Gå til innhold

Hva synes du om disse guttenavnene? Andre tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen diskuterer eventuelle guttenavn fortiden. Vi liker de litt spesielle og siden vi reiser mye, bør det også være internasjonalt. Vi har falt litt for navnene Emmett og Aiden, hva synes dere? Andre tips i den gaten? 

Anonymkode: 74adb...11f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Elliot? :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, RaraAvis78 skrev:

Hva med Elliot? :-)

Hehe, det har også vært i tankene, men mannen liker ikke det. Også har jeg begynt å forbinde det med ei dame som heter Bergliot, skikkelig fæl dame, hehe. Men jeg synes det er ganske kult! 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Det viktigste er at dere selv liker navnene, at når dere ser på gutten, så vet dere at han ikke kunne hatt et annet navn. 

Personlig liker jeg tradisjoner, og derved navn som går i arv i familien.  I min familie har alle jenter det samme mellomnavnet, og guttene sitt felles mellomnavn.  Slik har det vært i flere generasjoner.  Fornavn kan være hva som helst, men alle tilstreber et navn som kan passe med mellomnavnet. 

Det gir familietilhørighet, selv om etternavn skifter :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elijah? 

Anonymkode: c77c5...1f5

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elijah? 

Anonymkode: c77c5...1f5

Fint, men synes det har finere uttale på engelsk enn norsk.. :/ TS

AnonymBruker
Skrevet

Bruk skikkelige norske navn

Anonymkode: ffded...f41

• Liker 7
Gjest Belle âme
Skrevet (endret)

Likte ikkje namna. 

Av sånne spesielle utenlandske namn liker eg veldig godt er Luca, Mika, Diego, Henry og Caleb😍

Endret av Belle âme
AnonymBruker
Skrevet

Hunter, Otis, Lennox

Anonymkode: 6e377...fe4

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg ikke vil ha et skikkelig norsk navn, er vel oss og bestemme :) Jeg har selv et internasjonalt navn, og er veldig fornøyd med det. Er også over gjennomsnittet interessert i navn, så synes det er spennende å finne et navn som passer med jentenavnet. Ellers synes jeg helt andre navn som f.eks Signe, Sigve, Alida, Emma  osv er kjempefine navn, men jeg vil ha andre navn på mine egne barn. Misforstå meg rett :)  

Luka/Luca og Mika har vi også snakket om, kanskje mest mannen :laugh:

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes navnene var veldig fine jeg :)

Anonymkode: fbdb2...f6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anakin?

Luke?

Anonymkode: 163e6...5c4

• Liker 4
Gjest Coolaid
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen diskuterer eventuelle guttenavn fortiden. Vi liker de litt spesielle og siden vi reiser mye, bør det også være internasjonalt. Vi har falt litt for navnene Emmett og Aiden, hva synes dere? Andre tips i den gaten? 

Nå spør du rett ut hva jeg syns. 

No go på de navnene der.Høres ut som om dere vil fjonge dere. 

Jeg ville valgt norske navn, 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg ikke vil ha et skikkelig norsk navn, er vel oss og bestemme :) Jeg har selv et internasjonalt navn, og er veldig fornøyd med det. Er også over gjennomsnittet interessert i navn, så synes det er spennende å finne et navn som passer med jentenavnet. Ellers synes jeg helt andre navn som f.eks Signe, Sigve, Alida, Emma  osv er kjempefine navn, men jeg vil ha andre navn på mine egne barn. Misforstå meg rett :)  

Luka/Luca og Mika har vi også snakket om, kanskje mest mannen :laugh:

ts

Du spør jo hva vi mener, da må du forvente at du svar da.. Herregud.

Anonymkode: 64f22...dcb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Jostein Bever ? Det er på samme nivå som dere ligger dere på.

Anonymkode: 35b86...5a6

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Jostein Bever ? Det er på samme nivå som dere ligger dere på.

Anonymkode: 35b86...5a6

Hva er vitsen med den kommentaren der? "Samme nivå som dere ligger på". Så, fordi de vil ha et litt annerledes navn er de hva? Under deg på rangstigen eller? Det er helt i orden at du ikke liker navnet eller vil kalle dine barn det men ikke snakk ned folk som har andre meninger om navn enn deg.

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns ikke Aiden fungerer på norsk. Liam er jo et veldig trendnavn som flere i Norge bruker, men det er kanskje et for vanlig navn for dere igjen. Hva med Colin? Hvis ikke syns jeg jo at Emmet var et ganske koselig navn jeg da :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, at dere reiser mye er vel ikke noe argument for "internasjonale navn"? Tror ikke folk i landene dere reiser til bryr seg om hva ungene deres heter (eller hva dere heter, for den del). 

Jeg synes navnene høres ut som om dere aper etter amerikanske hollywoodstjerner, dessverre. 

Det kommer litt an på etternavnet også, da. Heter dere et typisk norsk navn, er det nesten enda verre. Kjipt å hete Aiden Hansen eller Emmet Fidjestøl liksom :fnise: Jeg mener ikke at alle MÅ ha norske navn, eller vanlige navn, men enkelte navn høres veldig pretensiøse og jålete ut.

Anonymkode: a38a4...ca9

• Liker 8
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, at dere reiser mye er vel ikke noe argument for "internasjonale navn"? Tror ikke folk i landene dere reiser til bryr seg om hva ungene deres heter (eller hva dere heter, for den del). 

Jeg synes navnene høres ut som om dere aper etter amerikanske hollywoodstjerner, dessverre. 

Det kommer litt an på etternavnet også, da. Heter dere et typisk norsk navn, er det nesten enda verre. Kjipt å hete Aiden Hansen eller Emmet Fidjestøl liksom :fnise: Jeg mener ikke at alle MÅ ha norske navn, eller vanlige navn, men enkelte navn høres veldig pretensiøse og jålete ut.

Anonymkode: a38a4...ca9

Enig med deg. Etternavnet må passe sammen med fornavnet sånn sett. Møtte ei fra ei lita bygd som har kalt sønnen sin for Elijah. Beklager, men det høres bare så dumt ut her i Norge, særlig når de i tillegg har helnorske etternavn. 

Det finnes jo en mellomting. Man trenger ikke bruke helnorske navn, ikke alle liker det. Jeg kan godt forstå ønsket om å ha litt mer spesielle navn, fordi man blir lei av "vanlige" navn. Men gutten skal tross alt bo i Norge, ikke i utlandet. Det er en lang vei mellom Gjermund og Aiden. Det må ikke være internasjonalt for å fungere i utlandet. Det kan være norsk og samtidig fungere veldig godt. 

To norske navn som er uvanlige og også blir brukt utenlands er Olai og Ari. Nydelige navn :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...