Gå til innhold

Skade stemmer IKKE overens med forklaring.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man når et barn et utsatt for en skade som ikke stemmer overens med samværsforelders forklaring? Det er vanskelig å vurdere hvor alvorlig hodet er slått når jeg ikke får korrekt forklaring. Tar jeg med barnet til lege likevel? Tror ikke selv det er alvorlig, men jeg ser at jeg ikke fikk sannheten.

Barnet er 8 mnd og snakker ikke selv naturligvis.

Anonymkode: 039ad...d23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man når et barn et utsatt for en skade som ikke stemmer overens med samværsforelders forklaring? Det er vanskelig å vurdere hvor alvorlig hodet er slått når jeg ikke får korrekt forklaring. Tar jeg med barnet til lege likevel? Tror ikke selv det er alvorlig, men jeg ser at jeg ikke fikk sannheten.

Barnet er 8 mnd og snakker ikke selv naturligvis.

Dra på legevakten og få skaden registrert, undersøkt og journalført, nå. På mandag kontakter du Statens barnehus for råd og veiledning i hva du kan gjøre videre. 

Anonymkode: 9e28b...948

• Liker 22
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dra på legevakten og få skaden registrert, undersøkt og journalført, nå. På mandag kontakter du Statens barnehus for råd og veiledning i hva du kan gjøre videre. 

Anonymkode: 9e28b...948

Dette! Ikke avvent. Hvis ikke forklaringen holder mål har du ikke råd til å vente og se.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har barnet fått skade på hodet reiser du til lege med en gang! 

Anonymkode: 2562c...97d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.  Vi dro ganske med en gang etter at jeg opprettet tråden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har noen samvær med kidden din alene? Uten deg når baby er så liten😨

Gikk det bra?

Anonymkode: bb144...b46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har noen samvær med kidden din alene? Uten deg når baby er så liten😨

Gikk det bra?

Anonymkode: bb144...b46

Ikke legg mer skyld på TS. Hun må jo ha trodd barnet har vært trygg med far.

Anonymkode: 2562c...97d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det når samvær handler mer om foreldre enn om barnet. Håper det går bra med babyen din.

Anonymkode: c414a...a2a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det når samvær handler mer om foreldre enn om barnet. Håper det går bra med babyen din.

Anonymkode: c414a...a2a

Ja det er svært fortvilende. Ble lovet av flere instanser at det samværet vi skulle ha i dag var trygt. Barnet er noe eldre enn det jeg først sa, men ikke så gammel at det hadde betydning for hva dere svarte. 

Baby har trolig hjernerystelse, og ble brått mye dårligere på legevakten. Helt forbanna utrolig at man må vise frem en skadd baby før folk begynner å tro på deg. Det går nok bra med barnet, men ikke faen om dette skjer en gang til.

Tusen takk for gode og raske svar. Jeg handlet helt riktig sa legen. 

• Liker 14
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er svært fortvilende. Ble lovet av flere instanser at det samværet vi skulle ha i dag var trygt. Barnet er noe eldre enn det jeg først sa, men ikke så gammel at det hadde betydning for hva dere svarte. 

Baby har trolig hjernerystelse, og ble brått mye dårligere på legevakten. Helt forbanna utrolig at man må vise frem en skadd baby før folk begynner å tro på deg. Det går nok bra med barnet, men ikke faen om dette skjer en gang til.

Tusen takk for gode og raske svar. Jeg handlet helt riktig sa legen. 

Godt det gikk bra. :) Håper dette fører til at du slipper å måtte sende barnet av gårde på samvær igjen.

• Liker 2
Gjest Magnifiq
Skrevet

Så bra du dro til lege.

Håper det går fint med barnet.

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Magnifiq skrev:

Så bra du dro til lege.

Håper det går fint med barnet.

Barnet er slapt i dag men ellers fin. Var på kontroll på barneavdelingen i dag for å være sikker på at alt er avdekket.

Var heldig denne gangen! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer, hva slags forklaring fikk du siden du tvilte? Var det synlige skader?

Anonymkode: e5669...659

AnonymBruker
Skrevet

Mener du har far har skadet barnet med vilje? Eller handler dette om en ulykke?

Anonymkode: 65f65...573

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...