Gå til innhold

Hva blir rett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen har mistet/blitt stjelt fra mobilen. Jeg har en ok tlf, men lurte på å kjøpe meg ny nå, så kan sønnen overta min. 

Er det rett at far skal betale noe? Hvis han skulle kjøpt ny tlf, så må man jo ut med minst 2000kr. Jeg hadde nok fått solgt min brukt til 3-4000. Er det galt å be far betale 1000kr feks?

Far kjøper ingenting til sønnen utenom, jeg får ikke bidrag, vi har 50/50. 

Anonymkode: 496a0...e75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det blir helt feil fordi sønnen din skal overta din gamle, og du kjøpe deg ny. Hadde aldri i verden bedt om penger i en sånn situasjon.

Anonymkode: a16ec...c97

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde nok heller ikke bedt om penger siden det er min gamle.

Det du kan gjøre er å selge den du har, og finne en annen, litt billigere brukttelefon til sønnen din ;)

Så kan du heller be far om å spleise litt der :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La sønnen gå til pappa og få han til å ordne opp, for en gangs skyld. 

Er telefonennstjålet så har du muligens forsikring du kan få dekning via? 

Anonymkode: b4424...704

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

La sønnen gå til pappa og få han til å ordne opp, for en gangs skyld. 

Er telefonennstjålet så har du muligens forsikring du kan få dekning via? 

Anonymkode: b4424...704

Han er hos far denne uken, men jeg som må fikse det ;) Så tviler på at far ordner noe ny tlf.

Hadde ikke tenkt å kjøpe ny tlf, men tenker nå på det pga at sønnen er uten. 

Han vet ikke om tlf er mistet eller stjålet :( den lå i jakken, men var borte når han skulle bruke den. Dekkes det av forsikring tro?

Skrevet

Blir feil at far skal betale for at sønnen din arver telefonen din.. Man får ikke solgt en brukt Tlf for den prisen du tror du får for den. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du/dere skulle kjøpt en ny tlf til sønnen, så hadde det vært innafor å spørre om et bidrag. Men ikke siden han skal arve din brukte tlf! Da blir det jo som at du får et bidrag til å kjøpe deg ny tlf.

Anonymkode: 429a2...ce3

Skrevet

Hvis han er såpass ung at han slumser bort telefonen og ingen vet hvor den er, så trenger han ikke en telefon til 3-4000 kroner! 

Han trenger en telefon som du kan nå han på når du trenger å snakke med han, og gjerne ta i mot sms, og sende. Alt ut over det er luksus! Kjøp den billigste du finner på Elkjøp, og la han greie seg med den noen måneder til han begynner å sette pris på tingene sine! 

Om du lærer han at det er bare å sose vekk ting, mamma skaffer nytt, så gjør du han en enorm bjørnetjeneste! 

Og så kan det faktisk hende at den gamle telefonen dukker opp om en dag eller en uke eller noe. Bare forhold deg rolig! 

• Liker 1
Skrevet

Har man 50/50 må man snakke om hva barnet trenger, være enig om det, og tilpasse seg den enkelte av foreldrenes økonomiske situasjon.  Det er ikke slik at bare den ene forelderen definerer barnets behov, og så forlanger at den andre betaler halvparten. 

Du må snakke med barnefaren, høre hva han mener.  Ikke bare forelegge ham en regning som han ikke har vært "bestiller" av.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han skulle kjøpt ny tlf, så må man jo ut med minst 2000kr.  

Hvorfor? Min kostet sån cirka en tusenlapp, og den fungerer aldeles utmerket.

Anonymkode: a2b04...757

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke spurt om bidrag siden det er du som skal kjøpe deg ny telefon. Du kan heller ikke bare kreve en viss sum av far når du kjøper ting til din sønn, da må far få bli med på å vurdere om dette er noe sønnen din trenger og i hvilken prisklasse det skal være. Jeg ville nok gått for en billig modell om sønnen din klarer å rote bort telefonen sin, og ikke klarer å finne den igjen.

Anonymkode: eb0c9...2cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...