AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #21 Skrevet 23. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hva du heter? Altså kun det navnet du ikke er fornøyd med 😊 TS Anonymkode: b5911...ee2 Jeg er en av få jenter med dette navnet i Norge, så nei 😜 Men du kan late som jeg heter Kim Marie Hansen. Se for deg at du som arbeidsgiver skal ha Kim Hansen på intervju og inn kommer ei dame med langt hår, kjole og høye hæler. Eller at du er lærer for en ny klasse, og det er 10 gutter og 11 jenter og du mener klasselista er feil for det står 11 guttenavn og 10 jentenavn på den. Anonymkode: 74569...2a1 1
peppermyntete Skrevet 23. april 2016 #22 Skrevet 23. april 2016 Synes ikke det er noe fint på en norsk jente. Tenker med en gang at det er feil og at gutten egentlig heter Robin. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #23 Skrevet 23. april 2016 Jeg synes det er et kanonkult navn til en kul jente, flertallet av jenter i skolegården er ikke kuule da, så... Men om jeg møtte foreldrene og begge norske, så hadde jeg jo tenkt at her er kona blodfan av artisten Robyn Anonymkode: 28645...d2e
Cleopatra. Skrevet 23. april 2016 #24 Skrevet 23. april 2016 Liker det hverken som guttenavn eller jentenavn. Ser forøvrig på det som et guttenavn. For eksempel så er Andrea et guttenavn i Italia, men det er for meg et jentenavn, så kunne aldri vurdert det på en eventuelt fremtidig sønn. 3
NydeligMann Skrevet 23. april 2016 #25 Skrevet 23. april 2016 Stygt navn, ja. Og spesielt stygt på ei stakkars jente. 2
lingua franca Skrevet 23. april 2016 #26 Skrevet 23. april 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en av få jenter med dette navnet i Norge, så nei 😜 Men du kan late som jeg heter Kim Marie Hansen. Se for deg at du som arbeidsgiver skal ha Kim Hansen på intervju og inn kommer ei dame med langt hår, kjole og høye hæler. Eller at du er lærer for en ny klasse, og det er 10 gutter og 11 jenter og du mener klasselista er feil for det står 11 guttenavn og 10 jentenavn på den. Anonymkode: 74569...2a1 Det med klasselister skjer jo ikke, for man bruker jo personnummer, og det viser om man er mann eller kvinne.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #27 Skrevet 23. april 2016 Synes ikke det er pent. Og om man skriver det med i eller y har da ingenting å si. Norsk er ett av ytterst få språk der man skiller mellom i-og y-uttale. På engelsk har det ingenting å si for uttalen hvorvidt det skrives Robin eller Robyn. Jeg synes Robyn ser skikkelig harry og "ghetto" ut. Flott at ikke alle gir døtrene sine sukkersøte prinsessenavn, men det finnes da en masse andre tøffe jentenavn. Anonymkode: 77c74...2bd 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #28 Skrevet 23. april 2016 4 minutter siden, lingua franca skrev: Det med klasselister skjer jo ikke, for man bruker jo personnummer, og det viser om man er mann eller kvinne. Hæ? Jeg snakker om klasselister på grunnskole og VGS, hvor jeg i hvert pokkers fag måtte forklare hver eneste lærer at "joda klasselista du har stemmer, jeg har bare et mannsnavn selv om jeg er jente". Eller har de begynt med opprop av personnummer i stedet for fornavn i førsteklasse nå? Det må være komplisert for en 6åring. Akkurat det samme skjer i forbindelse med kurs og konferanse i jobbsammenheng som voksen, forresten. Der bruker vi ennå navn, og ikke personnummer. Anonymkode: 74569...2a1 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #29 Skrevet 23. april 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du leser innlegget så vil du se at jeg ikke mener Brian som et jentenavn 😊 TS Anonymkode: b5911...ee2 Ah, beklager, gikk litt fort i svingene Anonymkode: 7d6fa...df1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #30 Skrevet 23. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ah, beklager, gikk litt fort i svingene Anonymkode: 7d6fa...df1 Var ikke du som skrev det kommentaret... Anonymkode: 106e6...b89
lingua franca Skrevet 23. april 2016 #31 Skrevet 23. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Jeg snakker om klasselister på grunnskole og VGS, hvor jeg i hvert pokkers fag måtte forklare hver eneste lærer at "joda klasselista du har stemmer, jeg har bare et mannsnavn selv om jeg er jente". Eller har de begynt med opprop av personnummer i stedet for fornavn i førsteklasse nå? Det må være komplisert for en 6åring. Akkurat det samme skjer i forbindelse med kurs og konferanse i jobbsammenheng som voksen, forresten. Der bruker vi ennå navn, og ikke personnummer. Anonymkode: 74569...2a1 Nei, man bruker ikke personnummer istedetfor navn. Men ved innmelding/opptak til skolen får skolen innsyn i personnummeret til den enkelte elev, og trenger derfor ikke lure på kjønnet til elever med unisex fornavn.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #32 Skrevet 23. april 2016 Synes det er fint! Er en jente i nabolaget som heter detAnonymkode: b30c8...7f2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #33 Skrevet 23. april 2016 Stygt på gutt, fint på jente. Anonymkode: 8c9d5...e1e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #34 Skrevet 23. april 2016 3 timer siden, lingua franca skrev: Nei, man bruker ikke personnummer istedetfor navn. Men ved innmelding/opptak til skolen får skolen innsyn i personnummeret til den enkelte elev, og trenger derfor ikke lure på kjønnet til elever med unisex fornavn. Nå er det ikke ved innmelding på skoler jeg snakket om, men situasjonen jeg nettopp beskrev. Hadde jeg ment at navnet mitt ga problemer med innmelding til skole(r), så hadde jeg skrevet dét, og ikke at en lærerere blir forvirret overat antallet gutter og jenter i den nye klassen ikke stemmer med klasselisten de har. Anonymkode: 74569...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #35 Skrevet 25. april 2016 Jeg ville skånet barnet mitt fra å skille seg sånn ut, det er ikke alltid like praktisk for den det faktisk gjelder. Og så tror jeg nok de fleste har noen sånne spesielle navn på favorittlista si, jeg har selv blitt fristet til å tørre å gå for favoritten, som egentlig er litt for sært, men har heldigvis en mann som har satt ned foten og fått meg til å ta til fornuft. Anonymkode: da16d...9e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå