Gå til innhold

Sykkelvogn?


Rose1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker Thule Cheetah 2 (finnes også som soloutgave), og er veldig fornøyd. Denne vognen har også mye ekstrautstyr tilgjengelig som gjør at den kan brukes til stort sett alt en vogn kan brukes til. Sykkelvogn, barnevogn, løpevogn, pulk og en slags trekkvogn for ulendt terreng.

Selv bruker jeg den kun som pulk og sykkelvogn. Den eneste andre sykkelvognen jeg har prøvd og kan sammenligne med er riktig nok en billig vogn fra Spokes, men jeg kan si at Thule sin er overlegen på alle områder. Det eneste minuset jeg ser med Thule sin vogn er at barnet ikke kan midtstilles.

Når det kommer til bruk som pulk har jeg Fjellpulken i forskjellige utgaver som referanse. Her gjør den en del ting veldig bra, mens Fjellpulken er overlegen på andre områder. Generelt sett er Thule-vognen bedre i preparert løype, den er lettere, glir bedre og ødelegger ikke sporene. I tillegg er den enkel og komfortabel å skøyte med. Fjellpulken er bedre om barnet skal sove, og ellers i grovere terreng. Fjellpulken er også vanskeligere å holde et jevnt drag på, noe som gjør at skyting går veldig i rykk og napp.

Om du har litt mer penger (omtrent dobbelt så mye) på lager finnes også Thule Chariot. Dette er en noe mer påkostet vogn med blant annet bedre ventilasjonsmligheter, mulighet for midstilling av barnet (i 2-barnsutgaven), bedre plass for hjelm, dempere, bedre sittekomfort for barnet osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har kikke litt på Thule Cheetah 1 da de har den til 5000kr på xxl nå😊

Du skriver at Chariot bl.a. har bede plass til hjelm. Betyr det at det er dårlig plass i Cheetah'en og at barnet blir sittende ukomfortabelt med hodet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt har vært stor for alderen og vi måtte bytte fra Thule Cheeta da han var 2 for da fikk han ikke sitte med hodet rett opp, men måtte bøye litt til siden for at ikke hjelmen ble trykt ned på hodet. Ville også valgt en vogn du kan sette ungen i midten om du bare har en du skal ha inni der. 

Anonymkode: 575ec...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rose1 skrev:

Du skriver at Chariot bl.a. har bede plass til hjelm. Betyr det at det er dårlig plass i Cheetah'en og at barnet blir sittende ukomfortabelt med hodet? 

Nei, det går helt greit, men jeg vil tro at for de minste hvor hjelmen er stor og tung nok i seg selv kan nok denne ekstra plassen være en god idé.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for flere svar.

Har vært litt rundt og kikket i dag. Har sett på Burley encore og synes den så fin ut. Den var for to barn, men man kunne midtstille setet.

Men har også kikket en del på nettet, og vel endt opp md at and alternativer kan være Thule Chariot CX 1 eller Nordic cab.  Av alle disse 3 er det nok Nordic cab eller Burley Encore som jeg tenker best om, uten å ha sett Cab'en. 

Noen av dere som har erfaring md noen av disse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...