jeg fikk en salve på resept for et par år siden, men den følte jeg tørket ut huden min enda mer. Legen mente det var eksem, men det er jeg selv ganske så sikker på at det ikke er. Jeg har en tørr hudtype og har sprukket opp spesielt om vinteren så lenge jeg kan huske, og i tillegg vasker jeg hendene mye i løpet av en vanlig dag. Og så hjelper det jo ikke akkurat at jeg aldri har vært glad i å ha krem på huden siden det føles som jeg kliner det utover alt jeg tar på :-P men jeg har vært flink i senere tid fordi jeg rett og slett må TS Anonymkode: 26930...4ff
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #7 Skrevet 23. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk Ja, jeg fikk en salve på resept for et par år siden, men den følte jeg tørket ut huden min enda mer. Legen mente det var eksem, men det er jeg selv ganske så sikker på at det ikke er. Jeg har en tørr hudtype og har sprukket opp spesielt om vinteren så lenge jeg kan huske, og i tillegg vasker jeg hendene mye i løpet av en vanlig dag. Og så hjelper det jo ikke akkurat at jeg aldri har vært glad i å ha krem på huden siden det føles som jeg kliner det utover alt jeg tar på :-P men jeg har vært flink i senere tid fordi jeg rett og slett må TS Anonymkode: 26930...4ff Prøv en vaske-olje fra apotek, i steden for såpe. Jeg kjøpte Eucerin wash oil på Boots Apotek. Den er kjempebra til slik problemhud på hendene. Du må smøre deg ofte med krem Anonymkode: 6b38d...bc6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #8 Skrevet 23. april 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har så tørre hender at de sprekker, og huden ser nærmest brannskadet ut. Jeg har kjøpt et hav av kremer og rene oljer, men siden det er så ille blir jeg så desperat etter en redning at jeg ikke gir dem noe særlig tid til å vise om de funker eller ikke. Har de ikke vist stor effekt over natten blir jeg utålmodig med én gang og begynner på ny å lete etter en ny redning. Så spørsmålet er, hvor lang tid/mange påføringer går det ca før man bør se tydelige resultater av kremer eller rene, naturlige oljer/smør? Anonymkode: 26930...4ff Apotekets Repair fra Locobase er det feiteste som finnes. Merker becring etter føste natten med smørning og våte bandasjer av den. Hjelper ikke den innen en liten uke bør du gå til lege. Anonymkode: 74dd9...771
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #9 Skrevet 23. april 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine tørre, sprukne (ja noen ganger har jeg åpne sår grunnet tørr hud som sprekker) hender gror over natten, når jeg bruker Eucerin krem med 5% karbamid. (smør tykt på masser inn kremen, sov gjerne med bomullshansker på). Anonymkode: 6b38d...bc6 Carbamid og den kremen skal aldri brukes på hud med sår eller sprekker. Carbamid hindrer sprekker i å gro på lik linje med kortison, og virker dermed mot sin hensikt. Anonymkode: 74dd9...771
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #10 Skrevet 23. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Carbamid og den kremen skal aldri brukes på hud med sår eller sprekker. Carbamid hindrer sprekker i å gro på lik linje med kortison, og virker dermed mot sin hensikt. Anonymkode: 74dd9...771 Ikke hos meg Det er den eneste kremen som hjelper på mine hender Anonymkode: 6b38d...bc6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #11 Skrevet 23. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke hos meg Det er den eneste kremen som hjelper på mine hender Anonymkode: 6b38d...bc6 Vel, dette er det første hudleger spør om og informerer om når du kommer med denne typen hudproblem. At du er et unikt unntak der teori og praksis for vanlig hud ikke følger boka, burde jo blitt forsket på. Men realiteten er vel at huden din ikke har åpne dår og hudsprekker? Anonymkode: 74dd9...771
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #12 Skrevet 24. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, dette er det første hudleger spør om og informerer om når du kommer med denne typen hudproblem. At du er et unikt unntak der teori og praksis for vanlig hud ikke følger boka, burde jo blitt forsket på. Men realiteten er vel at huden din ikke har åpne dår og hudsprekker? Anonymkode: 74dd9...771 Jo, den har nettopp åpne sår og hudsprekker. Anonymkode: 6b38d...bc6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #13 Skrevet 24. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, dette er det første hudleger spør om og informerer om når du kommer med denne typen hudproblem. At du er et unikt unntak der teori og praksis for vanlig hud ikke følger boka, burde jo blitt forsket på. Men realiteten er vel at huden din ikke har åpne dår og hudsprekker? Anonymkode: 74dd9...771 Huden min er noen ganger så ille at jeg ikke kan bøye fingrene uten at huden revner og jeg får blødende sår. Slike sår gror over natten Anonymkode: 6b38d...bc6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #14 Skrevet 24. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huden min er noen ganger så ille at jeg ikke kan bøye fingrene uten at huden revner og jeg får blødende sår. Slike sår gror over natten ved hjelp av Eucerin fet håndkrem med 5 % karbamid. Ps Apotekansatte (som visste om min tørre hud med sprekker og åpne sår) har gitt meg råd om å bruke denne håndkremen. Anonymkode: 6b38d...bc6 Anonymkode: 6b38d...bc6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #15 Skrevet 24. april 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, dette er det første hudleger spør om og informerer om når du kommer med denne typen hudproblem. At du er et unikt unntak der teori og praksis for vanlig hud ikke følger boka, burde jo blitt forsket på. Men realiteten er vel at huden din ikke har åpne dår og hudsprekker? Anonymkode: 74dd9...771 Jo, jeg har åpne sår og sprekker i huden (men ikke hver dag). Noen ganger er sårene så mye som ca en cm lange og ca 2-3 mm dype og blør. Hvilken hudkrem mener du at hadde vært best for meg da? Det hadde vært interessant å prøvd en annen krem. Anonymkode: 6b38d...bc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå