Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er støttekontakt for en relativt ung dame som nylig har fått innvilget uførepensjon og hun lurer på om den blir utbetalt før 17.mai. Er det noen som vet det?

Vi har vært inne på generelle utbetalingsdatoer på nav.no men der står det oppført 20.mai som utbetalingsdato, men en av de andre i bofellesskapet mener at den alltid blir utbetalt før den 17. Har hun rett?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de kommer før.  Rundt 13-14 mai. 

Anonymkode: ac4dc...5b2

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de kommer før.  Rundt 13-14 mai. 

Tusen takk for svar! Nå ble hun veldig fornøyd og planlegger å kose seg litt ekstra på årets store dag :).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

kilder? Tidligere år har jeg ikke fått penger før 17. Mai

Anonymkode: 5707d...5dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det sant? 

Håper ikke det for da kommer jo pengene 1 uke før tiden for da må utbetalingen skje senest fredag. Hater det når jeg må få pengene til å strekke i 5 uker fremfor 4 (jaja jeg vet jeg har like mye/lite penger som vanlig, men det er den psykiske biten i det hele)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager at innlegget mitt ble delt(?!) og det kom i to omganger. 

AnonymBruker
Skrevet

Det pleier å utbetales litt før i mai og desember. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikker?  

Anonymkode: 96ecf...aee

AnonymBruker
Skrevet

13 mai kommer pengene i Mai :)
Såt hvis du logger inn på din side på nav.no, under "uføretrygd" :)

Anonymkode: c10e4...a89

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikker?  Anonymkode: 96ecf...aee

Ja. Den pleier det for at folk skal få kjøpt det de trenger til 17 mai og til jul. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Den pleier det for at folk skal få kjøpt det de trenger til 17 mai og til jul. 

Jul skjønner jeg jo, men jeg har aldri opplevd det før 17 mai. Vet ikke hvorfor andre har fått det slik da. Jeg har selv sittet på den dagen uten ei krone. Heldigvis er jeg ikke særlig gira på å feire dagen i byen, men hadde jo vært kjekt å kunne kjøpe seg en is og slikt

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Veslefrikk skrev:

Jeg er støttekontakt for en relativt ung dame som nylig har fått innvilget uførepensjon og hun lurer på om den blir utbetalt før 17.mai. Er det noen som vet det?

Vi har vært inne på generelle utbetalingsdatoer på nav.no men der står det oppført 20.mai som utbetalingsdato, men en av de andre i bofellesskapet mener at den alltid blir utbetalt før den 17. Har hun rett?

Når utbetalingsdatoen ikke er denn20. I måneden skrives det på utbetalingsmeldingen når tid neste måneds utbetaling kommer inn på konto. I Maimer dette den 13. 

Anonymkode: 19667...748

Skrevet

Hun kan bare logge inn på min nav.no gå til din pensjon og videre til utbetalinger. Der står datoen, nemlig 13.05.2016.  Det står også datoer for utbetalinger helt frem til 20.04.2017. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når utbetalingsdatoen ikke er denn20. I måneden skrives det på utbetalingsmeldingen når tid neste måneds utbetaling kommer inn på konto. I Maimer dette den 13. 

Anonymkode: 19667...748

Takk for opplysningen :blomst:. Hun har en verge som tar seg av alt det økonomiske så hadde hun spurt henne så hadde nok hun visst det. Men når vi snakket om 17.mai i dag så ble det veldig viktig for henne å vite med en gang :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...