Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om noen her inne har erfaringer med lårhalsbrudd som de ønsker å dele, da tenker jeg på hvordan de ble friske eller bedre av det etter å ha hatt problemer i relativt lang tid.

Er det noen som har prøvd alternativ behandling angående lårhalsbrudd, som rosenterapi, kinesiologi, og lignende, og hva var resultatene av dette? 

Jeg skjønner selvfølgelig at fysioterapi kan hjelpe, men har prøvd det i relativt lang tid, og er derfor utelukkende interessert i spesielle innfallsvinkler på dette, og evt tips om gode behandlinger i Lillehammerdistriktet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare trening og fysioterapi som vil hjelpe. Husk at det ikke får like stor effekt hvis du ikke gjør en innsats på egenhånd. Tante måtte trene 3 ganger i uka etter at hun brakk lårhalsen, i tillegg til å gjøre noen øvelser hver kveld. Hun er en av de sprekeste 70-åringene jeg kjenner.

Det hjelper veldig å være godt trent før lårhalsbruddet, men det er litt sent for deg.

Slike alternative behandlinger har liten effekt. Alternativ medisin er nemlig det ingen har klart å bevise at virker, det som virker kalles vanlig medisin.

Anonymkode: ae7c4...aa8

Skrevet

Det er mange som har god effekt med alternativ behandling, og det at ingen har klart å bevise at det virker skyldes nok en god del andre ting, som jeg dessverre ikke har helt oversikt over.

Det vil jo være naturlig å spørre deg: har du prøvd dette særlig mange ganger selv og dermed ikke hatt noen effekt, eller er det bare noe du påstår fordi du har lest det et eller annet sted? Kildekritikk er viktig, og dersom alternativ behandling ikke hadde virket for noen, ville det nok vært avskaffet for lenge siden, for det er ingen tvang å bruke det(i motsetning til enkelte behandlinger du kan bli påtvunget innen det skolemedisinske), har du noensinne tenkt over dette?

Skrevet

Lårhalsbrudd? Jeg trodde eneste behandling var operasjon?

Skrevet

Man opereres først, etter det kommer det vanligvis en relativt lang periode med fysioterapi og egentrening.

Få blir nok helt bra uten en viss form for egeninnsats.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...