Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, må spør her. 

Jeg er overvektig, har store bryster og er drita lei ekle BH'er. 
Det å ha en BH hengende på en knagg i gangen er ikke normalt. Men for meg er det. Fordi; går jeg ut døren uten BH så ser alle det. 
Det hadde vært supert å ha en sportsBH å bruke hjemme! Som jeg kan bruke når jeg går tur med hunden, går ut med søpla, går til nærbutikken osv. Slike ting. 

Så; 
Hvordan finner jeg riktig størrelse? Jeg bruker allerede størrelse gigantisk (90E)! 
Tenkt å kjøpe meg målebånd og måle selv, også kjøpe på nett. 
Er det riktig? Får jeg riktig størrelse av det? 
Må jeg måle noe "ekstra"? 

Noen råd å tips? Aldri prøvd en sportsbh før, men har hørt at de er mye bedre enn vanlig BH.. men så er jeg enorm da, så det å ha en tråd gnikkende imellom fettvalkene er ikke behagelig; skjer det med sportsbh?
Noen med litt ekstra fett (er du 60 kg, gå bort, du er tynn! Jeg snakker om 90+) som har noen tips å råd å komme med? 

Anonymkode: 18e01...ea1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør gå inn i en speialbutikk for undertøy og lære hvordan en bh skal sitte og for å bli målt. Hjemmemåling er ikke enekelt for noen og enklere blir det ikke med sore størrelser. 

Bhen har ingenting på en knagg å gjøre, den skal brukes for å gi brystene dine støtte og stabilitet. Om du bruker blondebh eller sportsbh spiller ingenrolle, så lenge bhen  er der den er ment til å være. 

Anonymkode: 96572...fc4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke komfortabel med å ha en fremmed se på meg, eller ta på meg. 
Ellers så hadde jeg dratt til spesialister for lenge siden. 

Den henger på knaggen, fordi jeg ikke bruker den når jeg er hjemme. 
Lei av å må gå opp i 2. etasje for å hente BH'en for å kaste søpla. 

ts

Skrevet (endret)

Kanskje ikke helt det du spørr om, men du kan jo prøve å se om du finner de BH'ene uten metall i. Tenker av denne typen: https://cubus.com/no/7177269_F900 De er nemlig ikke så ubehaglige å gå i.

Når det kommer til størrelse så er tallet lengden rundt kroppen også er bokstaven størrelsen på selve puppene (altså tilsvarer 90E en kropp som er 90cm rubdt kroppen under puppen og E tilsvarer cupen på puppen) lykke til! :) 

Endret av Phung
Skrevet (endret)

Enig med ABfc4 . Gå inn i en butikk retta mot undertøy som f.eks Change og andre butikker som selger undertøy. De har som regel alle størrelser og vil hjepe deg med å finne rett BH som skal sitte riktig på din kropp uten å være ubehagelig. Det svært mange gjør feil er å ta "hjemmemåling" og deretter gå ut for å kjøpe en BH som ikke sitter riktig i det hele tatt. 

Du trenger ikke å være bekymra for at de ansatte skal ta så mye på deg. I slike undertøysbutikker ser de kropper i alle størrelser og fasonger. Tro meg det er mye bedre for deg helsemessig å få korregert BH størrelse samt finne en BH som sitter som den skal enn å velge deg en i blinde.

Tips om sportsbher til store bryster kan du lese om her: http://www.kk.no/trening/har-du-store-bryster-31387

Endret av Mearrasámi
Skrevet

Jeg ville anbefale deg å ta en tur på Change, jobben deres er å hjelpe damer å finne BHer som sitter riktig, og de har sett alt! Jeg er overvektig og usikker på kroppen min selv, men der føler jeg meg alltid veldig komfortabel.

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke komfortabel med å ha en fremmed se på meg, eller ta på meg. 
Ellers så hadde jeg dratt til spesialister for lenge siden. 

Den henger på knaggen, fordi jeg ikke bruker den når jeg er hjemme. 
Lei av å må gå opp i 2. etasje for å hente BH'en for å kaste søpla. 

ts

Hvorfor gidder du ta på BH kun for å kaste søppel? Gjør det vondt å gå utendørs, men ikke innendørs? 

Anonymkode: bf0c6...1ca

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre her!Gå til en undertøysbutikk som har peiling (ikke kappahl og lindex!) å få hjelp der! En korrekt BH skal nemlig ikke være ubehagelig, er den det er det feil størrelse og passform! Og ikke vær redd, de damene som jobber der har sett det meste før...

Anonymkode: 7aaa1...4fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...