AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Blandebatteriet vårt har røket og vi har bestilt nytt. Det kan dessverre ta litt tid, så imens tenkte jeg å fikse til dusj i vaskekjelleren. Vi har hunder og snart barn, så en dusjløsning der man kan gå inn kjelleren er jo egentlig kjekt. Tenker at vi derfor kan forsøke å gjøre det litt ok med en gang. Kjelleren er en typisk vaskekjeller med ubehandlet murgulv. Jeg har malt veggene hvite. Ellers er det utslagsvasker rett ved der sluket er, så det er ikke plass til dusjkabinett. Må eventuelt ha feste til dusjstang/forheng i taket. Noen som har tips til hvordan vi kan fikse et greit ekstrabad til en rimelig penge? Anonymkode: c9d78...0e8
prt90 Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blandebatteriet vårt har røket og vi har bestilt nytt. Det kan dessverre ta litt tid, så imens tenkte jeg å fikse til dusj i vaskekjelleren. Vi har hunder og snart barn, så en dusjløsning der man kan gå inn kjelleren er jo egentlig kjekt. Tenker at vi derfor kan forsøke å gjøre det litt ok med en gang. Kjelleren er en typisk vaskekjeller med ubehandlet murgulv. Jeg har malt veggene hvite. Ellers er det utslagsvasker rett ved der sluket er, så det er ikke plass til dusjkabinett. Må eventuelt ha feste til dusjstang/forheng i taket. Noen som har tips til hvordan vi kan fikse et greit ekstrabad til en rimelig penge? Anonymkode: c9d78...0e8 Det høres egentlig ut som en veldig fin måte å få fuktskader på.. 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blandebatteriet vårt har røket og vi har bestilt nytt. Det kan dessverre ta litt tid, så imens tenkte jeg å fikse til dusj i vaskekjelleren. Vi har hunder og snart barn, så en dusjløsning der man kan gå inn kjelleren er jo egentlig kjekt. Tenker at vi derfor kan forsøke å gjøre det litt ok med en gang. Kjelleren er en typisk vaskekjeller med ubehandlet murgulv. Jeg har malt veggene hvite. Ellers er det utslagsvasker rett ved der sluket er, så det er ikke plass til dusjkabinett. Må eventuelt ha feste til dusjstang/forheng i taket. Noen som har tips til hvordan vi kan fikse et greit ekstrabad til en rimelig penge? Anonymkode: c9d78...0e8 Kan en eller flere utslagsvasker flyttes slik at du får plass til dusjkabinett? (Men du MÅ uansett ha våtromsbelegg osv i rommet ) Har du et rom ved siden av vaskekjelleren som kan bygges til et dusjrom? Du bør ha fagfolk til å legge forsvarlig våtromsbelegg osv i et rom som skal brukes til dusjing og bading Anonymkode: 214a3...5f8 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 14 minutter siden, prt90 skrev: Det høres egentlig ut som en veldig fin måte å få fuktskader på.. Tror du det? Kjelleren er fra 60-tallet, og det har gått vann i rør fra vasken, ut på gulvet og ned i sluket i 50 år, inntil vi la det i rør da vi flyttet inn for 10 år siden. Har ikke sett tegn på vannskader. Anonymkode: c9d78...0e8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 Tenkte du å dusje rett på det ubehandlede betonggulvet? Det blir jo svært mye vann som da trekkes inn i betongen og vil gi fuktskader Anonymkode: 214a3...5f8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tenkte du å dusje rett på det