Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har solgt huset vårt, vi står begge som eiere av 50% hver av boligen. Noen som vet hvordan dette overføres og om det er til en av oss,      eller til begge ?

Anonymkode: 4a190...050

Skrevet

Det overføres til det kontonummeret dere har gitt til megler

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid går det før man får pengene på kontoen?Noen som vet? Har selv solgt boligen min og den skal overtas fra den 1 juni. Skal pengene være på min konto da? Jeg skal kjøpe selv ny leilighet og må ha pengene før jeg kan by på leilgheter siden jeg ikke har fast lønn

Anonymkode: 3ee4e...ef9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid går det før man får pengene på kontoen?Noen som vet? Har selv solgt boligen min og den skal overtas fra den 1 juni. Skal pengene være på min konto da? Jeg skal kjøpe selv ny leilighet og må ha pengene før jeg kan by på leilgheter siden jeg ikke har fast lønn

Det skal stå i kontrakten

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det tar omtrent to uker fra overtagelse, til du har pengene på konto. Pengene går til den kontoen du oppgir. Tror du kan oppgi begge to, men det vanlige er å gi ett nummer og gjøre opp privat etterpå (hvis man da er venner med den man selger med)

Skrevet

Da typen kjøpte leilighet så måtte pengene være overført til et selskap som jobbet med slikt innen overtagelsesdato. Hvis de ikke sto der innen da fikk han ikke overta. Megler sa at pengene ville bli overført til selger i løpet av et par dager. De som solgte hadde da oppgitt et kontonummer pengene ble overført til, vil anta det skjer i TS' tilfelle og. 

Skrevet

Du kan sikket by på forhånd, det er ikke slik at du må ha pengene samme dag du byr. Da bruker du megleren som bekreftelse på at du har pengene.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tar ca 1-2 uker fra overtagelse. Du kan fint by på leilighet før du har pengene på konto så lenge du ikke skal overta den nye leiligheten før du får pengene, siden det er da du faktisk skal betale.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Lulilelu skrev:

Det tar ca 1-2 uker fra overtagelse. Du kan fint by på leilighet før du har pengene på konto så lenge du ikke skal overta den nye leiligheten før du får pengene, siden det er da du faktisk skal betale.

Takk for svar :)

Skrevet
10 timer siden, Lulilelu skrev:

Et par ukers tid etter overtagelse stemmer bra.

Men husk nå at når du skriver kontrakt på den nye leiligheten så skal du betale inn 10% av kjøpesummen.

Det er de siste 90% av kjøpesummen som skal stå på meglers konto på overtagelsesdato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...