AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Nå er jeg rimelig oppgitt. Vi har planlagt tur neste helg sammen med ungene, ingen stor og dyr greie men hyggelig og sosial ting vi har gledet oss til. Tidligere i uka sa jeg til ungene at det ble tur så de skulle være forberedt. Barna bor hos oss 50/50. I dag er ene barnet innom og henter ting som skal være med opp til far og sier samtidig at "neste helg skal vi i konfirmasjon til stebror". Det er helt ok og jeg vil absolutt oppfordre ungene til å delta i store selskap men på en ukes varsel?? Hva tenker de på, altså far og stemor? Vårt eldste barn vet ikke noe om dette og har for lenge siden takket ja til en annen konfirmasjon samme dag. Hvorfor gjør de slik? Anonymkode: 70ed8...4b3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Glemte å skrive at konfirmasjonen er på "vår" helg, vi bytter gjerne men det hadde vert greitt å få beskjed før og også bli spurt av far om det var ok for oss. Anonymkode: 70ed8...4b3 9
Juniper Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Og hva sa far da du fortale han det? Du sier bare at "beklager, men denne gangen passer det ikke å bytte helg, da vi for lengst har lagt planer. Du må faktisk si i fra om sånt i god tid". Og så bytter du selvsagt ikke helg, og du gjør det du hadde planlagt! Det ble vel neppe bestemt i går at stebroren skulle konfirmeres, litt forvarsel kan man regne med. 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 ikke barnet sin feil, ville derfor gått i konfirmasjon Anonymkode: 63f3f...787 11
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: ikke barnet sin feil, ville derfor gått i konfirmasjon Anonymkode: 63f3f...787 Enig. Her må man tenke litt langsiktig. At barnet får gå i stebrors konfirmasjon er ganske viktig! Anonymkode: 2b191...dae 17
Mollie Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 Jeg ville selvsagt lagt opp til at gutten fikk gå i brorens konfirmasjon. Men etter konfirmasjonen ville jeg tatt en prat med far og forklart at han må gi dere beskjed om slike ting i fremtiden. 11
Gjest Juami Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 1 time siden, Juniper skrev: Og hva sa far da du fortale han det? Du sier bare at "beklager, men denne gangen passer det ikke å bytte helg, da vi for lengst har lagt planer. Du må faktisk si i fra om sånt i god tid". Og så bytter du selvsagt ikke helg, og du gjør det du hadde planlagt! Det ble vel neppe bestemt i går at stebroren skulle konfirmeres, litt forvarsel kan man regne med. Blir feil å straffe stebror for dette og, da. Jeg ville tatt meg en prat med far og sagt at for fremtiden så ønsker du noen ukers/måneder forvarsel på sånne ting, for at dette ikke er greit i og med at dere legger planer for helgene dere også.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 Hva far sier? Ingenting, ikke ett pip. Ungene er litt for store til at jeg kan nekte de å gå i selskap og ikke har jeg intensjoner om å stå i veien for store hendelser i fars liv heller bare så det er sagt. Jeg forstår bare ikke hva far og stemor holder på med, hvis det er viktig for han å ha barna der så burde han jo tenkt litt på at det falt på "vår" helg og informert om det for lenge siden. Det hadde ikke tatt mer enn en sms... Vårt eldste barn er 19 og har ikke hørt noe om dette heller og er invitert I en annen konfirmasjon samme dag som hun skal i. Anonymkode: 70ed8...4b3 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 La eldste gå i konfirmasjonen hun er invitert i, den/de andre til stebror. Eldste er tross alt invitert allerede, så det er helt naturlig at hun går der hun har takket ja 😊 Anonymkode: 2b191...dae 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 Joda, dumt av far og ikke si i fra om konfirmasjonen, men her synes jeg du gjør deg vanskelig. Det ser ut til at barna er såpass store at de kan bestemme og organisere dette selv. Svelg den kamelen og heller si til far at du/barna gjerne vil ha beskjed tidligere neste gang det er selskaper osv. Men noen har vel visst at stesøskenet er konfirmant i år. Det er rart at en konfirmasjon har blitt planlagt uten at noen har visst det. Anonymkode: 966ef...3ab 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg rimelig oppgitt. Vi har planlagt tur neste helg sammen med ungene, ingen stor og dyr greie men hyggelig og sosial ting vi har gledet oss til. Tidligere i uka sa jeg til ungene at det ble tur så de skulle være forberedt. Barna bor hos oss 50/50. I dag er ene barnet innom og henter ting som skal være med opp til far og sier samtidig at "neste helg skal vi i konfirmasjon til stebror". Det er helt ok og jeg vil absolutt oppfordre ungene til å delta i store selskap men på en ukes varsel?? Hva tenker de på, altså far og stemor? Vårt eldste barn vet ikke noe om dette og har for lenge siden takket ja til en annen konfirmasjon samme dag. Hvorfor gjør de slik? Anonymkode: 70ed8...4b3 Det går jo an å følge litt med selv og da? Du vet vel hvor gammelt dette barnet er, hvolkrn klasse konfirmasjon er vanlig i og pørre litt etter? Anonymkode: dafc3...659 3
Juniper Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 2 timer siden, Juami skrev: Blir feil å straffe stebror for dette og, da. Jeg ville tatt meg en prat med far og sagt at for fremtiden så ønsker du noen ukers/måneder forvarsel på sånne ting, for at dette ikke er greit i og med at dere legger planer for helgene dere også. Jeg så for meg at det var yngre barn, og da kan det like gjerne være at de ønsker å reise på tur med moren heller enn å lide seg igjennom en konfirmasjon. Men siden ungene er ungdommer, så er det nok enklest å la de bestemme det selv. Om stebror vil se på det som en "straff" at stesøsknene ikke kommer er jo et spørsmål. Kanskje ville han faktisk satt pris på å slippe å "dele" de voksne den dagen? Hvem vet?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 Ts her. Jeg må visst presisere litt, jeg har ingen intensjoner om å nekte barna å dra i konfirmasjonen. Dette samboerskap til far er ganske ferskt så mine barn har ikke ett etablert forhold til stemor. Sønnen ser de på som en kompis og jeg trodde vitterlig gutten var ett år yngre enn mine. Liten by men allikevel vet man jo tydeligvis ikke alt og etter at disse to flyttet sammen har ungene vert rimelig tause om hvordan de har det og hvordan det er å få tre nye stesøsken. "Vi klarer oss" er det eneste de sier når vi spør om de har hatt det greitt hos far. Det må da være lov å bli oppgitt og lei seg på ungenes vegne eller? Å bli skikkelig informert om ting burde være en selvfølge, hva om vi hadde bestilt en dyrere tur som vi ikke kunne avlyse så lett? Anonymkode: 70ed8...4b3 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #14 Skrevet 23. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg må visst presisere litt, jeg har ingen intensjoner om å nekte barna å dra i konfirmasjonen. Dette samboerskap til far er ganske ferskt så mine barn har ikke ett etablert forhold til stemor. Sønnen ser de på som en kompis og jeg trodde vitterlig gutten var ett år yngre enn mine. Liten by men allikevel vet man jo tydeligvis ikke alt og etter at disse to flyttet sammen har ungene vert rimelig tause om hvordan de har det og hvordan det er å få tre nye stesøsken. "Vi klarer oss" er det eneste de sier når vi spør om de har hatt det greitt hos far. Det må da være lov å bli oppgitt og lei seg på ungenes vegne eller? Å bli skikkelig informert om ting burde være en selvfølge, hva om vi hadde bestilt en dyrere tur som vi ikke kunne avlyse så lett? Anonymkode: 70ed8...4b3 Forstår deg veldig godt.... etter min erfaring er ikke alle like flink til å gi beskjeder.Selv bare gjør jeg det beste ut av det, selv om det er irriterende, jeg mener: folk i verden sulter.. Prøver å være takknemlig for i det hele tatt ha en familie. Anonymkode: 63f3f...787
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #15 Skrevet 23. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår deg veldig godt.... etter min erfaring er ikke alle like flink til å gi beskjeder.Selv bare gjør jeg det beste ut av det, selv om det er irriterende, jeg mener: folk i verden sulter.. Prøver å være takknemlig for i det hele tatt ha en familie. Anonymkode: 63f3f...787 Hva faen!! Jesses! Anonymkode: 58f28...18c 11
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #16 Skrevet 23. april 2016 Ta en prat bf si at dette ikke er ok. for det er det ikke! jeg skjønner godt at du blir irrtiert, over den mangelen på respekt, sier seg selv at de har visst om denne konfimasjonen lenge før de sa ifra, kanskje de gjør det før å være jævlig? Folk flest har folkeskikk når det gjelder slike selskap og sende ut invitasjoner. Det er ikke vanlig å si det muntlig eller via sms. Anonymkode: 58f28...18c 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #17 Skrevet 23. april 2016 I og med at forholdet til stefamilien er såpass ferskt hadde jeg faktisk latt barna selv bestemme hva de vil gjøre denne helgen. Vil de på tur, så reis på tur. Vil de i konfirmasjon, la de dra i konfirmasjon. Også tar du en prat med far, og gir beskjed om at neste gang han planlegger noe som inkluderer barna i din helg så må du få beskjed i god tid, ellers møter ikke barna opp. Forøvrig høres det ikke ut som om barna trives så godt med den nye stefamilien. "Vi klarer oss" er jo et tydelig tegn på at det ikke er så stas der, og siden barna er såpass store er det kanskje på tide å ta en prat med de om de er fornøyd med 50/50 eller kanskje ønsker å ha hovedbase hos deg. Anonymkode: 1e35d...5da 6
Luckiness Skrevet 23. april 2016 #18 Skrevet 23. april 2016 (endret) Visste far om at barna skulle på tur med dere den helgen da? Hvis ikke du har gitt beskjed om det, så er det jo lett for faren å tenke at de ikke har spesielle planer den helgen. Og spesielt hvis ikke barna heller har fortalt om turen. Men først og fremst du som må informere faren, barna skal slippe å måtte kommunisere for mor og far. Men om du hadde gitt beskjed til faren om turen, så skjønner jeg godt at du er irritert. Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn at barnet får velge tur eller konfirmasjon. Endret 23. april 2016 av Luckiness 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #19 Skrevet 23. april 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går jo an å følge litt med selv og da? Du vet vel hvor gammelt dette barnet er, hvolkrn klasse konfirmasjon er vanlig i og pørre litt etter? Anonymkode: dafc3...659 Hvorfor prøver du å legge skylden over på ts? Skal hun sitte og gjette seg til hvilken helg det er konfirmasjon og holde av alle sånn i tilfelle det er konfirmasjon? Det er jo vanlig å planlegge en konfirmasjon en stund før og da har de hatt nok av tid til å informere i god tid. Ganske spesielt å komme en uke før og da har man ikke sagt noe om det selv engang, men lar barnet få informere om det. Ville nok ha latt ungene få bestemme selv,men når ene allerede har sagt ja til en annen konfirmasjon så synes ikke jeg at de kan forvente at h*n kommer. De kan faktisk ikke bli sur for det når de ikke gir beskjed tidligere. Jeg hadde nok blitt irritert selv. Det er jo vanlig å få invitasjon tidligere og det er litt respektløst å ikke ta hensyn til at andre kanskje har planer. Anonymkode: 8b8c0...e71 8
Harlekin Skrevet 23. april 2016 #20 Skrevet 23. april 2016 7 timer siden, Luckiness skrev: Visste far om at barna skulle på tur med dere den helgen da? Hvis ikke du har gitt beskjed om det, så er det jo lett for faren å tenke at de ikke har spesielle planer den helgen. Og spesielt hvis ikke barna heller har fortalt om turen. Men først og fremst du som må informere faren, barna skal slippe å måtte kommunisere for mor og far. Men om du hadde gitt beskjed til faren om turen, så skjønner jeg godt at du er irritert. Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn at barnet får velge tur eller konfirmasjon. Hvorfor skal TS måtte informere om sine planer på sin egen samværshelg? 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå