Gå til innhold

Ombestemt deg angående antall barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som bare skulle ha to barn og endte opp med tre eller fire? Eller færre barn?

hvorfor endret planene seg?

Anonymkode: 92184...4f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: f2c8c...435

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ikke ha barn overhodet, men ble gravid på p-pillen 2 ganger, første gang tok jeg abort, andre gang klarte jeg ikke. Men vi bestemte oss for bare å få det ene barnet, men så gikk det noen år. Og da kom ønsket om en til. Så har nå 2 barn, men flere blir det ikke. Minste er 9 år og.

Anonymkode: 54f06...674

AnonymBruker
Skrevet

Vil ha 7 og er på god vei :P Alltid villet ha en stor familie og aldri ombestemt meg

Anonymkode: b5f7d...8f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt å få to barn. Så viste det seg at barnet har en del ekstra utfordringer, forholdet skrantet og jeg ville ikke ha flere. Nå er jeg alene med vesla, og er egentlig veldig fornøyd med at vi ikke fikk nr to. Jeg sier ikke at det aldri blir flere, men det er usannsynlig da jeg er singel og 35. 

Anonymkode: 8b784...e81

Gjest ricecrispies
Skrevet

Jeg fikk første som 20-åring og mente det holdt.

Venter nummer 4 nå. :)

Det er riktignok mange år mellom nr.1 og 2 og det blir 7 år mellom nr.3 og 4. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha to og mannen ville ha fire.. 

Vi bestemte oss for å møtes på halvveien, men da kom det tvillinger, så nå har vi fire, og det kommer IKKE flere ;) 

Anonymkode: 97862...3a3

Skrevet

Nei, jeg vil fortsatt ha 0.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig en ganske lik historie som ei lengre opp, hverken jeg eller mannen hadde noe ønske om barn med flott karriere og mye fritidsinteresser. Begge hadde egentlig et veldig sterkt ønske om å aldri få barn, også ble jeg gravid på p-pillen, og tok abort. Satte inn hormonspiral så jeg ikke skulle havne i en lignende situasjon igjen og ble gravid 3 måneder etter det. Skal sies at vi begge er over gjennomsnittet glad i foreldrerollen og sønnen våres nå og planlegger en til.

Anonymkode: 80a1b...725

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som bare skulle ha to barn og endte opp med tre eller fire? Eller færre barn?

hvorfor endret planene seg?

Anonymkode: 92184...4f2

Jeg ønsket meg to. Etter det første barnet så jeg en ny side i faren og jeg ønsket ikke å la han bli far til fler barn, ettersom han taklet rollen så dårlig. Jeg ønsker heller ikke å ha barn med ulike fedre så det blir det bare ett barn for meg. Jeg er redd det ville bli vanskelig for barnet jeg allerede har hvis jeg skulle starte ny familie.

Anonymkode: 58202...3d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg møtte mannen min som 19-åring var tanken å vente en del år med barn. Vi snakket da om å kanskje få et biologisk barn, og muligens adoptere et til...

Etter førstemann var vi egentlig ikke i tvil om at vi ville prøve igjen. På dette tidspunktet skjønte vi også at adopsjon var en kostbar, lang og risikabel prosess. Jeg kjente også til flere voksne som var adoptert og hadde biologiske søsken. Hos disse hadde ikke dette fungerte så bra.

Etter nummer to hadde spesielt jeg ønsker om en nummer tre. En medvirkende årsak var nok at de to første var veldig rolige og greie unger. Nummer tre mistet jeg og da ønsket jeg ikke å prøve igjen. Jeg syntes jeg var blitt for gammel.. Det var på en etterkontroll at en jordmor fikk meg på andre tanker, hun sa at jeg var da absolutt ikke for gammel til å få et barn til. Mannen min likte også tanken, så da fikk vi nummer tre. :)

Anonymkode: 23a01...88c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid ønsket 3 barn, helt fram til nr 2 kom. Jeg syntes det var veldig tøft med to, særlig med to års mellomrom og med fødselsdepresjon med nr to. Da er det veldig mange ganger jeg har tenkt at jeg skal IKKE ha flere barn! Jeg elsker barna mine over alt på jord, men det tærer på forholdet mellom meg og mannen min også, så tror ikke vi hadde taklet flere. Da er det bedre å stoppe nå. Men nå er yngste kun 10 mnd så vet jo aldri :fnise:

Anonymkode: f39fa...fca

Skrevet

Jeg var veldig bestemt på at jeg kun skal ha 2. Nå har jeg to, ei på 22mnd og ei på 7mnd. Ønsker å få en til, men venter til hvertfall eldste har slutta med bleier 😛

AnonymBruker
Skrevet

Før nr 1 kom var jeg overbevist om at vi skulle ha to (jeg og mannen var enige). Viste seg at ungen som kom var en del hakk mer krevende enn gjennomsnittet, så vi kommer ikke til å få en til. Ønsker å gi barnet så god oppvekst og oppfølging som mulig, og vi kjenner at vi ikke har krefter eller energi til en til. 

Anonymkode: e858d...b6b

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsket meg to. Etter det første barnet så jeg en ny side i faren og jeg ønsket ikke å la han bli far til fler barn, ettersom han taklet rollen så dårlig. Jeg ønsker heller ikke å ha barn med ulike fedre så det blir det bare ett barn for meg. Jeg er redd det ville bli vanskelig for barnet jeg allerede har hvis jeg skulle starte ny familie.

Er det ikke da bedre for barnet at dere avslutter forholdet? Om han er en dårlig får så er det tross alt veldig negativt og skadelig for et barn? Finn deg heller en snill og god mann som du kan få flere barn med enn å leve sammen med en mann som du misliker?

Anonymkode: 19fb3...af4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så for meg to barn. Etter en svært krevende babytid med nr 1 så ville jeg ikke ha flere. Imidlertid så gikk det seg til og mannen min ville gjerne ha en til. Da hoppet vi like så gjerne i det, for å bli ferdig med babytiden en gang for alle. Når yngste ble ett år så fikk jeg lyst på flere igjen. Veide for og imot og fant ut at mye talte imot (litt for lite hus, litt for små biler, hva om barnet er sykt/handicappet). Så gikk det et år og igjen følte jeg at noe manglet, jeg ville ha flere. To barn var så lite og skjørt! Når yngste var 2 år og 8 mnd så ble vi prøvere igjen og det føles 100 % rett selv om bosituasjonen ikke blir optimal. Uansett så blir barna våre langt mer priviligert enn 95% av verdens barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tre barn, men ombestemte meg, og ville bare ha to

Anonymkode: cb9fa...4c8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke da bedre for barnet at dere avslutter forholdet? Om han er en dårlig får så er det tross alt veldig negativt og skadelig for et barn? Finn deg heller en snill og god mann som du kan få flere barn med enn å leve sammen med en mann som du misliker?

Forholdet er avsluttet for flere år siden

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en fra før og planlegger andremann nå. Tok siste p-pille i går, så det blir en spennende tid fremover :) Jeg ser for meg at vi får tre totalt. Jeg har mange søsken selv, noe som har gitt meg mye glede

Anonymkode: 84763...aca

AnonymBruker
Skrevet

Å sette 7 barn til livs i denne verden som det er nå, og kommer til å bli, er hårreisende, egoistisk og uforsvarlig. 

Anonymkode: 6a0b7...36b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...