ubehandlede betonggulvet? Det blir jo svært mye vann som da trekkes inn i betongen og vil gi fuktskader Anonymkode: 214a3...5f8 Ville det ikke vært det for lengst da? Anonymkode: c9d78...0e8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blandebatteriet vårt har røket og vi har bestilt nytt. Det kan dessverre ta litt tid, så imens tenkte jeg å fikse til dusj i vaskekjelleren. Vi har hunder og snart barn, så en dusjløsning der man kan gå inn kjelleren er jo egentlig kjekt. Tenker at vi derfor kan forsøke å gjøre det litt ok med en gang. Kjelleren er en typisk vaskekjeller med ubehandlet murgulv. Jeg har malt veggene hvite. Ellers er det utslagsvasker rett ved der sluket er, så det er ikke plass til dusjkabinett. Må eventuelt ha feste til dusjstang/forheng i taket. Noen som har tips til hvordan vi kan fikse et greit ekstrabad til en rimelig penge? Anonymkode: c9d78...0e8 Hvor stort er rommet? Er det plass til dusjkabinett et annet sted i rommet? Dusjkabinettet må vel ikke være rett ved sluken? Anonymkode: 214a3...5f8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor stort er rommet? Er det plass til dusjkabinett et annet sted i rommet? Dusjkabinettet må vel ikke være rett ved sluken? Anonymkode: 214a3...5f8 Rommet er ca 20 kvm, men dusjkabinetter bør vel være ved vannopplegget. Det er egentlig ikke plass til dusjkabinett. Skjønner nå at dette kanskje ikke er en så god idé. Kan ikke pusse opp et nytt rom bare for at jeg skal skylle av noen hunder etter tur i ny og ne. Anonymkode: c9d78...0e8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville det ikke vært det for lengst da? Anonymkode: c9d78...0e8 Ikke se bort fra at det allerede er fuktskadet. Hvor mange liter vann har dere allerede tømt utover det ubehandlede betonggulvet da? Anonymkode: 214a3...5f8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke se bort fra at det allerede er fuktskadet. Hvor mange liter vann har dere allerede tømt utover det ubehandlede betonggulvet da? Anonymkode: 214a3...5f8 Det er vel en kubikk siden 60-tallet. Selv har vi som sagt lagt det i rør. Anonymkode: c9d78...0e8
prt90 Skrevet 23. april 2016 #11 Skrevet 23. april 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du det? Kjelleren er fra 60-tallet, og det har gått vann i rør fra vasken, ut på gulvet og ned i sluket i 50 år, inntil vi la det i rør da vi flyttet inn for 10 år siden. Har ikke sett tegn på vannskader. Anonymkode: c9d78...0e8 Dusjing blir noe litt annet. Varmt vann gir masse damp og luftfuktighet + at det vil bli vått mye oftere. Det du også må huske er at på 60 tallet så dusjet man ikke så ofte og så lenge som det man gjør i dag. Tror dessverre det ikke finnes noen billig måte å bygge et nytt våtrom i kjelleren på.. Du MÅ ha ventilasjon og damp-sperre, og helst membran. Dette kan du gjøre selv (om du vet hva du driver med, og ikke er så nøye på forsikring) men vil nok koste en del likevel.
Gjest Coolaid Skrevet 23. april 2016 #12 Skrevet 23. april 2016 Skal du dusje der nede så få deg et dusjkabinett som innstaleres og kobles av fagfolk. De flytter rør og alt du trenger. Ikke begynn å bruke rom til dusjing når det ikke er laget til som det. Ta vare på huset ditt.
