Teardrop Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Hvordan jage bort nabokatt som driter hos oss? Vi har selv katt, innekatt. Nabo katten driter i vår hage, seinest i dag tråkket jeg i en ruke! Er så sinnsykt lei av den katten! Er det noe jeg kan strø eller sette i hagen så den/de holder seg unna?
NydeligMann Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Du kan jo drite litt selv på plenen deres i ny og ne, så er dere ihvertfall skuls.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Hvis du setter ut en grevling tenker jeg katten tenker to ganger. Anonymkode: 5aeda...309
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 2 timer siden, Teardrop skrev: Hvordan jage bort nabokatt som driter hos oss? Vi har selv katt, innekatt. Nabo katten driter i vår hage, seinest i dag tråkket jeg i en ruke! Er så sinnsykt lei av den katten! Er det noe jeg kan strø eller sette i hagen så den/de holder seg unna? Sett opp et nettinggjerde. Det finnes remedier som kan strøs. Husker ikke navnet Anonymkode: 48b2b...1ec
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du setter ut en grevling tenker jeg katten tenker to ganger. Anonymkode: 5aeda...309 Eller en stor hund Anonymkode: 48b2b...1ec
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #6 Skrevet 23. april 2016 9 timer siden, Teardrop skrev: Hvordan jage bort nabokatt som driter hos oss? Vi har selv katt, innekatt. Nabo katten driter i vår hage, seinest i dag tråkket jeg i en ruke! Er så sinnsykt lei av den katten! Er det noe jeg kan strø eller sette i hagen så den/de holder seg unna? Herregud, temmelig irrasjonelt å bli forbannet på katten Ja, bli irritert på eier som sender katten ut og med stor sannsynlighet forkorter livet dens med mange år sammenlignet med din egen katt. Hva å gjøre? Lite.....mulig trygge remedier å drysse på plenen? Anonymkode: 59261...9d1
Leviora Skrevet 23. april 2016 #7 Skrevet 23. april 2016 Har hørt at sitronsaft og pepper skal gjøre susen. Verd å prøve! 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #8 Skrevet 23. april 2016 Det finnes ikke noe lovlig som holder alle katter borte. Du må bare prøve de ulike produktene som selges og kanskje du er heldig som finner noe katten ikke liker. Det eneste som fungerer er en holdningsendring hos katteeiere. De må begynne å ta vare på dyrene sine (slik du gjør) og holde dem inne. Så får de gå tur i bånd med dem hvis de ønsker å lufte dem. Alle andre klarer det (inkludert de som faktisk betaler for kattene sine), så skjønner ikke hvorfor dette skal være så fryktelig vanskelig for mange katteeiere. Anonymkode: 394e1...293 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #9 Skrevet 23. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ikke noe lovlig som holder alle katter borte. Du må bare prøve de ulike produktene som selges og kanskje du er heldig som finner noe katten ikke liker. Det eneste som fungerer er en holdningsendring hos katteeiere. De må begynne å ta vare på dyrene sine (slik du gjør) og holde dem inne. Så får de gå tur i bånd med dem hvis de ønsker å lufte dem. Alle andre klarer det (inkludert de som faktisk betaler for kattene sine), så skjønner ikke hvorfor dette skal være så fryktelig vanskelig for mange katteeiere. Anonymkode: 394e1...293 Fordi kattene blir så sure. Anonymkode: 5aeda...309 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #10 Skrevet 23. april 2016 Klart den blir sur når du trer på den en sele for første gang i voksen alder ... Katter må oppdras på lik linje med hunder. Anonymkode: 394e1...293
Gjest MadameDeRosa Skrevet 23. april 2016 #11 Skrevet 23. april 2016 Tror du har misforstått litt at det er STOR forskjell på katt og hund. Til ts: Anbefaler deg å strø pepper, og å forstå og respektere at det faktisk er lov med kattehold, og at katter går ute.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #12 Skrevet 23. april 2016 Har du sett at den aktuelle nabokatten faktisk er den som driter hos deg? Katter driter nemlig sjelden helt åpent på en plen, de liker blomsterbed eller grus.. hahaha Om kattene driter slik åpent på en plen, så er det sannsynligvis en ukastrert katt som markerer revir, sannsynligvis en som ikke er i området hver dag, men som vil legge et tydelig visittkort... Forøvrig synes jeg innekatter er en uting (finnes unntak), spesielt når man har utemuligheter. Deg om det, det gjør deg derimot ikke til en bedre katteeier enn de som har utekatter. Anonymkode: 3c413...16c 11
Teardrop Skrevet 23. april 2016 Forfatter #13 Skrevet 23. april 2016 Herregud for noen svar man alltid får på dette useriøse forumet! Jeg er da fullt klar over at katter går fritt ute, å jeg har ingen idee om at eierne skal ha dem i bånd! (At dt går an å være så korttenkte med svarene deres!) Det er noen som har klart å svare ordentlig å komme med tips som å strø pepper osv, det er sånne ting jeg er ute etter!
Tvist Skrevet 23. april 2016 #14 Skrevet 23. april 2016 Finnes noe hos dyrebutikker som heter cat off, tror det kan fungere.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #15 Skrevet 23. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Forøvrig synes jeg innekatter er en uting (finnes unntak), spesielt når man har utemuligheter. Deg om det, det gjør deg derimot ikke til en bedre katteeier enn de som har utekatter. Anonymkode: 3c413...16c Mao synes du det er bedre å lempe ansvaret for din katt over på hele nabolaget? Katter kan løpe fritt når man bor på bondegård hvor de har en funksjon. I tettbebygde boligstrøk hvor katten kun har funksjon som en levende teddybjørn man kan kose på når man er ensom, så har ikke katten noe som helst å gjøre ute på egenhånd. Anonymkode: 394e1...293 1
Subtessa Skrevet 24. april 2016 #16 Skrevet 24. april 2016 Den Saturday, April 23, 2016 at 11.03, AnonymBruker skrev: Har du sett at den aktuelle nabokatten faktisk er den som driter hos deg? Katter driter nemlig sjelden helt åpent på en plen, de liker blomsterbed eller grus.. hahaha Om kattene driter slik åpent på en plen, så er det sannsynligvis en ukastrert katt som markerer revir, sannsynligvis en som ikke er i området hver dag, men som vil legge et tydelig visittkort... Forøvrig synes jeg innekatter er en uting (finnes unntak), spesielt når man har utemuligheter. Deg om det, det gjør deg derimot ikke til en bedre katteeier enn de som har utekatter. Anonymkode: 3c413...16c Jeg har 2 steriliserte hunnkatter. Begge driter midt på plenen..
gangnedsol i elg Skrevet 25. april 2016 #17 Skrevet 25. april 2016 Kan du ikke sette ut en kasse med kattesand? Koster ikke så mye. Billigste koster ca 20 kr for 8 liter på Coop. Ikke all verden for å slippe kattedritt på plenen.
Hadley Skrevet 26. april 2016 #18 Skrevet 26. april 2016 Kjøp eteriske oljer. Katter hater skarpe lukter som sitronmelisse, te tre olje og peppermynte. Mulig det blir vanskelig hvis det er på en stor åpen gressplen, men burde funke OK på blomsterbed og små områder. Jeg har også hørt at pepper og eddik skal virke.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #19 Skrevet 26. april 2016 Jeg hiver kaffegrut i bedene mine for å holde katter borte. Du kan jo legge det langs hele hagen, og se om det hjelper. Anonymkode: 9e14a...488
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå