AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #1 Del Skrevet 23. april 2016 På jobb pleier vi å møtes en eller to søndager i mnd for å gå noen lengre turer og for å ha de sosialt. Jeg har aldri gått glipp av en tur og jeg er blandt de sprekeste, tross at jeg har en litt dårlig hjerteklaff som jeg får oppfølging for. Legen min sier er at jeg bare skal fortsette å leve aktivt og ikke bekymre meg for dette, for alt er under kontroll. For en tid siden ble dette nevt på jobb, bare i en bisetning om at de med hjertediagnose kan leve godt. Nå i dag fikk jeg melding fra ei om at de andre har snakket sammen om at jeg ikke bør være med på tur mer, forde de synes det er ekkelt at jeg er med. De har sagt at det er dårlig gjort av meg å legge ansvaret over på dem hvis jeg faller om. Jeg synes dette er bare tøv! Vi har to stk med i gruppen som antagelig har forstadiet til KOLS. De røyker utrolig mye og hoster seg igjennom turen, vi andre må vente på dem og vi har gjort det med GLEDE, har heller aldri sagt noe ang deres helse for det er deres valg. Det og større sjanse for at en av dem får hjerteinfarkt enn at jeg skal få problemer. Jeg er så lei meg for at jeg blir stengt ute og at de har tatt en avgjørelse for meg. Er det bare meg eller er dette dårlig gjort?? Anonymkode: 4f79c...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 23. april 2016 #2 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Kan du ikke forklare dem hva dårlig hjerteklaff er slik at de får litt mer kunnskap om det? Ting man ikke vet så mye om og spesielt noe som har med hjertet å gjøre, kan virke veldig skremmende. Kanskje litt mer informasjon om det, gjør dem litt tryggere på det? Selv om jeg forøvrig synes det er lite hyggelig av dem å bestemme for deg hva du skal være med på og ikke. Endret 23. april 2016 av Fireball Skrivefeil 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 23. april 2016 #3 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Det er dårlig gjort, med tanke på at legen din sier at det er under kontroll, og at grunnen deres dermed blir ugyldig. Si fra om at hjerteklaffen ikke er noe problem, og ikke noe de trenger å bekymre seg for, UTEN å ta opp de med forstadiet til KOLS. Jeg kan ikke unngå å undre, likevel, kan det hende at grunnen deres har noe med dette å gjøre: "og jeg er blandt de sprekeste", "vi andre må vente på dem". Er det mulig at den egentlige grunnen er at du haster av gårde, og får de andre til å føle seg i dårlig form siden du rykker fra hele tiden? Er det mulig at det handler om noe annet? (Uansett er det dårlig gjort altså!) Endret 23. april 2016 av Rainstorm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #4 Del Skrevet 23. april 2016 De kan jo falle om de også! Snuble og forstue foten og så falle på en stein så blodet spruter! Hva om de treffer på en gammel mann som faller om, de ville jo hjulpet han! Man står uansett ikke og ser på, jeg synes du kan snakke med dem, si det har gått fint og det går jo fint med de som har kols også og man har ventet på hverandre. livet er skjørt på alle måter! Jizzez Du har en leder du kan snakke med? Anonymkode: e76bc...d0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #5 Del Skrevet 23. april 2016 Dette er virkelig stygt gjort av dem. Jeg har vanskeligheter med å forstå deg dersom du fortsatt ønsker å omgås med disse menneskene. Anonymkode: d5e8c...f96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #6 Del Skrevet 23. april 2016 4 timer siden, Fireball skrev: Kan du ikke forklare dem hva dårlig hjerteklaff er slik at de får litt mer kunnskap om det? Ting man ikke vet så mye om og spesielt noe som har med hjertet å gjøre, kan virke veldig skremmende. Kanskje litt mer informasjon om det, gjør dem litt tryggere på det? Selv om jeg forøvrig synes det er lite hyggelig av dem å bestemme for deg hva du skal være med på og ikke. Men da gjør man litt research eller spør TS i stedet for å ekskludere henne uten videre. Dette er ikke greit. De mener det er dårlig gjort av TS å omgås mennesker. Dette virker som lite oppegående mennesker. Anonymkode: d5e8c...f96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blæddi Skrevet 23. april 2016 #7 Del Skrevet 23. april 2016 Selvfølgelig burde du få være med? Har du en leder du kan snakke med dette om? Men om jeg var deg så hadde jeg bare unngått å bli med lenger fordi de høres ut som idioter, hvem vil gå på tur med idioter. Det en normal person hadde gjort: -Spurt DEG hyggelig om hvordan det går med hjertet -Spurt DEG om det var fare for at du kunne få et illebefinnende på tur, da de var redde for det -Spurt deg hva de isåfall skulle gjøre, om det f.eks. var 113 + hjerte-lunge-redning som skulle til eller hva. -Når de får vite at det ikke er noe fare for helsen din, si: "Kjempeflott, sees på neste tur!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daryl Dixon Skrevet 23. april 2016 #8 Del Skrevet 23. april 2016 Det er så typisk med de som ikke har peiling, tror alt med hjertet er hyperfarlig. Det er veldig irriterende. Snakk med dem og forklar nøye hvordan der er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #9 Del Skrevet 23. april 2016 Syns det var lite hyggelig gjort av dem, men kanskje du kan endre fokuset med å spre litt informasjon om tilstanden din og at dette ikke hemmer deg i hverdagen? For øvrig er jo holdningen din til de andre helt på trynet, KOLS er en sykdom du enten har eller ikke har, de er ikke forstadium til kols. Enkelte kan ha luftveisplager i mange år uten å ha KOLS eller få det, men noen vil etterhvert utvikle KOLS. Diagnostisk kriterium er påvisning av varig nedsatt lungekapasitet under 80%, har du ikke det ---> ingen kols enda. Og jo, du som har dårlig hjerteklaff har faktisk mye større sjanse for å få hjerteinfarkt enn de med KOLS. Ikke at det bør hindre deg i å være med tur, men slutt å snakke ned de med andre diagnoser som om de er ett mye større problem. Anonymkode: 91982...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå