Gå til innhold

Håndsåpe refill

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe lano refill håndsåpe til badet. Men synes egentlig ikke den lukter spesielt godt, så det jeg lurer på er om noen vet hvor jeg får kjøpt andre typer håndsåpe refill? Finner bare lano på samtlige dagligvarebutikker jeg er innom.

Anonymkode: feb56...464

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å kjøpe lano refill håndsåpe til badet. Men synes egentlig ikke den lukter spesielt godt, så det jeg lurer på er om noen vet hvor jeg får kjøpt andre typer håndsåpe refill? Finner bare lano på samtlige dagligvarebutikker jeg er innom.

Anonymkode: feb56...464

Er det pga miljøet du ønsker refillsåpe?

Jeg synes at det er synd at det er så lite utvalg i refillsåper, med tanke på miljøet.

Jeg bruker den store flasken med (Billigmerke) håndsåpe fra KIWI, som koster ca kr 8 for ca 1/2 liter, men den finnes dessverre ikke i refill. Dette er den beste håndsåpen jeg har brukt (mine hender er plaget med mye tørr hud og dette er en av de få såpene som huden min har godt av), og jeg må dessverre velge etter pris grunnet økonomien.

Anonymkode: fa8a2...875

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så en gang en test av refill produkter på tv. Produktene kom dårlig ut rent baterologisk, i beholdere som ble åpnet var det betydelige mengder med bakterier mens i de beholderne som ikke var åpnet og fylt på nytt var det lik null bakterier. Derfor bruker jeg aldri refillprodukter. 

Anonymkode: 20c72...db0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også god erfaring med å fylle denne over på pumpeflasker og bruker det både til håndvask og kroppsvask: Sebamed liquid face & body wash refill 1000ml. (Den fås kjøpt på apotek i literspose)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så en gang en test av refill produkter på tv. Produktene kom dårlig ut rent baterologisk, i beholdere som ble åpnet var det betydelige mengder med bakterier mens i de beholderne som ikke var åpnet og fylt på nytt var det lik null bakterier. Derfor bruker jeg aldri refillprodukter. 

Hvilke typer bakterier er det snakk om, og hvorfor kommer de nedi beholderen bare ved at man fyller på såpe?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er bedre med den type såper i tynne poser som ikke må helles over i beholdere men som settes opp-ned i et stativ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke typer bakterier er det snakk om, og hvorfor kommer de nedi beholderen bare ved at man fyller på såpe?

Husker ikke hvilken type/navn på baterierer, men vanlige bakterier vi har på hud og i luften som kommer i beholderen når den åpnes og vokser og gror godt nedi beholderne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husker ikke hvilken type/navn på baterierer, men vanlige bakterier vi har på hud og i luften som kommer i beholderen når den åpnes og vokser og gror godt nedi beholderne. 

Takk for svar!

Blir man syke av å vaske seg med såpe som har disse bakteriene i beholderen?

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Blir man syke av å vaske seg med såpe som har disse bakteriene i beholderen?

Det kan man bli, ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...