Gå til innhold

Hvor selger de Eleiko PowerLift stang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helst i Norge, dyrt å få sendt 20 kilo fra utlandet (tror jeg), og jeg liker ikke å vente så innmari lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her, for eksempel.

Det er priser på Eleiko, du kan spare mye på å gå for noe annet. Sånn som denne. Eller denne.

Skrevet
5 minutter siden, Zzyzx skrev:

Her, for eksempel.

Det er priser på Eleiko, du kan spare mye på å gå for noe annet. Sånn som denne. Eller denne.

Er ikke alle de (bortsett fra Eleiko stangen) olympiske stenger? Jeg vil ha power lift stang. Jeg tenkte egentlig denne, men den var jo utsolgt. Jeg skjønner meg ikke på olympiske løft, og ser ikke helt poenget med alle de merkelige bevegelsene.

Er egentlig bare vant med dårlige stenger fra treningssenteret, så alt vil vel være en oppgradering, men jeg tenker, stangen varer jo hele livet, hvorfor ikke kjøpe den beste?

Skrevet

En stang er en stang. Olympisk refererer bare til fysiske dimensjoner og antageligvis en "godkjent"-status. Solide saker som tåler mye vekt. Jeg tror også at den delen der man setter på vektskivene skal rotere uavhengig av den delen man faktisk holder i.

En olympisk stang brukes selvsagt til alt en hvilken som helst annen stang brukes til. Senteret jeg trener på kjører utelukkende olympiske Eleiko-stenger og jeg har aldri gjort et olympisk løft med dem. Hvis man ikke regner med markløft med rykk-grep, da. 

Skrevet

Hvis du skal ha noe kjapt, og kjøpe i fysisk butikk, så finnes denne på XXL. Fordelen er at du kan tafse på den først for å kjenne om grepet er ok.

Skrevet
19 minutter siden, Zzyzx skrev:

En stang er en stang. Olympisk refererer bare til fysiske dimensjoner og antageligvis en "godkjent"-status. Solide saker som tåler mye vekt. Jeg tror også at den delen der man setter på vektskivene skal rotere uavhengig av den delen man faktisk holder i.

En olympisk stang brukes selvsagt til alt en hvilken som helst annen stang brukes til. Senteret jeg trener på kjører utelukkende olympiske Eleiko-stenger og jeg har aldri gjort et olympisk løft med dem. Hvis man ikke regner med markløft med rykk-grep, da. 

En stang er ikke bare en stang. Styrkeløft er en sport på lik linje med vektløfting. Begge sporter har stenger som er offisielt godkjente, og de er ikke like, begge er optimisert for det de skal brukes til.

Her er en liten innføring i forskjellene:

http://www.garage-gyms.com/powerlifting-barbell-vs-olympic/

Til trådstarter: Jeg kjenner ikke til så mange norske nettbutikker som selger styrkeløftstenger, men Kappi fører Pallini, Leoko og Ivanko.

http://kappi.mamutweb.com/Shop/List/S-L-Stang-IPF-konk/502/1

Ellers kan du forsøke den svenske Eleiko-siden:

http://www.eleiko.se/en/product.aspx?articleCode=3000240&cn=1

Skrevet
27 minutter siden, Zzyzx skrev:

Hvis du skal ha noe kjapt, og kjøpe i fysisk butikk, så finnes denne på XXL. Fordelen er at du kan tafse på den først for å kjenne om grepet er ok.

Skjønner ikke hvordan den er olympisk, den er jo ikke engang 20 kilo?

9 minutter siden, Erazor skrev:

En stang er ikke bare en stang. Styrkeløft er en sport på lik linje med vektløfting. Begge sporter har stenger som er offisielt godkjente, og de er ikke like, begge er optimisert for det de skal brukes til.

Her er en liten innføring i forskjellene:

http://www.garage-gyms.com/powerlifting-barbell-vs-olympic/

Til trådstarter: Jeg kjenner ikke til så mange norske nettbutikker som selger styrkeløftstenger, men Kappi fører Pallini, Leoko og Ivanko.

http://kappi.mamutweb.com/Shop/List/S-L-Stang-IPF-konk/502/1

Ellers kan du forsøke den svenske Eleiko-siden:

http://www.eleiko.se/en/product.aspx?articleCode=3000240&cn=1

Hmm, jeg får se på dem da. Eller be om en quote fra eleiko.

Skrevet
9 timer siden, Erazor skrev:

Det er jo fair enough, men hvis man ikke driver med konkurranse, eller er så nybegynner at man ikke vet hvilken gren man kanskje kan komme til å konkurrere i senere, så er det gjerne ikke så viktig hva man kjøper til hjemmebruk?

Skrevet
3 timer siden, Zzyzx skrev:

Det er jo fair enough, men hvis man ikke driver med konkurranse, eller er så nybegynner at man ikke vet hvilken gren man kanskje kan komme til å konkurrere i senere, så er det gjerne ikke så viktig hva man kjøper til hjemmebruk?

Det er en relativt stor forskjell på gode og dårlige stenger. Selv om en nybegynner ikke vil vite hva man bør se etter eller hvordan en god stang bør være, tror jeg at man raskt innser det om man har valgt en dårlig stang. Jeg har kompiser som har forsøkt å spare penger på stang, men som har endt opp med å kjøpe en ny og bedre fordi treningsopplevelsen med billigstangen ble for kjip.

Ellers vil jeg absolutt anbefale å tenke gjennom hva stangen skal brukes til. Styrkeløftstenger har, for eksempel, en kraftig serratering som gir godt grep i tunge løft. Hvis man da skal kjøre mye frontbøy eller vendinger, så kan det være en ulempe å få denne serrateringen direkte mot halsen. Derfor kan det kanskje være en fordel å se mot en crossfit-stang hvis man er usikker på om man vil kjøre baseløft eller løfte olympisk. Uansett, om man kjøper en kvalitetsstang, så bør det også være relativt enkelt å få solgt den dersom man finner ut at man kjøpte feil.

Hvor viktig det er hva man kjøper til hjemmebruk avhenger av hvor mye man bryr seg om hva slags utstyr man trener med. Hvis man ikke bryr seg, så kan man selvsagt bruke hva som helst.

AnonymBruker
Skrevet

Mylnapro.no 

Du må be om pris der. Veldig trivelige folk. Har ofte mer utstyr på lager enn de viser på nettsidene. For å spare frakt/få bedre pris kan du prøve å alliere deg med en styrkeløft-/vektløfterklubb i nærheten som skal bestille inn utstyr. Klubber har ofte bedre avtaler med leverandører, og du kan få nyte godt av det hvis du er medlem i en klubb (for ikke å snakke om at du kan lære bedre teknikk og få være med i godt treningsmiljø).

Anonymkode: b6ea3...d36

AnonymBruker
Skrevet

Bøybenkmark = Eleiko <3

Anonymkode: 35eaf...e0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...