NydeligMann Skrevet 23. april 2016 #13 Skrevet 23. april 2016 Kjøp et billig eller brukt batteri til eksisterende dusj mens dere venter, og selg det på finn når det nye batteriet ankommer. Vi har hundedusj i vaskekjelleren, og det er rett og slett bare et gammelt kabinett, kappet 1 meter høyt med en gummimatte i bunnen. Og et stort håndkle foran hvor den kan tråkke og riste av seg litt vann, akkurat som vanlige folk.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #14 Skrevet 23. april 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Blandebatteriet vårt har røket og vi har bestilt nytt. Det kan dessverre ta litt tid, så imens tenkte jeg å fikse til dusj i vaskekjelleren. Vi har hunder og snart barn, så en dusjløsning der man kan gå inn kjelleren er jo egentlig kjekt. Tenker at vi derfor kan forsøke å gjøre det litt ok med en gang. Kjelleren er en typisk vaskekjeller med ubehandlet murgulv. Jeg har malt veggene hvite. Ellers er det utslagsvasker rett ved der sluket er, så det er ikke plass til dusjkabinett. Må eventuelt ha feste til dusjstang/forheng i taket. Noen som har tips til hvordan vi kan fikse et greit ekstrabad til en rimelig penge? Anonymkode: c9d78...0e8 Finn deg enten et rimelig dusjkabinett i butikk eller på finn. De har ofte blandebatteri innkludert/integrert. Blandebatteriet må kobles og bør utføres av rørlegger. Anonymkode: dce25...df2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #15 Skrevet 23. april 2016 5 timer siden, prt90 skrev: Dusjing blir noe litt annet. Varmt vann gir masse damp og luftfuktighet + at det vil bli vått mye oftere. Det du også må huske er at på 60 tallet så dusjet man ikke så ofte og så lenge som det man gjør i dag. Tror dessverre det ikke finnes noen billig måte å bygge et nytt våtrom i kjelleren på.. Du MÅ ha ventilasjon og damp-sperre, og helst membran. Dette kan du gjøre selv (om du vet hva du driver med, og ikke er så nøye på forsikring) men vil nok koste en del likevel. Vi har da ikke tenkt til å bruke det fast til dusjing, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver at man dusjer oftere i dag? Vi har ventilasjon siden det allerede er vaskerom der. Anonymkode: c9d78...0e8
prt90 Skrevet 23. april 2016 #16 Skrevet 23. april 2016 Bruker dere det sjeldent nok, og har veldig god ventilasjon kan det sikkert gå bra 1
skrue Skrevet 24. april 2016 #17 Skrevet 24. april 2016 Å sette opp et "nøddusjkabinett" bør ikke være noe problem. Sørg for at vann går rett i avløp, at det er god ventilasjon og kjøp eventuelt en luftavfukter og pusler og går i en krok.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #18 Skrevet 25. april 2016 Den Friday, April 22, 2016 at 22.12, AnonymBruker skrev: Blandebatteriet vårt har røket og vi har bestilt nytt. Det kan dessverre ta litt tid, så imens tenkte jeg å fikse til dusj i vaskekjelleren. Vi har hunder og snart barn, så en dusjløsning der man kan gå inn kjelleren er jo egentlig kjekt. Tenker at vi derfor kan forsøke å gjøre det litt ok med en gang. Kjelleren er en typisk vaskekjeller med ubehandlet murgulv. Jeg har malt veggene hvite. Ellers er det utslagsvasker rett ved der sluket er, så det er ikke plass til dusjkabinett. Må eventuelt ha feste til dusjstang/forheng i taket. Noen som har tips til hvordan vi kan fikse et greit ekstrabad til en rimelig penge? Anonymkode: c9d78...0e8 Ta tid? Her går vi inn til rørlegger å kjøper et. Anonymkode: 7eda8...c53
Atea Skrevet 25. april 2016 #19 Skrevet 25. april 2016 (endret) Pratet med en maler og dere kan bruke våtromsmaling til gulv. Men pass på å tørke opp vann som blir liggende. Midlertidig skal det fungere bra. http://bramaling.no/produkter/maling-og-sparkel/vatromsmaling/jotun-lady-vatromsmaling-3-liter/ Endret 25. april 2016 av Atea
Atea Skrevet 25. april 2016 #20 Skrevet 25. april 2016 Er usikker på om dere først må få gulvet glatt (før maling) og hva man bruker til det (murpuss?) Spør på en fargehandel. Hvis gulvet ikke skråner mot sluket (noe det egentlig skal) må dere tørke opp vannsøl hver gang, det anbefales å gjøre uansett. Dere kan sette opp for eksempel glasstein som en murkant rundt for å unngå mindre søl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå