Gå til innhold

Leie ut sommerhus utenfor sesongtiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg vurderer å kjøpe et hus ved sjøen. Ca 2 millioner, og bruke det som sommerhus i juni og juli. Vi har akkurat råd til det, men er jo alltid greit med romsligere økonomi og så lurte vi på om det er noe som helst marked for å leie ut hus kun 10 mnd i året? Da regner vi ikke med å få mye leie, men for eksempel 4000 mnd? Er et koselig hus og ikke noen "hytte" eller i "hyttelandsby".

Noen med erfaringer? 

Anonymkode: 93292...0d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hele kommer an på hvordan boligsituasjonen er i nærområdet. Er presset stort er folk villige til å bo lengre fra jobb/skole. 

Spesielt for skoleelever vil det passe godt å bare leie 10 mnd i året.  Eller om der er bedrifter med sesongarbeid i nærheten hvor behovet for bolig til arbeidstakere er midlertidig.  

Vet ikke hvor hytta ligger, for mulighetene for utleie er forskjellig.  Her jeg bor begynner sommersesongen for turister 1.juni og slutter i september.  Mange jeg kjenner leier ut hyttene sine per uke til turister, dvs. at de annonserer på nett.  Prisen ligger på kr. 8-10.000 pr uke.  I løpet av juni og august (de bruker selv hytta i juli) har de tatt inn kr. 72.000, altså mye mer enn utleie i 10 mnd for kr. 4.000. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...