Gå til innhold

Mollusker i voksen alder

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått påvist at jeg har mollusker på låret mitt. Noen fler som har opplevd dette i voksen alder? Eller har annen erfaring med det? Tenker på tips til hvordan jeg kan bli kvitt dem? Ser at det kan ta opptil 2 år før de forsvinner.. Synes det er ganske sjenerende, spesielt nå som sommeren kommer. Noen som har erfaring med å skrape dem bort, eller fryse dem bort? 

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1020734-mollusker-i-voksen-alder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Uff det er vanskelig!  Hadde mine litt over to år, prøvde alt av kjerringråd på nett. Kjøpte remasan kosttilskudd som er spesifikk for vorter og mollusker men ingen effekt selv etter fem mnd. Prøvde tea tre olje men det ga meg bare eksem. 

Det aller viktigste er å ikke pelle på de og å ikke bruke håndkle akuratt der de er når du er ferdig i dusjen, de er ekstremt smittsomme om man skraper borti og ekstra myke og utsatte ettervann.

De.t som fjernet noen av mine var rett og slett eple cider eddik påført bomulls dott som jeg teipet over de i noen timer av gangen. Gjorde dette i noen dager og da ble molluskene først helt hvite (de er de mest smittsomme så vær forsiktig!)  og fortsatte noen dager til da ble de svarte og råtnet og rett og slett falt av. 

Det var eneste effektivesom hjalp for meg, fjernet flere mollusker sånn som aldri kom tilbake igjen men siden jeg også klarte å svi av huden pga hadde på over en natt litt for mange timer så turte jeg ikke gjøre det på resten, så jeg frøs resten og det var vel halv effektivt de gikk bort da men lagde merker arr og kom også tilbake på samme sted etter noen måneder... Lykke til mollusker er no drit!!    men eple cider eddik var virkelig effektivt prøvde alt mulig annet bare vær forsiktig ikke ha på mer enn 7-8 timer i strekk når du dypper bomulldsdott i eplecider eddiken og teiper på huden. Ferdig på 4 dager ca så verdt det!  Du får kjøpt eple cider eddik på helsekost og nett 

Anonymkode: 96134...f7e

AnonymBruker
3 timer siden, Kristanna skrev:

https://www.apotek1.no/produkter/inotyol-salve-30g-476262p

denne fjernet mollusker hos barna mine på kort tid :) før det hadde jeg prøvd "alt".

Rart at ingen leger eller apotek har foreslått dette. Jeg har prøvd kortisol salve (også eksem salve slik den du linker til) i desperasjon uten hell. Skal prøve denne på de som kom tilbake etter frysingen siden de sitter for dumt til til å bruke eple cider eddik på. Hvor lang tid tok det på barna dine?  Dager eller uker?  Smurte du en eller flere ganger om dagen? Hvor lenge har de vært mollusk frie i etterkant? 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart at ingen leger eller apotek har foreslått dette. Jeg har prøvd kortisol salve (også eksem salve slik den du linker til) i desperasjon uten hell. Skal prøve denne på de som kom tilbake etter frysingen siden de sitter for dumt til til å bruke eple cider eddik på. Hvor lang tid tok det på barna dine?  Dager eller uker?  Smurte du en eller flere ganger om dagen? Hvor lenge har de vært mollusk frie i etterkant? 

Ja, jeg fant det tilfeldigvis ut på en sånn kjerringrådside tror jeg. I hvert fall ikke etter tips fra lege eller apotek.

Jeg smurte hver kveld, i løpet av max to uker var det borte :) De har ikke fått det igjen siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...