Gå til innhold

Dater med færre venner på face mer jordnære?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gjort noen observeringer om jenter jeg har møtt i forbindelse med dating de siste årene. Omtrent samtlige av damene jeg finner reflekterte og jordnære, har relativt 'få' venner på face(under 5-600 ish). Finner det mye enklere å holde en samtale med disse, enn de som har større vennelister. For meg virker det som at de fleste av dem som ligger over må få med seg absolutt alt av det som skjer på sosiale medier og generelt på telefonen til en hver tid, og de klarer ofte ikke være til stede der og da. Hverken når man snakker med dem over sosiale medier eller face 2 face.

Legger dere damer merke til noe av den samme tendensen med menn? Menn; Står jeg alene i mine observasjoner, eller er det flere av dere som opplever det samme som meg?

Anonymkode: 76327...395

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann og har mange venner på face, tror ikke antall venner på face sier så mye om ens person. Jeg fikk sikkert 200 venner på face måneden da jeg startet å studere siden alle la til hverandre. Hadde jeg i stedet for å starte på studiet begynt å jobbe så hadde jeg kanskje fått 5 venner på face i stedet. 

Anonymkode: f2e5c...767

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

JA. Eksen var sånn og han har over 1000 venner. Skulle være med på alt, var opptatt av fasaden. Slitsomt.

Anonymkode: 6f2ce...d73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem har over 500 venner?! Hvorfor?

Anonymkode: 78864...ff1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har over 700 venner på Facebook, og grunnen til det er nettopp studietiden hvor alle la til alle (som AB nevnte). Men antall venner på facebook sier ingenting om meg som person. Jeg misliker sterkt den trangen om å sitte på mobilen til enhver tid, og noe av det jeg ser etter i en mann, er nettopp det TS nevner: at han ikke sitter på mobilen hele tiden og lider av "fear of missing out" - altså at han må være med på alt som skjer. 

Anonymkode: 92d7c...171

AnonymBruker
Skrevet

Alle med 500+ er attention whores. Gammelt kinesisk ordtak

Anonymkode: e94c1...c1f

• Liker 9
Skrevet

Vel... jeg har under 200 venner på face og vil kalle meg selv veldig jordær og i kontakt med meg selv..

Mens min eks,som er TOTALT motsatt har over 1500...såååååeee.... :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt riktig! gjort akkurat samme erfaring!

Anonymkode: 06508...292

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Genialt ordtak :P haha

Skrevet

Kjærester som er veldig aktive på sosiale medier bruker mye mer tid på å "kose" med pad'n enn med kjæresten 😢

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært nesten et år på facebook og har bare tjue venner. Og jeg har egentlig ikke noen flere å legge til nå. Det er vel veldig spesielt, For meg er det vanskelig å forstå at folk kjenner så mange. For selv om jeg har få fb-venner er jeg jo sosial og treffer venner.

Anonymkode: 48fe6...b85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke mer jordnært enn å ikke være der i det hele tatt.

Anonymkode: 98db1...ada

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke datet og være sammen med så mange på vennelista mi til at jeg kan si at det er en ting jeg er ups på. Men en jeg var sammen med for to år siden hadde vel side på alt man kan finne av sider på nett, av store og små sider jeg aldri har hørt om engang:P. Det ble fikling med mobil når man la seg, sto opp, etter sex, før sex osv. 

Anonymkode: cca3b...479

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser denne tendensen hos personer med over 1000 venner på facebook. Åpenbart ganske opptatt av sosiale medier da de har et så stort behov for å ha så mange som venner. Jeg tror ikke et sekund på at alle disse er noen de omgås med. Flere av de hilser de nok ikke på engang når de ser hverandre.

Mange av disse personene er nok supersosiale mennesker som er med på veldig mye veldig ofte. Mange av disse på vennelisten har de nok truffet på fester og lignende. Det er selvsagt ikke noe galt i det, men ikke helt min personlighetstype. 

Anonymkode: 702eb...8b1

• Liker 2
Skrevet

Dere som har flere hundre venner på Facebook - hvordan forholder dere dere til newfeeden? Får dere i det hele tatt opp det folk dere *egentlig* bryr dere om skriver? Om "alle" la til hverandre da man begynte å studere, leser dere alle oppdateringene til folk dere bare kjenner igjen på fest, eller skjuler dere innleggene?

Skrevet

5-600 er da vel ganske normalt? Over 1000, da vil jeg påstå du er en veldig sosial person :P Men synes ikke det går an å si at det har noen sammenheng med hvor "jordnær" noen er, det blir jo det samme som at jeg skulle påstått at de som har under så og så mange hundre venner ikke har noe sosialt liv og er einstøinger. 

Skrevet
12 minutter siden, applestories skrev:

Dere som har flere hundre venner på Facebook - hvordan forholder dere dere til newfeeden? Får dere i det hele tatt opp det folk dere *egentlig* bryr dere om skriver? Om "alle" la til hverandre da man begynte å studere, leser dere alle oppdateringene til folk dere bare kjenner igjen på fest, eller skjuler dere innleggene?

Nå er jeg relativt ung, og det er faktisk ganske få i min aldersgruppe som legger ut sånne typiske statusoppdateringer. Stort sett bare unge mødre som oppdaterer flere ganger i uka. Har inntrykk av at det er mer vanlig hos de som er litt eldre. Ser bare på bilder som folk legger ut og artikler/videoer som de liker, så sånn sett synes jeg face er ganske kjedelig. Synes det var mye morsommere når folk var mindre obs på hva de la ut :P 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, applestories skrev:

Det er vel ikke så vanlig å være så aktiv på Facebook lenger. Ellers er nyhetsfeeden sammensatt av en rekke faktorer, blant annet hvem man har mest kontakt med (på Facebook selvfølgelig). Eksempelvis om dere chatter, liker hverandres bilder, kommenterer hverandres statuser etc. 

Anonymkode: 702eb...8b1

Skrevet
8 minutter siden, Koy skrev:

Nå er jeg relativt ung, og det er faktisk ganske få i min aldersgruppe som legger ut sånne typiske statusoppdateringer. Stort sett bare unge mødre som oppdaterer flere ganger i uka. Har inntrykk av at det er mer vanlig hos de som er litt eldre. Ser bare på bilder som folk legger ut og artikler/videoer som de liker, så sånn sett synes jeg face er ganske kjedelig. Synes det var mye morsommere når folk var mindre obs på hva de la ut :P 

Skjønner at jeg har litt eldre venner enn deg, men vi er jo ikke sååå gamle :P

Men det går mest i hva man liker og slikt ja, statusoppdateringer slik som det var for noen år siden er det ikke så mye igjen av, det er de samme som går igjen. Men jeg tror allikevel at dersom jeg hadde hatt 600 venner hadde jeg gått glipp av mye av det de jeg bryr meg mest om deler.

AnonymBruker
Skrevet

mellom 300-600 er mest normalt. Men jeg vet om kjendiser som kjenner mange som bare har 50 stk på lista si. De har gjort det til en greie, at bare de ekte vennene skal være der. Ellers er det jo noen som er sosiale, har de gått på forskjellige skoler og driver med mange aktiviteter og reist endel, da blir man jo kjent med mennesker. Ellers er det mange av de med 1000+ venneliste-menneskene som ikke har så stor omgangskrets og lever livet på sosiale medier. Også har du de som ikke er noe særlig aktiv der, de legger ikke bekjente på Facebook. 

Anonymkode: cca3b...479

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...