AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Jeg lurer på hvordan tollerne på Svenskegrensen jobber.. Si jeg kjøper 30 snus, du får lov til å kjøpe 10. Blir jeg stoppet? Hvordan? Dersom jeg kjøper 3000 snus.. er sjansen like stor/liten som ved kjøp av 30 snus? Hvordan? Er det slik at de i butikkene "sladrer" på de som kjøper mye? Har de sivile spanere i butikkene rett over grensen? Anonymkode: 559e7...da8
stan Skrevet 23. april 2016 #2 Skrevet 23. april 2016 De som har greie på dette er enten tollere eller smuglere. Ingen av dem har interesse av å dele slik informasjon. Sett deg heller inn i strafferammene for smugling. 1
ajarRun Skrevet 23. april 2016 #3 Skrevet 23. april 2016 Når du kjører over grensen kan de stoppe deg, de stopper tilfeldige biler og biler som ser mistenkelig ut. Hvis demperne er lave for eksempel vil det være høyere sannsynlighet for at de stopper deg. Jeg har selv aldri blitt stoppet, men jeg har aldri hatt en overfylt bil (kanskje en kasse øl eller to for mye da). Straffen er større dess mer du smugler. Å ta med en flaske vin for mye for eksempel er sånn 300 i bot, men den går fort oppover. Hvis du mener 3000 pakker snus vil det jo veie mye, ta mye plass og straffen vil være mye verre en bot. Du vil også kunne bli dømt til å betale avgiftene/skatten på snusen (som også vil bli tatt fra deg) i tillegg til boten. Husk at de kan følge etter deg helt hjem, de stopper folk tilfeldig også. Jeg tviler på at de har sivile spanere i andre land (det finnes regler mot slik virksomhet) men janteloven står jo sterkt så du kan jo bli angitt av en eller annen person som også er i butikken.
Gjest Tekola Skrevet 24. april 2016 #4 Skrevet 24. april 2016 Tråden stenges, da det ikke er tillatt med tilrettelegging for lovbrudd på forumet. Tekola, admin.
Anbefalte innlegg