Pandagrevling Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Hei, Jeg har muntlig eksamen i geofag 2 til uken og har litt panikk. Er dette med prosjektoppgave som bekymrer meg. Hadde geofag 1 forrige semester, og skrev da en prosjektoppgave. På eksamen fikk jeg i forberedelsestiden en liste med ulike kompetansemål innen geoforskning og skulle ta velge ett jeg hadde tatt for meg i oppgaven. Kompetansemål geofag 1 Geoforskning Mål for opplæringen er at eleven skal kunne planlegge og gjennomføre utforsking av geofaglige forhold i en verdensdel, land eller område utenfor Skandinavia, med og uten digitale verktøy, og presentere resultatene gjøre rede for sammenhenger mellom berggrunn, landformer og geologiske ressurser i et valgt område gjøre rede for årsaker til klimatiske forhold i et valgt område kartlegge hydrologiske forhold og drøfte tilgang på ferskvann i et valgt område drøfte risiko for miljø- og naturkatastrofer og hvilke konsekvenser disse kan medføre i et valgt område Kompetansemål geofag 2 gjøre rede for problemstillinger, metoder og resultater i ett forskningsfelt innen geofag planlegge, gjennomføre, presentere og vurdere forsknings- og feltarbeid i en geotop beskrive prosessen fra observasjoner, modeller og værkart til ferdige værvarsler utarbeide, presentere og vurdere daglig, lokalt værvarsel for en periode på én uke ved hjelp av værkart, satellittbilder og radarplott Jeg har skrevet en oppgave for det siste, altså lokalt værvarsel. Kompetansemål 2 er kapitelet om permafrost så den er grei, det er vel også kompetansemål 3. Den som bekymrer meg er "gjøre rede for problemstillinger, metoder og resultater i ett forskningsfelt innen geofag" Kan jeg regne med at det blir som på geofag 1, at jeg kan velge en av de? Må jo ha en av kompetansemålene under geoforskning da det er muntlig-praktisk og dette er den eneste delen som kan regnes som "praktisk".
Gjest Holititten Skrevet 23. april 2016 #2 Skrevet 23. april 2016 Send meg en PM, så kan jeg hjelpe deg
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Fekk du nokon gang svar på dette? Eller er det andre som veit? Sitter med samme spørsmål sjølv. Anonymkode: 28e90...bc4
Hannah Br Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 Hei, lurer også på det samme! Er det noen som kan hjelpe??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå