Gå til innhold

Skifte sengetøy etter en natt med gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare et helt random spm jeg kom til å tenke på nå. Hadde nevøen min på overnatting i natt, 6 år gammel. Er det vits å kaste sengetøyet på vask? Badet han igår, og han tisser ikke på seg om natta liksom. Hva tenker dere?😁

Anonymkode: abb8c...cf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette på en gjesteseng, isåfall ville jeg byttet sengetøy uansett hvem som hadde ligget der. Deilig for gjester å legge seg i helt rent og ubrukt sengetøy. :) 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Plexus skrev:

Er dette på en gjesteseng, isåfall ville jeg byttet sengetøy uansett hvem som hadde ligget der. Deilig for gjester å legge seg i helt rent og ubrukt sengetøy. :) 

Nei, er bare en reiseseng typ. Står ikke fremme, så alt pakkes ned igjen idag. Dyner, puter og seng:)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er bare en reiseseng typ. Står ikke fremme, så alt pakkes ned igjen idag. Dyner, puter og seng:)

Da kan han bruke det igjen neste gang han kommet. Men jeg ville ikke gitt det til noen andre som overnattet. Ny gjest, rent sengetøy. Alltid. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ville byttet så lenge det var noen andre som skulle sove der neste gang.

Anonymkode: aad72...224

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva mener du da? Skal neste gjest legge seg i samme sengetøy? Skal du legge sengetøyet inn igjen i skapet? 

Anonymkode: c4bf1...128

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva mener du da? Skal neste gjest legge seg i samme sengetøy? Skal du legge sengetøyet inn igjen i skapet? 

Anonymkode: c4bf1...128

Vi har kun et barn i familien, og har ikke særlig til overnattinger her. Så hadde endt med at enten han ville brukt det igjen, eller meg selv.:) 

edit: meg som var ab som startet tråd:-)

Endret av Piruette
Skrevet

Jeg hadde spart det til neste gang han kom. Ellers hadde jeg byttet :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bille qldri latt gjester ligge i andre gjesters sengetøy. Håper ikke andre lar meg litte i brukt sengetøy heller. 

Er det "hans" hver gang han kommer på besøk så er saken en annen.

Anonymkode: faee1...48a

• Liker 4
Skrevet

6 minutter siden, Kristanna skrev:

Jeg hadde spart det til neste gang han kom. Ellers hadde jeg byttet :)

Tror jeg blir å legge det til siden ja, og ha det til neste gang. 😊👍🏻

• Liker 2
Skrevet

Om min nevø overnattet hos meg, hadde jeg bare byttet om en annen person skulle bruke samme dyne og pute etterpå. Hadde ikke byttet om det var meg selv som skulle bruke det, og i ditt tilfelle hadde jeg lagt det vekk med sengetøyet på og brukt det samme neste gang han kom.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde byttet uansett, men det er fordi jeg selv setter pris på å få helt nytt sengetøy om jeg er på besøk.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare et helt random spm jeg kom til å tenke på nå. Hadde nevøen min på overnatting i natt, 6 år gammel. Er det vits å kaste sengetøyet på vask? Badet han igår, og han tisser ikke på seg om natta liksom. Hva tenker dere?😁

Hiver du håndduken han brukte til vask, eller blir den og liggende til neste gjest kommer?
Bytt og vask! 

Anonymkode: 8690e...f9b

• Liker 2
Skrevet

Nei, hadde ikke byttet. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hiver du håndduken han brukte til vask, eller blir den og liggende til neste gjest kommer?
Bytt og vask! 

Anonymkode: 8690e...f9b

Ja, fordi en håndduk som er brukt over hele kroppen, intimt og ikke intimt, er det samme som pute/dyne trekk hvor en gutt på 6 har sovet med pysjamas på..?? 

AnonymBruker
Skrevet

Siden det mest sannsynlig er nevøen som skal bruke det neste gang ville jeg pakket vekk med sengetøy. Så fikk jeg heller bytte om det kom en annen gjest.

Gjester får alltid nytt sengetøy, men gjester som kommer ofte kan bruke sitt sengetøy flere ganger. Sånn når jeg en gang får noe sted der gjester er aktuelt.

Anonymkode: 1c7d6...e90

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på hvem gjestene er. Om nevøen er neste gjest, hadde jeg latt sengetøyet vært på, og egentlig det samme hvis det er hans foreldre eller noen annen i vår nære familie - nevøen vår bader før han legger seg og sover med pysj, så ser egentlig ikke problematikken.

MEN, hvis det er venner av oss som ikke er nær familie, så hadde jeg byttet. Hadde ikke likt det selv hvis noen jeg ikke kjente, barn eller voksen, hadde sovet i samme dynetrekk før meg hvis jeg var på besøk hos noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...