Gå til innhold

Hvor lang tid har jeg hvis noen tvinger meg til å kvitte meg med et kjæledyr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer bare på hvor lang tid man har på seg hvis feks et borettslag tvinger noen til å kvitte seg med et kjæledyr? 

Det eneste jeg har funnet er at man har minst 3 mnd på seg hvis leiligheten skal bli tvangssolgt, gjelder det også ifh til kjæledyr? 

Har katten min "ulovlig" i borettslag, men flytter om 2 mnd, derfor jeg lurer :-) går tur av og til med pus i bånd rundt borettslaget, og  vil jo ikke kvitte meg med katten min hvis noen kommenterer noe! Leiligheten som jeg flytter fra er allerede solgt! 

Anonymkode: 2a22d...7bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått beskjed om at katten må vekk? Hva med å fortelle at du skal flytte om 2mnd? Så lenge det ikke står noe i vedtektene om hvor kjapt dyret må vekk, så er det jo vanskelig å vite hvor lenge.. Tror ikke det er noen lov på det, men det kan du sikkert Google. :)

Anonymkode: aa1a7...63f

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått beskjed, men redd jeg får de når de ser meg ute i borettslaget med pus. 

Jeg har ikke søkt styret om lov til å ha pus, tanken slo meg ikke engang siden jeg støtt og stadig ser flere hundeeiere rundt i området som bor i samme borettslag. 

Tenker at det ikke er noe vits å si i fra nå siden jeg flytter om 2 mnd, men tenker bare HVIS noen sier noe på det ;) 

jeg har forresten legeerklæring på at jeg skal ha katt (tro det eller ei), og han er ikke til ulempe for noen heller. 

Skrevet

Du kan ta det helt rolig i de 2 månedene før du flytter. Det er heldigvis ikke slik lenger at et borettslagstyre bare kan bestemme at det er totalforbud mot dyr, - og om jeg husker riktig (for du har skrevet om denne saken din før mener jeg) så lufter du pusen din i bånd ute.

Det eneste du ikke har gjort er å melde til styret at det bor en kosepus sammen med deg. Det er informasjon som kan være viktig bl.a. dersom det skulle bryte ut brann i bygget. Brannkonstabler redder nemlig dyr også :hjerte:

Dersom det gjør deg roligere så sender du inn en 'søknad' til styret. 

Prøv å ikke bekymre deg så mye for noe som ikke er en reell trussel at du blir syk.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er vel kanskje litt i overkant bekymret, men vil jo ikke at pus må bort. Grunnen til at jeg ikke søker styret nå, er fordi det står at en søknad som dette vil gi avslag, siden jeg har skaffet meg katten allerede. 

Vil bare være helt sikker på at jeg ligger godt ann hvis noen skulle si noe på at jeg har en liten pus 💗

Skrevet

Dette ville jeg ikke bekymret meg over!

Skrevet

Borettslaget kan neppe nekte deg å ha katt, selvom det skulle stå noe om dyr i vedtektene. Slapp helt av! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har ikke lov til å nekte deg å ha (inne)katt. Dersom den kun er ute i bånd, så har du ditt på det rene. ikke tenk på det.

Anonymkode: e3237...360

AnonymBruker
Skrevet

Pus er kun ute i bånd ja :-) han ska få bli utekatt når vi flytter fra borettslaget ;) pus harogså eget toalett, og gjør ikke sitt fornøde ute. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...