AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #1 Skrevet 23. april 2016 Jeg som laget tråden om navnet Robyn. I den forbindelse lurer jeg på om noen har forslag til navn dere liker som er unisex, evt jentenavn som er litt androgyne? Er ikke så glad i typisk søte jentenavn 😊 Håper på mange gode forslag! 😊 Anonymkode: 211d1...2a5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #2 Skrevet 23. april 2016 Kim og Iben er i alle fall unisexnavn... Ellers finnes det mange tøffe jentenavn som ikke er unisex. Norrøne jentenavn feks, men siden du liker Robyn er det kanskje ikke din stil. Anonymkode: 60217...fa5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #3 Skrevet 23. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kim og Iben er i alle fall unisexnavn... Ellers finnes det mange tøffe jentenavn som ikke er unisex. Norrøne jentenavn feks, men siden du liker Robyn er det kanskje ikke din stil. Anonymkode: 60217...fa5 Kim for meg er ett guttenavn. Iben har jeg ikke noe forhold til,men synes klangen passer best til en gutt. Anonymkode: 97808...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #5 Skrevet 23. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alex Charlie Anonymkode: 8e34e...28c fortsatt guttenavn. Anonymkode: 97808...0d3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #9 Skrevet 23. april 2016 Tror ikke det finnes norske unisex navn Engelske navn på helnorske barn er bare dritfælt. Anonymkode: 48fc7...32b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #10 Skrevet 23. april 2016 Hvorfor i all verden vil du gi barnet ditt et unisexnavn. Det er skikkelig dårlig gjort! Jeg har et navn som kan brukes av både menn og kvinner. Det finnes ikke praktisk. Mitt navn er mest brukt av kvinner her i Norge, men er mest vanlig på menn i enkelte andre land. Jeg har ikke tall på hvor mange misforståelser som har oppstått omkring dette, og det er bare kleint. For å gi konkrete tips om unisexnavn, så er Kim og Jøran er «ganske vanlige» unisexnavn i Norge. Personlig forbinder jeg begge deler med guttenavn. Selv om jeg også har et unisexnavn, blir jeg overrasket når jeg møter en kvinnelig Kim. Tone Damli valgte et unisexnavn til datteren sin, som heter Billie (som om det høres myyye mer feminint ut enn Billy, lizzm), som også er et guttenavn i mine ører. Det finnes mange navn som ikke er sukkersøte. Hva med å velge slike navn som var vanligere på 30-40-tallet? Det er ikke mye nusselig over Reidun, Borghild, Halldis og Arnlaug. Kanskje ikke direkte androgyne, men i alle fall barskere enn mye annet. Anonymkode: 08cdf...dd3 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #11 Skrevet 23. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden vil du gi barnet ditt et unisexnavn. Det er skikkelig dårlig gjort! Jeg har et navn som kan brukes av både menn og kvinner. Det finnes ikke praktisk. Mitt navn er mest brukt av kvinner her i Norge, men er mest vanlig på menn i enkelte andre land. Jeg har ikke tall på hvor mange misforståelser som har oppstått omkring dette, og det er bare kleint. For å gi konkrete tips om unisexnavn, så er Kim og Jøran er «ganske vanlige» unisexnavn i Norge. Personlig forbinder jeg begge deler med guttenavn. Selv om jeg også har et unisexnavn, blir jeg overrasket når jeg møter en kvinnelig Kim. Tone Damli valgte et unisexnavn til datteren sin, som heter Billie (som om det høres myyye mer feminint ut enn Billy, lizzm), som også er et guttenavn i mine ører. Det finnes mange navn som ikke er sukkersøte. Hva med å velge slike navn som var vanligere på 30-40-tallet? Det er ikke mye nusselig over Reidun, Borghild, Halldis og Arnlaug. Kanskje ikke direkte androgyne, men i alle fall barskere enn mye annet. Anonymkode: 08cdf...dd3 signerer denne! Anonymkode: c3df3...3f3 1
FantasDick Skrevet 23. april 2016 #12 Skrevet 23. april 2016 Jeg synes Kim, Alex og Ariel er fine navn som passer på begge kjønn. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #13 Skrevet 23. april 2016 2 minutter siden, FantasDick skrev: Jeg synes Kim, Alex og Ariel er fine navn som passer på begge kjønn. Kim og Alex er engelske navn, passer ikke til norske barn. Til norske barn er dette guttenavn. Ariel har jeg kun hørt som jentenavn. Seriøst, slutt med disse stygge navnene! Billie- til et norsk jentebarn!? Anonymkode: 48fc7...32b
FantasDick Skrevet 23. april 2016 #14 Skrevet 23. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kim og Alex er engelske navn, passer ikke til norske barn. Til norske barn er dette guttenavn. Ariel har jeg kun hørt som jentenavn. Seriøst, slutt med disse stygge navnene! Billie- til et norsk jentebarn!? Anonymkode: 48fc7...32b Javel, men jeg mener da alt noe helt annet enn deg. Og Ariel er nok mest brukt på menn.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #15 Skrevet 23. april 2016 1 minutt siden, FantasDick skrev: Javel, men jeg mener da alt noe helt annet enn deg. Og Ariel er nok mest brukt på menn. Det er grusomt med disse navnene... Hvor da? Frankrike? Ikke i Norge hvertfall. Anonymkode: 48fc7...32b
FantasDick Skrevet 23. april 2016 #18 Skrevet 23. april 2016 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er grusomt med disse navnene... Hvor da? Frankrike? Ikke i Norge hvertfall. Anonymkode: 48fc7...32b Jeg synes det er pent. Lenke fra Wiki. Og SSB. Edit; arhg, må visst søke selv på SSB. Endret 23. april 2016 av FantasDick
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #19 Skrevet 23. april 2016 Angel, Eli, Iben, Billie, Andrea, Nikki, Robin, Tony, Kristen, Elia, Anonymkode: 23c8f...bb0
Olava Skrevet 23. april 2016 #20 Skrevet 23. april 2016 Luca, er mitt favorittunisex navn tror jeg. Mika, Noah og Noel fungerer jo også. Og kjenner ei som heter Mio, altså ei jente, og Mio er jo brukt som guttenavn også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå