AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #1 Skrevet 23. april 2016 Det er jo mer vanlig i USA at Robi/yn blir brukt til jente. Blant annet heter Rihanna egentlig Robyn Rihanna. En annen er jo den svenske artisten. Uansett, hva synes dere om det til norsk baby? Jeg liker det godt, men er redd folk synes det er rart med et typisk guttenavn på jente + om det er for amerikansk/engelsk? Vil ikke havne i kategorien til de som døper barna sine Brian, Ashley etc.. Hva tenker dere, helt ærlig! 😊 Anonymkode: b5911...ee2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #2 Skrevet 23. april 2016 Jeg vet at dette er både ett gutte navn i sverige og engelsk talte land. Men for meg er og blir dette navnet ett gutte navn. Anonymkode: 106e6...b89 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #4 Skrevet 23. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo mer vanlig i USA at Robi/yn blir brukt til jente. Blant annet heter Rihanna egentlig Robyn Rihanna. En annen er jo den svenske artisten. Uansett, hva synes dere om det til norsk baby? Jeg liker det godt, men er redd folk synes det er rart med et typisk guttenavn på jente + om det er for amerikansk/engelsk? Vil ikke havne i kategorien til de som døper barna sine Brian, Ashley etc.. Hva tenker dere, helt ærlig! 😊 Anonymkode: b5911...ee2 Er det virkelig noen som har kalt en jente for Brian? Dæven.. Anonymkode: 106e6...b89 3
Tekopper Skrevet 23. april 2016 #5 Skrevet 23. april 2016 Guttenavn i Norge. Blir å lage mye krøll for ungen å kalle henne det. 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #6 Skrevet 23. april 2016 Jeg tenker at det er et pent navn om man bor i et engelsktalende land. Jeg tenker også at det er en enorm fordel for barnet å ha et navn som passer til landet det bor i. Sjøl er jeg 100% norsk og alle i familien min er norske. Av grunner jeg ikke helt har fått tak i, har foreldrene mine gitt meg et utenlandsk navn som kan brukes på begge kjønn i opprinnelseslandet, men i Norge mest på menn. Artig tanke med "det vil bare være én med det navnet i klassen!", lite artig å måtte forklare navnet sitt HVER GANG jeg introduserer meg. Aller minst artig er det å komme på jobbintervju eller en sosial setting, og alle tror det er en mann som kommer så kommer jeg. Anonymkode: 74569...2a1 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #7 Skrevet 23. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det er et pent navn om man bor i et engelsktalende land. Jeg tenker også at det er en enorm fordel for barnet å ha et navn som passer til landet det bor i. Sjøl er jeg 100% norsk og alle i familien min er norske. Av grunner jeg ikke helt har fått tak i, har foreldrene mine gitt meg et utenlandsk navn som kan brukes på begge kjønn i opprinnelseslandet, men i Norge mest på menn. Artig tanke med "det vil bare være én med det navnet i klassen!", lite artig å måtte forklare navnet sitt HVER GANG jeg introduserer meg. Aller minst artig er det å komme på jobbintervju eller en sosial setting, og alle tror det er en mann som kommer så kommer jeg. Anonymkode: 74569...2a1 Jeg er forresten dame, om noen lurte. Anonymkode: 74569...2a1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #8 Skrevet 23. april 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig noen som har kalt en jente for Brian? Dæven.. Anonymkode: 106e6...b89 Nei, det var et eksempel på typisk amerikansk navn jeg ikke synes passer seg på helnorske barn. Ts Anonymkode: b5911...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #9 Skrevet 23. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det er et pent navn om man bor i et engelsktalende land. Jeg tenker også at det er en enorm fordel for barnet å ha et navn som passer til landet det bor i. Sjøl er jeg 100% norsk og alle i familien min er norske. Av grunner jeg ikke helt har fått tak i, har foreldrene mine gitt meg et utenlandsk navn som kan brukes på begge kjønn i opprinnelseslandet, men i Norge mest på menn. Artig tanke med "det vil bare være én med det navnet i klassen!", lite artig å måtte forklare navnet sitt HVER GANG jeg introduserer meg. Aller minst artig er det å komme på jobbintervju eller en sosial setting, og alle tror det er en mann som kommer så kommer jeg. Anonymkode: 74569...2a1 Takk for at du deler din erfaring! Jeg har ikke tenkt på dette med jobbintervju etc. Godt poeng! Takk :-) TS Anonymkode: b5911...ee2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #10 Skrevet 23. april 2016 11 minutter siden, Tekopper skrev: Guttenavn i Norge. Blir å lage mye krøll for ungen å kalle henne det. Tror det er rundt 20 jenter som heter Robyn i Norge. Men ser poenget. Det er jo assosiasjonene som er vesentlige. TS Anonymkode: b5911...ee2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #11 Skrevet 23. april 2016 Jeg liker det! hadde ikke reagert om noen brukte navnet på en jente. Alle elsker vel artisten Robyn så bare gode vibber rundt det navnet Anonymkode: bb1d4...dd5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #12 Skrevet 23. april 2016 Hadde tenkt at foreldrene er blodfans av de artistene... Anonymkode: 565fe...50a 2
Jerry Lee Skrevet 23. april 2016 #13 Skrevet 23. april 2016 RobYn er jentenavn...men er far eller mor amerikanere? Hvis ja, er det et flott jentenavn.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #14 Skrevet 23. april 2016 Robyn (roobyn) som jentenavn er dritkult! Robin (roobin og råbbin) guttenavn er jeg mindre fan av. Anonymkode: 7d6fa...df1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #15 Skrevet 23. april 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig noen som har kalt en jente for Brian? Dæven.. Anonymkode: 106e6...b89 Tenkte det samme! Har kun hørt om jenteversjonen, Brianna. Anonymkode: 7d6fa...df1
Tekopper Skrevet 23. april 2016 #16 Skrevet 23. april 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er rundt 20 jenter som heter Robyn i Norge. Men ser poenget. Det er jo assosiasjonene som er vesentlige. TS Anonymkode: b5911...ee2 Tenkte mest at jenta blir å få høre det veldig ofte at de trodde det var en gutt pga navnet, akkurat sånn greier som gjør at mange hater navnet sitt. Blir sikkert endel "festlige" hendelser hvor unger deles inn etter kjønn og hun havner i feil gruppe osv. Kan løser ved å ha Robyn som mellomnavn og noe mer jentene fornavn, så bruker dere Robyn hjemme. Om ungen vil kan hun bruke fornavnet sitt istedet.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #17 Skrevet 23. april 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du deler din erfaring! Jeg har ikke tenkt på dette med jobbintervju etc. Godt poeng! Takk :-) TS Anonymkode: b5911...ee2 Jeg har som voksen lagt til et veldig feminint mellomnavn, og det er mellomnavnet jeg bruker mest, spesielt i sammenheng med jobb og studier. Jeg skulle ønske foreldrene mine ga meg et navn jeg slapp å forklare til alle jeg møter. Det har gitt meg så unødvendig mye stress. Anonymkode: 74569...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #18 Skrevet 23. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte det samme! Har kun hørt om jenteversjonen, Brianna. Anonymkode: 7d6fa...df1 Hvis du leser innlegget så vil du se at jeg ikke mener Brian som et jentenavn 😊 TS Anonymkode: b5911...ee2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #19 Skrevet 23. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har som voksen lagt til et veldig feminint mellomnavn, og det er mellomnavnet jeg bruker mest, spesielt i sammenheng med jobb og studier. Jeg skulle ønske foreldrene mine ga meg et navn jeg slapp å forklare til alle jeg møter. Det har gitt meg så unødvendig mye stress. Anonymkode: 74569...2a1 Kan jeg spørre hva du heter? Altså kun det navnet du ikke er fornøyd med 😊 TS Anonymkode: b5911...ee2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #20 Skrevet 23. april 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Robyn (roobyn) som jentenavn er dritkult! Robin (roobin og råbbin) guttenavn er jeg mindre fan av. Anonymkode: 7d6fa...df1 😊 TS Anonymkode: b5911...ee2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå