AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Er så sint at jeg koker. Etter ett år med skade og sykemeldinger og en kamp uten sidestykke med inkompetente mennesker i nav - så er det hele toppet av at jeg har fått avslag på aap. Nav mener jeg kan jobbe.... Legen er sjokkert og har sendt inn nytt skjema. Forbundet rister på hodet og mener dette er en opplagt klagesak hvor nav kommer til å tape. Virker som avslaget kommer fordi jeg har vært tøff nok til å klage på veileder, poengtert feilbehandling av nav ansatte og kritisert de for å rote bort min personlige journal uten å gi meg beskjed.. (Dette fant jeg først ut 3 mnd senere da jeg purret på en beslutning). Skulle tro det var norges dummeste og mest ubrukelige folk som settes i arbeid i nav - jeg er helt sjokkert over hvor mye feil de gjør. Synes synd på alle resurssvake mennesker som lar seg overkjøre av bedritne nav ansatte. Det vil jo uansett ta tid å få behandlet klagen på avslaget, og min maksdato er om noen få dager. Med min skade og smerter er det umulig å gå tilbake i jobb. Hva gjør man da egentlig???? Til og med sjefen min er enig i at jeg ikke vil klare å jobbe fullt med min skade. Alle som har sett meg kan lett se at jeg er betydelig hemmet av smerter - kollegaene mine fatter ikke hvorfor jeg skal tvinges tilbake i en jobb jeg ikke makter - det blir jo bare en ekstra belastning for dem. Og nav mener altså at jeg enten skal gå tilbake i nåværende jobb, eller søke nye jobber - det er jo så lett å bytte jobb.... Hvor DUMME og tilbakestående er de??? Nei - det er ikke bare å søke en annen jobb.. For det første tar en jobbprosess 3 mnd -man skal søke, være så heldig å bli innkallt til intervju, klare å være den beste kandidaten og få tilbud om ny jobb. I seg selv en krevende prosess og definitivt ingen selvfølge å være beste kandidat - og IHVERTFALL ikke med en skade og helseproblemer som gjør at man desperat søker en annen jobb for å det hele tatt klare å være i arbeidslivet... Det er ikke en eneste arbeidsgiver som vil velge en slik kandidat - det sier seg selv... Hva faen er det nav ansatte tenker med?? Hvor lite realitetsorienterte er de egentlig?? Håper samtlige i nav opplever det samme -å bli skadet og tvunget tilbake i jobb eller få slengt at det er jo bare å søke andre jobber.. Faen så sint jeg er på nav - skulle sletta hele dritten og startet på nytt med en dyktig ledelse og mennesker med kunnskaper og empati -for det er det jammen ikke mange av i denne verna bedriften her iallefall.. Anonymkode: d7a33...b85 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Du sier ingenting om hva slags skade du har. Det er svært få som gjør at du ikke kan jobbe i det hele tatt. Du har ingen krav på å valget mellom den jobben du har hatt, eller ingen jobb. Du må flytte på deg om det er nødvendig. Anonymkode: 476d5...26a 12
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Ikke gi deg ts, klag, evt søk på nytt. Vet om ei som har en lignende historie, hun fikk det innvilget til slutt etter en laaang kamp, da hadde hun blitt mye sykere pga denne svikten i systemet... ( De hadde også rotet bort papirene hennes første gangen ) Anonymkode: 4a667...09d 9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så sint at jeg koker. Etter ett år med skade og sykemeldinger og en kamp uten sidestykke med inkompetente mennesker i nav - så er det hele toppet av at jeg har fått avslag på aap. Nav mener jeg kan jobbe.... Legen er sjokkert og har sendt inn nytt skjema. Forbundet rister på hodet og mener dette er en opplagt klagesak hvor nav kommer til å tape. Virker som avslaget kommer fordi jeg har vært tøff nok til å klage på veileder, poengtert feilbehandling av nav ansatte og kritisert de for å rote bort min personlige journal uten å gi meg beskjed.. (Dette fant jeg først ut 3 mnd senere da jeg purret på en beslutning). Skulle tro det var norges dummeste og mest ubrukelige folk som settes i arbeid i nav - jeg er helt sjokkert over hvor mye feil de gjør. Synes synd på alle resurssvake mennesker som lar seg overkjøre av bedritne nav ansatte. Det vil jo uansett ta tid å få behandlet klagen på avslaget, og min maksdato er om noen få dager. Med min skade og smerter er det umulig å gå tilbake i jobb. Hva gjør man da egentlig???? Til og med sjefen min er enig i at jeg ikke vil klare å jobbe fullt med min skade. Alle som har sett meg kan lett se at jeg er betydelig hemmet av smerter - kollegaene mine fatter ikke hvorfor jeg skal tvinges tilbake i en jobb jeg ikke makter - det blir jo bare en ekstra belastning for dem. Og nav mener altså at jeg enten skal gå tilbake i nåværende jobb, eller søke nye jobber - det er jo så lett å bytte jobb.... Hvor DUMME og tilbakestående er de??? Nei - det er ikke bare å søke en annen jobb.. For det første tar en jobbprosess 3 mnd -man skal søke, være så heldig å bli innkallt til intervju, klare å være den beste kandidaten og få tilbud om ny jobb. I seg selv en krevende prosess og definitivt ingen selvfølge å være beste kandidat - og IHVERTFALL ikke med en skade og helseproblemer som gjør at man desperat søker en annen jobb for å det hele tatt klare å være i arbeidslivet... Det er ikke en eneste arbeidsgiver som vil velge en slik kandidat - det sier seg selv... Hva faen er det nav ansatte tenker med?? Hvor lite realitetsorienterte er de egentlig?? Håper samtlige i nav opplever det samme -å bli skadet og tvunget tilbake i jobb eller få slengt at det er jo bare å søke andre jobber.. Faen så sint jeg er på nav - skulle sletta hele dritten og startet på nytt med en dyktig ledelse og mennesker med kunnskaper og empati -for det er det jammen ikke mange av i denne verna bedriften her iallefall.. Anonymkode: d7a33...b85 En ting er i hvertfall helt sikkert; du oppnår ingenting hvis du oppfører deg på denne måten. Anonymkode: 7a23f...2de 21
kisskissbangbang Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 Tja. Du kan ikke jobbe i den jobben du har, men du kan jobbe et annet sted? Da ser jeg ikke at NAV var gjort noe galt? 12
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 Jeg er helt sjokkert, ikke over at du har fått avslag men over måten du omtaler Nav og Nav-ansatte på, språkbruken din og forventingene om at andre skal ordne opp i din situasjon, mens du selv skal sitte på rumpen og være stormi munnen. Det er ikke Navbog samfunnets ansvar at du ikke kan jobbe i den jobben du har, ikke kan få tilrettelegging på arbeidsplassen, ikke har brukt tiden du har vært sykemeldt til å søke jobber og heller ikke fyller kravene til en uføresak. Anonymkode: 761a4...58c 28
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 Nei jeg kan ikke det. Er sykepleier med skade og lever et smertehelvete. Nav mener jeg har en "allsidig" utdannelse som kan brukes på så mangt. Hjelper lite det, når jeg ikke kommer meg til nærbutikken for å handle melk og brød engang pga smertene. Må ta sterke medisiner for å komme igjennom dagen - og med de innabords kan jeg ikke gå på jobb - uansett hvilken jobb det skulle være.. Kontorjobber for sykepleiere er ikke akkurat flust av - 98% av ledige stillinger er like fysiske som nåværende jobb. Så nei - det er ikke bare å søke andre jobber.. Anonymkode: d7a33...b85 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting er i hvertfall helt sikkert; du oppnår ingenting hvis du oppfører deg på denne måten. Anonymkode: 7a23f...2de Du oppnår ingenting hvis du påpeker feil ved saksbehandlingen og klager på at de mister journalen din og ikke sier ifra før du selv finner det ut etter 3 mnd? Det er ikke rart av NAV kan kjøre på som de gjør med slike som deg som bare sitter tafatt og tydeligvis synes dette er helt ok. Anonymkode: 5ea81...4b9 8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du oppnår ingenting hvis du påpeker feil ved saksbehandlingen og klager på at de mister journalen din og ikke sier ifra før du selv finner det ut etter 3 mnd? Det er ikke rart av NAV kan kjøre på som de gjør med slike som deg som bare sitter tafatt og tydeligvis synes dette er helt ok. Anonymkode: 5ea81...4b9 Klart man skal si i fra og klage hvis man mener vedtak er feil, men man kan ikke omtale nav-ansatte eller andre på den måten ts gjør. Og banning og frekt språk hører heller ikke hjemme noe sted. Anonymkode: 7a23f...2de 10
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart man skal si i fra og klage hvis man mener vedtak er feil, men man kan ikke omtale nav-ansatte eller andre på den måten ts gjør. Og banning og frekt språk hører heller ikke hjemme noe sted. Anonymkode: 7a23f...2de Til å være sykepleier, utdannet og i en jobb der kommunikasjon med andre mennesker er nøkkelfunksjonen i jobben såmer denne tråden en tråd der man nesten må kunne spørre om ts er egnet til både å jobbe som sykepleier og til å kommunisere med andre mennesker. Anonymkode: 761a4...58c 14
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart man skal si i fra og klage hvis man mener vedtak er feil, men man kan ikke omtale nav-ansatte eller andre på den måten ts gjør. Og banning og frekt språk hører heller ikke hjemme noe sted. Anonymkode: 7a23f...2de Og fordi hun banner og er si at hun får skylde seg selv om hun ikke får hjelp da eller? NAV er fryktelig tungrodd og det er mange som har opplevd at papirer blir borte der, det er leger som ikke blir trodd av NAV og underkjent osv. Hvis legen mener at hun er skadet og ikke kan jobbe og NAV har fått dokumentasjon på det, så har hun retten på si side. Anonymkode: 2ad42...7fb 11
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt sjokkert, ikke over at du har fått avslag men over måten du omtaler Nav og Nav-ansatte på, språkbruken din og forventingene om at andre skal ordne opp i din situasjon, mens du selv skal sitte på rumpen og være stormi munnen. Det er ikke Navbog samfunnets ansvar at du ikke kan jobbe i den jobben du har, ikke kan få tilrettelegging på arbeidsplassen, ikke har brukt tiden du har vært sykemeldt til å søke jobber og heller ikke fyller kravene til en uføresak. Anonymkode: 761a4...58c Det er en kjent sak at ikke alle i Nav har den største kompetansen... Anonymkode: 4a667...09d 9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til å være sykepleier, utdannet og i en jobb der kommunikasjon med andre mennesker er nøkkelfunksjonen i jobben såmer denne tråden en tråd der man nesten må kunne spørre om ts er egnet til både å jobbe som sykepleier og til å kommunisere med andre mennesker. Anonymkode: 761a4...58c Så en sykepleier må være mild og i omsorgsrollen 24/7 ellers er man ikke egnet til å inneha et slikt yrke? Anonymkode: 4776a...432 14
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #14 Skrevet 22. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til å være sykepleier, utdannet og i en jobb der kommunikasjon med andre mennesker er nøkkelfunksjonen i jobben såmer denne tråden en tråd der man nesten må kunne spørre om ts er egnet til både å jobbe som sykepleier og til å kommunisere med andre mennesker. Anonymkode: 761a4...58c Nå må du gi deg! Ts må da få lov til å være skuffa, frustrert! Men så skal du, en fremmed på nett vurdere om hun er egnet som sykepleier..? Ts hadde en utblåsning og det har ingenting med hvordan hun er som sykepleier! Anonymkode: 4a667...09d 18
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #15 Skrevet 22. april 2016 Dette mye standard fra Nav, først får man avslag så må man gå videre med saken. Jeg fikk avslag flere ganger fra nav sin side før saken gikk videre. Etter 7 mnd fikk jeg AAP. Nav fikk flengende kritikk pga måten saksgangen var behandlet. dra pusten ned i magen og belag det på og anke avslaget. Vær saklig når du svarer og ikke bare heng deg opp i saksgangen men hvorfor du ikke kan jobbe. Få alle papirer på nytt, evnt spesialist erklæring. Legg vekt på hva du kan og ikke kan. Det nytter ikke og skjelle ut nav i brev og være aggresiv da får man avslag. I min siste anke så gikk jeg nøye gjennom alle avslag inkl. alle søknader og fikk laget en skikkelig oversikt. Det hjalp, bare fakta på min helse. Tok 2 uker så var alt ordnet. Anonymkode: fca96...236 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #16 Skrevet 22. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en kjent sak at ikke alle i Nav har den største kompetansen... Anonymkode: 4a667...09d Det er nok sant. Det finnes ingen NAV-skole, og samme saksbehandler må gjerne jobbe med både barnebidrag, sykepenger, permitteringer, uføresaker, gjeldssaker, forhandlinger med kreditorer, pleiepenger, hjelpemidler og kjøp av bil, dialogmøte for sykmeldte, jobbmesser, økonomistyring for tvungen gjeldsordning, sykmeldte i utlandet, arbeidstakere fra EØS, sosialhjelp og jeg vet ikke hva. På små kontorer med to-tre ansatte er det ikke mulig å spesialisere seg, man må kunne litt om alt. Alternativet er å slå sammen kontor, med lang reisevei og mindre smidighet som resultat. Anonymkode: c2462...67b 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #17 Skrevet 22. april 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så sint at jeg koker. Etter ett år med skade og sykemeldinger og en kamp uten sidestykke med inkompetente mennesker i nav - så er det hele toppet av at jeg har fått avslag på aap. Nav mener jeg kan jobbe.... Legen er sjokkert og har sendt inn nytt skjema. Forbundet rister på hodet og mener dette er en opplagt klagesak hvor nav kommer til å tape. Virker som avslaget kommer fordi jeg har vært tøff nok til å klage på veileder, poengtert feilbehandling av nav ansatte og kritisert de for å rote bort min personlige journal uten å gi meg beskjed.. (Dette fant jeg først ut 3 mnd senere da jeg purret på en beslutning). Skulle tro det var norges dummeste og mest ubrukelige folk som settes i arbeid i nav - jeg er helt sjokkert over hvor mye feil de gjør. Synes synd på alle resurssvake mennesker som lar seg overkjøre av bedritne nav ansatte. Det vil jo uansett ta tid å få behandlet klagen på avslaget, og min maksdato er om noen få dager. Med min skade og smerter er det umulig å gå tilbake i jobb. Hva gjør man da egentlig???? Til og med sjefen min er enig i at jeg ikke vil klare å jobbe fullt med min skade. Alle som har sett meg kan lett se at jeg er betydelig hemmet av smerter - kollegaene mine fatter ikke hvorfor jeg skal tvinges tilbake i en jobb jeg ikke makter - det blir jo bare en ekstra belastning for dem. Og nav mener altså at jeg enten skal gå tilbake i nåværende jobb, eller søke nye jobber - det er jo så lett å bytte jobb.... Hvor DUMME og tilbakestående er de??? Nei - det er ikke bare å søke en annen jobb.. For det første tar en jobbprosess 3 mnd -man skal søke, være så heldig å bli innkallt til intervju, klare å være den beste kandidaten og få tilbud om ny jobb. I seg selv en krevende prosess og definitivt ingen selvfølge å være beste kandidat - og IHVERTFALL ikke med en skade og helseproblemer som gjør at man desperat søker en annen jobb for å det hele tatt klare å være i arbeidslivet... Det er ikke en eneste arbeidsgiver som vil velge en slik kandidat - det sier seg selv... Hva faen er det nav ansatte tenker med?? Hvor lite realitetsorienterte er de egentlig?? Håper samtlige i nav opplever det samme -å bli skadet og tvunget tilbake i jobb eller få slengt at det er jo bare å søke andre jobber.. Faen så sint jeg er på nav - skulle sletta hele dritten og startet på nytt med en dyktig ledelse og mennesker med kunnskaper og empati -for det er det jammen ikke mange av i denne verna bedriften her iallefall.. Anonymkode: d7a33...b85 Kampen vil bli tøffere nå, da vi blir langt flere om pengesekken i fremtiden. Anonymkode: bfe3d...e52 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #18 Skrevet 22. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette mye standard fra Nav, først får man avslag så må man gå videre med saken. Jeg fikk avslag flere ganger fra nav sin side før saken gikk videre. Etter 7 mnd fikk jeg AAP. Nav fikk flengende kritikk pga måten saksgangen var behandlet. dra pusten ned i magen og belag det på og anke avslaget. Vær saklig når du svarer og ikke bare heng deg opp i saksgangen men hvorfor du ikke kan jobbe. Få alle papirer på nytt, evnt spesialist erklæring. Legg vekt på hva du kan og ikke kan. Det nytter ikke og skjelle ut nav i brev og være aggresiv da får man avslag. I min siste anke så gikk jeg nøye gjennom alle avslag inkl. alle søknader og fikk laget en skikkelig oversikt. Det hjalp, bare fakta på min helse. Tok 2 uker så var alt ordnet. Anonymkode: fca96...236 Dette er en taktikk nav kjører, for at vi nordmenn skal gi opp.. De tenker at dette er penger spart. Anonymkode: bfe3d...e52 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #19 Skrevet 22. april 2016 Det med at de mister journalpapirer og sensitive opplysninger har jeg også opplevd. Det er vel egentlig ikke lov av dem. Men man er ganske maktesløs når man er bruker av nav. De gir gjerne avslag for at man skal gi opp. Det eneste man kan gjøre er å skaffe en advokat og anke. Siden du har et forbund i ryggen, har du et bedre utgangspunkt enn mange som står helt alene. Forbundet kan nok hjelpe med advokat. Å krangle med nav-ansatte kan nok skade din sak mer enn det gangner, selv om grunnene til at man klager er gode nok. La advokaten ta seg av det. Anonymkode: 41b85...17d 1
applestories Skrevet 22. april 2016 #20 Skrevet 22. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er en taktikk nav kjører, for at vi nordmenn skal gi opp.. De tenker at dette er penger spart. Anonymkode: bfe3d...e52 Den enkelte NAV-ansatte gjør seg vanskelig og forhatt for å spare noen kroner for den norske stat? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå