Marpessa Skrevet 26. oktober 2004 #1 Skrevet 26. oktober 2004 Jeg har vunnet sak i tingretten vedr daglig omsorg for vårt barn. Motparten anker men det er ikke det innlegget handler om. Saken er nemlig den at vi hadde en rettsoppnevnt sakkyndig som hadde samtaler med oss foreldre, barnet og skole etc. Sakkyndig konkluderte med at barnet fortsatt skal bo hos far (har bodd der i 7 år), selv om han var i tvil. I tingretten hvor vi var 2 dager, konkluderer dommeren motsatt, nemlig at barnet skal flytte til meg. Han må hvis jeg også vinner i lagmannsretten flytte 40 mil, bytte skole etc. Dommen er meget klar på at min omsorgsevne er betydelig høyere enn fars, og at forskjellen er såpass stor at den oppveier eventuelle ulemper med flytting. Hvor ofte går dommeren ”imot” den sakkyndiges vurdering? Jeg for min del har aldri hørt om det. Hilsen en glad mor
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #2 Skrevet 26. oktober 2004 Ikke for å være slem, men jeg håper ikke det er ofte.. Det kan godt være at i din sak er det riktig at barnet skal bo hos deg, men i de fleste saker vil jeg tro at sakkyndig vet mer om dette enn en dommer. Selv om dommere nok også får med seg litt av hvert i sin jobb.
Tosca Skrevet 26. oktober 2004 #3 Skrevet 26. oktober 2004 Det viktigste uansett er at barnets beste blir det avgjørende i slike saker.
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #4 Skrevet 26. oktober 2004 Det viktigste uansett er at barnets beste blir det avgjørende i slike saker. Enig!
Marpessa Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2004 Ikke for å være slem' date=' men jeg håper ikke det er ofte.. Det kan godt være at i din sak er det riktig at barnet skal bo hos deg, men i de fleste saker vil jeg tro at sakkyndig vet mer om dette enn en dommer. Selv om dommere nok også får med seg litt av hvert i sin jobb.[/quote'] Jeg hadde regnet med en slik kommentar, -du er ikke slem Marpessa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå