Gå til innhold

Drittlei av matprogrammer på tv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Milliardærenes mat,Hele Norge baker, Fahlens mateventyr og det er nå på tv.Og det er bare noen av disse programmene som fyller opp tv kanalene mine.Det blir litt for mye synes jeg ....

Anonymkode: 17702...16f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ening! 

Anonymkode: aefb9...2da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La være å se på det da?

Anonymkode: ceaa0...a54

• Liker 3
Skrevet

Tv-kanalene sender det som trekkes flest seere, og mat er tydeligvis noe mange finner interessant. Heldigvis er det ikke verre enn å skru av tv'en eller skifte kanal. 

Gjest Citronella
Skrevet

Skaff deg Netflix og HBO. Eller les en bok. Oppsøk gallerier. Selv er jeg lei fotball, men jeg er løsningsorientert og finner andre arena for å underholde meg selv

Skrevet (endret)

Jeg er en av dem som elsker matprogrammer jeg da :fnise: Er selvsagt noen programmer jeg begynner å bli litt lei av, f.eks norsk masterchef og 4 stjerners middag, men andre får jeg ikke nok av f.eks masterchef US. Jeg er generelt mer glad i amerikanske og britiske matlagings- og bakeprogram enn jeg er i norske. Det som er viktig for meg er at de som deltar i programmet er flinke og programlederene/dommerene er dyktige på sitt fagfelt. Sånne program som gi deltakerene så lite tid at de er dømt til å misslykkes (slik som ofte i kakekrigen) syns jeg ikke er noe. Jeg vil imponeres og finne inspirasjon.

Endret av Faith-
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS jeg ser ikke på disse programmene, men det irriterer at det er så mange av dem at de tar opp mye plass fra andre programmer som jeg og sikkert de fleste andre hadde syntes var mer interessant. Jeg betaler tross alt for disse kanalene.

Jeg er feks interessert i hundesport ,tror mange hadde reagert vis det var program etter program med det som tema.

Jeg skjønner at mat er mer interessant enn hund, da vi alle må spise, men det blir i overkant mange programmer når det er lett tilgjengelig informasjon om mat og kaker i bøker og på nett.

Anonymkode: 17702...16f

Skrevet
11 timer siden, Faith- skrev:

Jeg er en av dem som elsker matprogrammer jeg da :fnise: Er selvsagt noen programmer jeg begynner å bli litt lei av, f.eks norsk masterchef og 4 stjerners middag, men andre får jeg ikke nok av f.eks masterchef US. Jeg er generelt mer glad i amerikanske og britiske matlagings- og bakeprogram enn jeg er i norske. Det som er viktig for meg er at de som deltar i programmet er flinke og programlederene/dommerene er dyktige på sitt fagfelt. Sånne program som gi deltakerene så lite tid at de er dømt til å misslykkes (slik som ofte i kakekrigen) syns jeg ikke er noe. Jeg vil imponeres og finne inspirasjon.

Om du liker Masterchef US så burde du se Masterchef AU!! Om du ik har sett den allerede. De 2 første sesongene er litt trege men sesong 3-7 er utrolig bra med så mange dyktige hjemme kokker, standarden blir bare bedre og bedre for hvert år!  

Jeg liker US versjonen å men føler det er mye unødvendig drama der + at programmet gjør det bevisst for at deltagerne skal krige mot hverandre....AU er mer koselig, de er som en familie, gjør hverandre sterkere og er mye mer vennlig! De første sesongene har også MasterClass! Da får vi se dommerne lage mat, noe som er veldig lærerikt! Skulle ønsket vi fikk se Gordon og Graham lage mer mat på US versjonen! Deltagerne som vinner utfordringer får også kokkelere mot en profesjonell kokk om Immunity. AU inviterer også de STØRSTE kokkene i verden jevnlig alle sesonger, navn som:  Marco Pierre White,Heston Blumenthal, Jamie Oliver, Rick Stein, Curtis Stone, Massimo Bottura,Antonio Carluccio osv osv.. + de alle beste Dessert Chefene!

Nå virker jeg som en gal fan av MasterChef AU men programmet har gitt meg en helt unik lidenskap for mat :fnise: Try it!!!

• Liker 3
Skrevet
57 minutter siden, John_Felipe skrev:

Om du liker Masterchef US så burde du se Masterchef AU!! Om du ik har sett den allerede. De 2 første sesongene er litt trege men sesong 3-7 er utrolig bra med så mange dyktige hjemme kokker, standarden blir bare bedre og bedre for hvert år!  

Jeg liker US versjonen å men føler det er mye unødvendig drama der + at programmet gjør det bevisst for at deltagerne skal krige mot hverandre....AU er mer koselig, de er som en familie, gjør hverandre sterkere og er mye mer vennlig! De første sesongene har også MasterClass! Da får vi se dommerne lage mat, noe som er veldig lærerikt! Skulle ønsket vi fikk se Gordon og Graham lage mer mat på US versjonen! Deltagerne som vinner utfordringer får også kokkelere mot en profesjonell kokk om Immunity. AU inviterer også de STØRSTE kokkene i verden jevnlig alle sesonger, navn som:  Marco Pierre White,Heston Blumenthal, Jamie Oliver, Rick Stein, Curtis Stone, Massimo Bottura,Antonio Carluccio osv osv.. + de alle beste Dessert Chefene!

Nå virker jeg som en gal fan av MasterChef AU men programmet har gitt meg en helt unik lidenskap for mat :fnise: Try it!!!

Mine favoritt episoder er de med Marco Pierre White. En facinerende mann og fantastisk kokk!

Digger programlederene og. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver gang det dukker opp noen mat-programmer på TV, så skifter jeg kanal. Eller skrur av heile greia....

Anonymkode: 565a1...abd

AnonymBruker
Skrevet

Synes det burde vært et eget program som bare handlet om hjemmelagede hamburgervarianter.

Anonymkode: c37ba...53c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også så inderlig lei av matlagingsprogrammer på tv. Det er jo overalt! Dagens tv dreier seg egentlig om fire-fem temaer, og det er matlaging, sport, musikkkonkurranser og reality. Kan de ikke snart finne på noe annet? :angry:

Marlagingsprogrammene handler bare om å konkurrere, og ikke om å faktisk lære å lage mat. Skulle det være elementer av læring i det, så handler det  ikke om å lære å lage vanlig, enkel husmannskost for hvermannsen, men om å lage komplisert dilldall mat a'la Michelinrestauranter. 

Anonymkode: 87590...935

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, John_Felipe skrev:

Jeg har vel sett en og annen episode av Masterchef AU, men ikke noe mer enn hva jeg tilfeldig har ramlet over på tv, Har sett en del av Masterchef Canada da, det er ikke så verst. Men skal definitivt sjekke ut AU versjonen mer. Man blir jo med en gang mye mer revet med når man følger med på en hel sesong enn bare en episode her og der. Det blir noen ganger litt vel mye drama i US versjonene, det skal jeg være enig i, selv om det er litt gøy også da, hehe. Men hovedgrunnen til at jeg liker US så godt er pga. Gordon og Graham. Har aldri likt Joe så veldig godt, men har et lite cruch på Graham, han virker så utrolig snill samtidig som han er så dyktig, mens Gordon bare er enormt dyktig og ikke så verst snill heller. Likte egentlig siste sesong nå når vi fikk inn hun nye dommeren istedet for Joe. Var egetlig på tide å få inn en som spesialiserer seg på det kaker og desserter.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom INGEN hadde giddet å følge med på slike programmer, så ville TV-kanalene kanskje ha funnet på noe annet?

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

La være å se på det da?

Anonymkode: ceaa0...a54

Enkelt å si, uansett hvilken kanal du trykker på når du setter deg ned for å slappe av med tven på så er det matkonkuranser, matlagning og enda mer mat. Eeller du trykker på en nyhetskanal og få all verdens elendighet inn i stuen. 

Anonymkode: aefb9...2da

AnonymBruker
Skrevet

Matprogram er da utrolig mye bedre enn mye av dritten som sendes på TV generelt?  "Nyheter" håndplukket for å sjokkere mest mulig, hjernedød sport med overbetalte guttunger som jager en ball rundt og rundt, idiotiske amerikanske TV-serier med eksplosjoner og pupper overalt, hysterisk realityTV som ikke er reality i det hele tatt... osv, osv, osv.

Så lenge de ikke ødelegger det med konkurranser og drama og tull, er matprogram av de få tingene på TV som faktisk er verdt å bruke tiden på, synes jeg.

Heldigvis er det som de andre sier ikke verre enn at man lar være å se på det man ikke liker. Når man bruker lite tid på å se på TV har man jo masse tid til andre, mer givende ting. :)

Anonymkode: b3803...27c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så la være å se på denne TV-boksen da vel!

AnonymBruker
Skrevet
Den 23. april 2016 at 14.19, Faith- skrev:

Jeg har vel sett en og annen episode av Masterchef AU, men ikke noe mer enn hva jeg tilfeldig har ramlet over på tv, Har sett en del av Masterchef Canada da, det er ikke så verst. Men skal definitivt sjekke ut AU versjonen mer. Man blir jo med en gang mye mer revet med når man følger med på en hel sesong enn bare en episode her og der. Det blir noen ganger litt vel mye drama i US versjonene, det skal jeg være enig i, selv om det er litt gøy også da, hehe. Men hovedgrunnen til at jeg liker US så godt er pga. Gordon og Graham. Har aldri likt Joe så veldig godt, men har et lite cruch på Graham, han virker så utrolig snill samtidig som han er så dyktig, mens Gordon bare er enormt dyktig og ikke så verst snill heller. Likte egentlig siste sesong nå når vi fikk inn hun nye dommeren istedet for Joe. Var egetlig på tide å få inn en som spesialiserer seg på det kaker og desserter.

Ikke vedkommende du siterte,men i mine øyne er masterchef AU den beste av masterchef programmene. Går bare og venter på nye sesong nå.

Anonymkode: 8c0ec...c6e

• Liker 1
Skrevet

Det er nesten bare matprogrammer på tv for tiden, og mange av konseptene er helt håpløse. Kakebake programmet med Pascal Dupuy, en fyr som var så kjip med lærlingene sine at han mistet retten til  ha lærlinger, er spesielt ille!

Skrevet
4 timer siden, Kim skrev:

Det er nesten bare matprogrammer på tv for tiden, og mange av konseptene er helt håpløse. Kakebake programmet med Pascal Dupuy, en fyr som var så kjip med lærlingene sine at han mistet retten til  ha lærlinger, er spesielt ille!

Å gjorde Pascal det? Har ikke fått med meg det. Synes han er veldig flink da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...