Gå til innhold

Mor og samboer mangler kjøleskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og komfyr?? De har en kjølebag med litt mat og ellers handler dem take away. Barnet er 6-7 år og virker normal holdt jeg på å si.

Jeg leier ut til kommunen og dette paret med barn flyttet nylig inn. Jeg var innom siden de lurte på hvordan varmekablene fungerer. 

Kommunen skal holde styr på leiligheten og komfyr + kjøleskap røyk for en stund siden og jeg satt ned leia 1000 kr i mnd mot at kommunen eller eventuelt dems leieboere ordner dette selv.

Mannen min mente at vi kunne ringe barnevernet og fortelle at de mangler dette så har vi hvertfall sagt ifra. Jeg vet ikke. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 1b212...678

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og komfyr?? De har en kjølebag med litt mat og ellers handler dem take away. Barnet er 6-7 år og virker normal holdt jeg på å si.

Jeg leier ut til kommunen og dette paret med barn flyttet nylig inn. Jeg var innom siden de lurte på hvordan varmekablene fungerer. 

Kommunen skal holde styr på leiligheten og komfyr + kjøleskap røyk for en stund siden og jeg satt ned leia 1000 kr i mnd mot at kommunen eller eventuelt dems leieboere ordner dette selv.

Mannen min mente at vi kunne ringe barnevernet og fortelle at de mangler dette så har vi hvertfall sagt ifra. Jeg vet ikke. Hva tenker dere? 

Leide du ut leilligheten med kjøleskap og komfyr? I så fall er det du som skal skaffe dette snarest!

Anonymkode: 4f2ee...2ad

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hva jeg tenker? 

Jo, jeg tenekr at nå er det nok med tullete tråder om barnevernsringing. 

Anonymkode: 8e294...418

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Leide du ut leilligheten med kjøleskap og komfyr? I så fall er det du som skal skaffe dette snarest!

Nei, kommunen kontaktet oss å fortalte at det var ødelagt og de foreslo at jeg kunne sette ned leia 1000 kr så skulle dem eller leieboere ordne dette selv. Så det er ikke vårt ansvar. TS 

AnonymBruker
Skrevet

Skaff komfyr/kjøleskap og sett opp leien igjen. Ikke ring barnevernet hvis dette er den eneste grunnen. Kanskje de faktisk ikke har råd/mulighet til å skaffe nye hvitevarer akkurat nå?

Anonymkode: 53775...563

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har en nabo som griller ute hele vinteren. Selvsagt er det snakkis, men hvorfor ikke tenker jeg. Du skal ikke leve mye utenfor a4 før folk roper på bv her inne. Når vi var blitt samboere, så hadde vi ikke mye. Ikke kjøleskap og komfyr. Vi hang maten i en pose ut av vindu på vinteren. På sommer kjøpte vi mat hver dag. Hadde en enkel kokeplate. Vi hadde det slik til ungen var et år. 

Anonymkode: 4c200...24b

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Istedenfor å ringe barnevernet så kan du jo ringe El-kjøp og bestille ny komfyr og kjøleskap. Leier du ut en leilghet komplett med hvitevarer så er du pliktig til å sørge for at det er i orden. 

Stakkars folk som har kommet bort i en sånn useriøs utleier. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kommunen kontaktet oss å fortalte at det var ødelagt og de foreslo at jeg kunne sette ned leia 1000 kr så skulle dem eller leieboere ordne dette selv. Så det er ikke vårt ansvar. TS 

Javel. Da blir det nok ordnet da.

Hva er dette tullpratet her som du presterte å poste? Hva er tanken din bak dette???!!!:

" Mannen min mente at vi kunne ringe barnevernet og fortelle at de mangler dette så har vi hvertfall sagt ifra. Jeg vet ikke. Hva tenker dere?  "

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det du TS som eier kjøleskapet og komfyren? 

De gir barna sine mat, hva er i såfall problemet? Hvorfor vil du kontakte barnevernet? 

Anonymkode: dd199...f3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær for sikker på det! Hva står det om hvitevarer (kjøleskap, komfyr m.m.) i leiekontrakten som du selv Personlig har signert?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud så sinte dere blir :fnise: vi er ikke useriøse utleiere, har leid ut til kommunen I 15 år og det er mest dem som ordner med leiligheten. Kommunen og vi har i kontrakten at de ikke skulle betale depositum men erstatte skader etc så vi var veldig greie som godtok å sette ned leia. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du? Noe slikt har jeg aldri hørt om før.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud så sinte dere blir :fnise: vi er ikke useriøse utleiere, har leid ut til kommunen I 15 år og det er mest dem som ordner med leiligheten. Kommunen og vi har i kontrakten at de ikke skulle betale depositum men erstatte skader etc så vi var veldig greie som godtok å sette ned leia. 

Hadde du meldt fra til barnevernet dersom en barnefamilie befant seg på ferie på en hytte uten innlagt vann og strøm. Altså uten kjøleskap og komfyr? Forstår ikke helt tankegangen deres. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du meldt fra til barnevernet dersom en barnefamilie befant seg på ferie på en hytte uten innlagt vann og strøm. Altså uten kjøleskap og komfyr? Forstår ikke helt tankegangen deres. 

Nei, det hadde vi ikke gjort. Men u Norge, i 2016 så tenker jeg at det er greit å ha kjøleskap og komfyr, tom foreldre som er i stand til å betale for dette. 

Men jeg ser at 100 prosent av svarene er uenige med oss og vi tar det til oss og slår fra oss tanken. TS 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnevernet og var i en periode, som nyinnflyttet, uten både komfyr og kjøleskap. Har en datter på 5 år.

Det er mange måter å leve livene sine på uten at det er ensbetydende med svikt i omsorgen. Om du vil kan du tipse leieboerne om å kontakte NAV eller sjekke kjøp- og salgsider på Facebook etter rimelige hvitevarer. Utover det er det faktisk ditt ansvar å ordne opp siden du leide ut med hvitevarer.

Anonymkode: e1946...8eb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud så sinte dere blir :fnise: vi er ikke useriøse utleiere, har leid ut til kommunen I 15 år og det er mest dem som ordner med leiligheten. 1) Kommunen og vi har i kontrakten at de ikke skulle betale depositum men erstatte skader etc2) vi var veldig greie som godtok å sette ned leia. 

1) At kjøleskap og komfyr ikke virker, er ikke "skader etc", når leietager ikke har skadet disse varene ved ramponering el.l..

Utleier skal sørge for hvitevarene.

2) For hvor lang tid?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnevernet og var i en periode, som nyinnflyttet, uten både komfyr og kjøleskap. Har en datter på 5 år.

Det er mange måter å leve livene sine på uten at det er ensbetydende med svikt i omsorgen. Om du vil kan du tipse leieboerne om å kontakte NAV eller sjekke kjøp- og salgsider på Facebook etter rimelige hvitevarer. Utover det er det faktisk ditt ansvar å ordne opp siden du leide ut med hvitevarer.

Anonymkode: e1946...8eb

At du jobber I barnevernet betyr ingenting, har du ikke hørt om sjefen ett eller annet sted som voldtok datteren sin hver kveld? Tror også at reglene her er at man ikke skal si yrke, hvem som  helst kan skrive her at man jobber i bv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, leier du ut leilighet uten hvitevarer?

Og det står i kontrakten at hvitevarer ikke er ditt ansvar som utleier? 

Anonymkode: c1df1...c57

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det hadde jo tatt seg ut!!!

At du skulle ringt barnevernet fordi at de som leier av deg (og nettopp har flyttet inn) ikke har kjøleskap og komfyr som virker pga at du som utleier ikke tar ditt ansvar og skaffer hvitevarer som virker!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det hadde vi ikke gjort. Men u Norge, i 2016 så tenker jeg at det er greit å ha kjøleskap og komfyr, tom foreldre som er i stand til å betale for dette. 

Men jeg ser at 100 prosent av svarene er uenige med oss og vi tar det til oss og slår fra oss tanken. TS 

Selvfølgelig er dette greit å ha!

Her er det du som utleier som svikter!

Du svarer heller ikke på spørsmål, og fremstår derfor som useriøs.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...