Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #1 Skrevet 26. oktober 2004 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/10/26/412468.html Tror dere at det hjelper?? Det tror ikke jeg.. Kan ikke skjønne at det er mulig å være røyker å ikke være fullstendig klar over dette fra før. Røykere er jo kjent for å "vende det blinde øyet til", så jeg tror ikke det hadde monnet uansett..
Superlammet Skrevet 26. oktober 2004 #2 Skrevet 26. oktober 2004 Slår det ingen at det kan ha forebyggende effekt for neste generasjons røykere?
Gjest Valhalla Skrevet 26. oktober 2004 #3 Skrevet 26. oktober 2004 Jeg synes det stikker litt med advarslene om å miste potensen eller lavere sædkvalitet, det er effektivt.
Gjest TomKrus Skrevet 26. oktober 2004 #4 Skrevet 26. oktober 2004 Advarsler som går på mannens maskulinitet og kvinnens forfengelighet, tror jeg kanskje kan hjelp litt. Iallfall på yngre og nye brukere.
Angelica Skrevet 26. oktober 2004 #5 Skrevet 26. oktober 2004 På noen, f.eks. min samboer, tror jeg ingenting hjelper. Fatter ikke at de ikke kan se at det faktisk er til det beste for dem selv!
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #6 Skrevet 26. oktober 2004 På noen' date=' f.eks. min samboer, tror jeg ingenting hjelper. Fatter ikke at de ikke kan se at det faktisk er til det beste for dem selv! [/quote'] hehe - enig. mange røykere jeg kjenner har riktignok et til daglig bevisst forhold til uvanen sin - de prøver å røyke mindre og/eller slutte. Kjæresten min er som alle andre fullstendig klar over konsekvensene av røykinga, men klarer helt fint å distansere seg fra langtidsvirkninger og skremmebilder. Tror ikke han en eneste gang i løpet av det siste året har tenkt på å slutte. "kanskje om noen år".... og i mellomtiden er det helt greit - og altså ikke en gang verdt en problematisering - å ha nedsatt allmenntilstand og bruke 1500/2000 kr i mnd (10% av nettoinntekta hans) på røyk og snus. Jaja. han om det. Men jeg tror også slike advarsler og kampanjer kan ha en forebyggende effekt. Holdningene i samfunnet har noe å si for de som er potensielt nye røykere, og også for motivasjonen til å slutte. Synes egentlig det er greit med anti-røykekampanjer selv om det er dobbeltmoral å fortsatt selge tobakk til blodpris.
Gjest Valhalla Skrevet 26. oktober 2004 #7 Skrevet 26. oktober 2004 Jeg er sikker på at jeg kunne slutte hvis jeg ville, men jeg vil ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #8 Skrevet 26. oktober 2004 Jeg er sikker på at jeg kunne slutte hvis jeg ville' date=' men jeg vil ikke.[/quote'] Typisk røykerholding.. Jeg tror derfor det ikke hjelper som preventiv middel heller.. Alle vet jo at det er totalt på tryne å røyke, det er jo umulig å unngå å vite det i Norge i dag. De som da allikevel velger å røyke har bare seg selv å takke. Problemet er at de pålegger samfunnet store kostnader gjennom sine helseproblemer. Røykere burde derfor pålegges å betale sykehusopphold, lungekrefoperasjoner osv selv. Fellesskapet fortjener bedre enn å betale for enkeltes saboterende dumheter.
Gjest Valhalla Skrevet 26. oktober 2004 #9 Skrevet 26. oktober 2004 Problemet er at de pålegger samfunnet store kostnader gjennom sine helseproblemer. Røykere burde derfor pålegges å betale sykehusopphold' date=' lungekrefoperasjoner osv selv. Fellesskapet fortjener bedre enn å betale for enkeltes saboterende dumheter.[/quote'] Hva med de feite som spiser usunt? De som ikke trener. De som oppsøker farlige situasjoner.
Superlammet Skrevet 26. oktober 2004 #10 Skrevet 26. oktober 2004 Alle vet jo at det er totalt på tryne å røyke, det er jo umulig å unngå å vite det i Norge i dag. Seff, men den psykologiske effekten av et bilde er stor. De fleste reagerer sterkere på visuelle ting enn ord.
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #11 Skrevet 26. oktober 2004 Hva med de feite som spiser usunt? De som ikke trener. De som oppsøker farlige situasjoner. Det å drive ekstremsport bør man jo ha ekstra forsikring for. Det å spise usunt og ikke trene kan ikke akkurat sammenlignes med røyking da
Gjest Valhalla Skrevet 26. oktober 2004 #12 Skrevet 26. oktober 2004 Det å spise usunt og ikke trene kan ikke akkurat sammenlignes med røyking da Spøker du? Fedme og usunnhet i matveien er en av de største helsetruslene i den vestlige verden i dag.
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #13 Skrevet 26. oktober 2004 Spøker du? Fedme og usunnhet i matveien er en av de største helsetruslene i den vestlige verden i dag. Det å spise litt usunt er ikke på noe vis like helseskadelig som å røyke.. ærlig talt!! Og det å røyke er en selvvalgt uvane som ikke bare er skaldelig for personen selv, men også for andre omkring. Full skjærpings!
ivanka Skrevet 26. oktober 2004 #14 Skrevet 26. oktober 2004 Det å spise litt usunt er ikke på noe vis like helseskadelig som å røyke.. ærlig talt!! ja det tror du... redder deg unna ved å skyte inn 'litt', men ellers er det en bombastisk påstand det er vanskelig å finne dekning for. faktisk.
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #15 Skrevet 26. oktober 2004 ja det tror du... redder deg unna ved å skyte inn 'litt', men ellers er det en bombastisk påstand det er vanskelig å finne dekning for. faktisk. Hallo!!!! Jeg aner ikke hvor mye usunn mat man må dytte innpå for å komme opp i de skadene noen røyk om dagen gir, men jeg er sikker på at det er ganske store mengder.. Mye mer enn "vanlige folk" dytter inn i alle fall. Det er svært få enkeltfaktorer som kan måle seg med røyking!! Om noen?
ivanka Skrevet 26. oktober 2004 #16 Skrevet 26. oktober 2004 som du sier det selv: du aner ikke. sjekk med WHO og bli overrasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå