AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #1 Skrevet 23. april 2016 Hei! Jeg har en onkel som har jobbet her i Norge fra 1982-89. dvs skattepliktig jobb! han fortalte meg om dette og jeg reagerte med engang og sa at da har du rett til skattepenger, han sier han ikke fikk det i løpet av årene han jobbet her (noe som høres veldig rart ut), jeg spurte om han har eller fått selvangivelse, det har han heller ikke! Han er i India (hjemmelandet) og pr idag sitter han med kun ett fødselsnummer. Jeg får sikker ikke noe info av skattekontoret siden de ikke kan gi noe opplysninger om andre. jeg har bedt han om å ringe selv å høre, Men hva tror dere? har han noe rettigheter i det hele tatt? kanskje på pensjon? dette er som sagt over 20 år siden så slike saker har sikkert blitt lagt på is! men når han nevnte dette til meg, og hvis alt han sier, stemmer, så tenker jeg at han har kanskje rettigheter? Før jeg undersøker dette så håper jeg på noen svar her. Anonymkode: ca4e4...0f1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #2 Skrevet 23. april 2016 Rett på skattepenger? Anonymkode: b05e0...708 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #3 Skrevet 23. april 2016 Hva mener du med skattepenger? Anonymkode: 5cb04...3eb
Kamomille Skrevet 23. april 2016 #4 Skrevet 23. april 2016 NAV kan svare på om han muligvis her opparbeidet seg rett til noe alderspensjon.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #5 Skrevet 23. april 2016 Hva kan du oppnå av pensjon på 7 år? Anonymkode: a8305...974
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #6 Skrevet 23. april 2016 46 minutter siden, Kamomille skrev: NAV kan svare på om han muligvis her opparbeidet seg rett til noe alderspensjon. Alderspensjon opparbeider mannseg ikke i løpet av 7 år, og heller ikke når man flytter ut av Norge, ikke er Norsk statsborger og heller ikke har bodd her på snart 20 år. Glem dette tullet, for dette er bare tull å tro at man kan få noen kroner ut av. Anonymkode: 45622...399 1
Kamomille Skrevet 23. april 2016 #7 Skrevet 23. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alderspensjon opparbeider mannseg ikke i løpet av 7 år, og heller ikke når man flytter ut av Norge, ikke er Norsk statsborger og heller ikke har bodd her på snart 20 år. Glem dette tullet, for dette er bare tull å tro at man kan få noen kroner ut av. Anonymkode: 45622...399 Kan de underbygge ditt svar, gjerne med henvisning til aktuell lovparagraf?
applestories Skrevet 23. april 2016 #8 Skrevet 23. april 2016 Dersom han hadde skattepenger til gode må han vel ha fått dem da han jobbet her, dersom det på den tiden fungerte slik som i dag. Finner veldig lite om pensjon på NAV.no, men der står; " "For å ha rett til alderspensjon må du som hovedregel ha minst tre års trygdetid. Som trygdetid regnes perioder du har bodd og/eller arbeidet i Norge." Har han norsk personnummer? Jeg ville prøvd å ringe NAVs pensjontelefon 5555 3334 (eget nummer for pensjon) og spurt der. Men som du skriver - de kan heller ikke der gi ut opplysninger om onkelen din til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå