Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har PCO, vanligvis sykluser på rundt 35 dager og noen ganger manglende EL. 

Ble denne måneden behandlet med Letrozol og Gonal-F fra dag 3 i syklusen i én uke, der det ble påvist mange egg i modning og stor sannsynlighet for at 2 eller flere egg ville slippe og stor sjanse for tvillinger. Vi droppet derfor sex rundt EL, som var antatt å komme et par dager senere. 

Så fikk jeg plutselig menskramper i går, og fikk mensen i dag! Dette er ca. fem dager etter EL. 

Noen som har opplevd å plutselig ha så kort lutealfase etter stimulering? 

Endret av Kajal
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Fikk aldri noen god forklaring, dessverre.

Skrevet
1 minutt siden, miore skrev:

Jepp! Fikk aldri noen god forklaring, dessverre.

Trodde nesten ikke jeg skulle få noen svar på dette! Takk :) Foreløp resten av den syklusen seg som normalt? Normal tid (for deg) til neste eggløsning? 

Skrevet

Syklusen ble kanskje litt kortere totalt, 27-28 dager i stedet for ca 35, men jeg fikk sen EL - ca 5-6 dager før mens. Vet ikke hvorfor lutealfasene plutselig ble defekte, det var en frustrasjon på toppen av mange andre frustrasjoner. Men på det tidspunktet ble vi henvist til prøverør (og utålmodige oss hoppet rett på privatklinikk), så det ble ikke undersøkt hvorfor det skjedde.

Skrevet

Hm, jeg får passe litt ekstra på med EL-tester denne måneden for å få oversikt. Vi skal også henvises til prøverør nå, men tror vi kommer til å vente på offentlig. Håper ikke jeg også får korte lutealfaser fremover, det er vel ikke særlig heldig når man prøver å bli gravid. 

Skrevet

Niks! Men hvis du fremdeles går til gynekolog kan du be om progesteronstøtte mellom EL og mens. Det får man jo også når man går gjennom prøverørsforsøk, så der omgår man dét problemet.

Skrevet

Tok letrozol først en runde uten at syklusen ble endret (hadde lang syklus). Andre runde kom EL på dag 15, og gyn sa at med den medisinen så får man sykluser på 28 dager :)

Skrevet

Du burde kanskje ha progesteronstøtte etter EL ja. Det er jo standard ved prøverør, og du har jo litt samme behandling, så burde være like "selvfølgelig" for deg. Det har uansett ingen negativ effekt, så skader ikke. 

Skrevet

Takk, da skal jeg be om det! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...