AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Har ei venninne som er veldig dyktig og har mange andre bra egenskaper også, (Veldig omgjengelig og søt.) Hun holder på å utdanne seg til siving, men dette står ikke på face? Hvis jeg hadde tatt en sånn utdanning hadde jeg skulle skrevet det på facebook. Dette er på lik linje med at jeg viser fram mitt vakre anskit på face. (Profilbilde.) Altså - vi må jo bare innrømme det - facebook er en form for "skrytearena" hvor folk profilerer seg. Det står ingenting om min venninnes utdannelse på face - kan det være en grunn til dette? Betyr det at det går dårlig? Anonymkode: 082cc...71c
Gjest studenten95 Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 ALLE mine siving-venner (Stud) har skrevet det på face, så du har et poeng
Populært innlegg Marimba Skrevet 22. april 2016 Populært innlegg #3 Skrevet 22. april 2016 Jeg har inntrykk av at det er litt motsatt jeg. At de som tror mest på seg selv, og har et sterkt selvbilde poster mindre på facebook enn de som jakter på bekreftelse. Så kanskje venninna di har et bedre selvbilde enn deg? 62
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei venninne som er veldig dyktig og har mange andre bra egenskaper også, (Veldig omgjengelig og søt.) Hun holder på å utdanne seg til siving, men dette står ikke på face? Hvis jeg hadde tatt en sånn utdanning hadde jeg skulle skrevet det på facebook. Dette er på lik linje med at jeg viser fram mitt vakre anskit på face. (Profilbilde.) Altså - vi må jo bare innrømme det - facebook er en form for "skrytearena" hvor folk profilerer seg. Det står ingenting om min venninnes utdannelse på face - kan det være en grunn til dette? Betyr det at det går dårlig? Anonymkode: 082cc...71c Anonymkode: 6f9d5...d86 17
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei venninne som er veldig dyktig og har mange andre bra egenskaper også, (Veldig omgjengelig og søt.) Hun holder på å utdanne seg til siving, men dette står ikke på face? Hvis jeg hadde tatt en sånn utdanning hadde jeg skulle skrevet det på facebook. Dette er på lik linje med at jeg viser fram mitt vakre anskit på face. (Profilbilde.) Altså - vi må jo bare innrømme det - facebook er en form for "skrytearena" hvor folk profilerer seg. Det står ingenting om min venninnes utdannelse på face - kan det være en grunn til dette? Betyr det at det går dårlig? Anonymkode: 082cc...71c Det eneste dette betyr er at du behøver hjelp. Du er for opptatt av facebook, skryting og ansiktet ditt. Og andres liv. Mest sannsynlig føler hun at hun ER noe og behøver derfor ikke å skryte; de som skryter på facebook er ofte de som ikke føler at de er noe Og som behøver bekreftelse fra andre. Dette behøver hun antakeligvis ikke. Anonymkode: 11c9a...ea9 21
Gjest incognita Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 Jeg ville heller ikke postet noe om hva slags utdannelse jeg har, samme hvor prestisjefylt den måtte være.
Macro Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 Kanskje hun bruker tiden på utdanningen i stedet for facebook? 18
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 6 minutter siden, incognita skrev: Jeg ville heller ikke postet noe om hva slags utdannelse jeg har, samme hvor prestisjefylt den måtte være. Hvorfor ikke? Det er jo veldig mange som gjør det. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste dette betyr er at du behøver hjelp. Du er for opptatt av facebook, skryting og ansiktet ditt. Og andres liv. Mest sannsynlig føler hun at hun ER noe og behøver derfor ikke å skryte; de som skryter på facebook er ofte de som ikke føler at de er noe Og som behøver bekreftelse fra andre. Dette behøver hun antakeligvis ikke. Anonymkode: 11c9a...ea9 Velvel, hun legger jo ut bilder av seg selv hun og. (Profilbilder.) Det går jo for det samme. Hva legger du i facebook"skryt" da? Jeg ser ikke på det som skryt når det står hva noen studerer på face. Det er jo helt normalt!?!? 11 minutter siden, Marimba skrev: Jeg har inntrykk av at det er litt motsatt jeg. At de som tror mest på seg selv, og har et sterkt selvbilde poster mindre på facebook enn de som jakter på bekreftelse. Så kanskje venninna di har et bedre selvbilde enn deg? Velvel - hva legger du i "poste mye" på face da? Har man dårlig selvbilde dersom man poster artikler f.eks.? lol ts Anonymkode: 082cc...71c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 Haha, virkelig?! Er dette en tulletråd eller? Jeg ville aldri postet hvordan ting gikk på studiet mitt på FB, har heller nesten ingen venner som utdanner seg til mange prestisjeutdannelser uten at de har postet noe om dette på FB. FB er ikke en arena for skryting for alle. Jeg bruker FB bare til feks chat Anonymkode: abb99...2bd 7
Gjest incognita Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Det er jo veldig mange som gjør det. Anonymkode: 082cc...71c Fordi jeg ikke ønsker oppmerksomhet pga utdannelsen/yrket mitt. Jeg har ikke jobbet så hardt for å få andres anerkjennelse. Hva andre vet og ikke vet om meg er fullstendig uinteressant for meg. Kanskje det er nettopp derfor jeg ikke bruker face og aldri har gjort det. Har ikke det behovet, rett og slett.
michaeline__07 Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei venninne som er veldig dyktig og har mange andre bra egenskaper også, (Veldig omgjengelig og søt.) Hun holder på å utdanne seg til siving, men dette står ikke på face? Hvis jeg hadde tatt en sånn utdanning hadde jeg skulle skrevet det på facebook. Dette er på lik linje med at jeg viser fram mitt vakre anskit på face. (Profilbilde.) Altså - vi må jo bare innrømme det - facebook er en form for "skrytearena" hvor folk profilerer seg. Det står ingenting om min venninnes utdannelse på face - kan det være en grunn til dette? Betyr det at det går dårlig? Anonymkode: 082cc...71c Hva med å skrive til henne der inne i stedet for å skrive til folk her inne om det? Bare et forslag, da får du nok sannheten også - i stedet for synsing rundt temaet. Ingen her har tilgang til den profilen uansett. Hvis jeg skal synse rundt et tema: ja, det er en slags skrytearena, og lite der inne er jo sant. Kanskje hun har blokkert deg? Man har jo muligheten til å velge hvem som skal se hva angående det man legger ut der, så kanskje det er tilfellet hvis hun ikke har blokkert deg? Det kommer nok veldig an på hva hun bruker sin egen face til. Er du bekymret for henne?
Pawn Hearts Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 Det kan nesten virke som om du håper det går dårlig, men det stemmer sikkert ikke. Det er jo ingen som ønsker sine venner noe vondt, eller hva? 13
Citpensacola Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 Det er ikke alle som poster alt mulig vrøvl på facebook, og det er heller ikke alle som er interessert i å dele alt mulig rart med andre der. Selvom jeg har facebook selv, så poster jeg fint lite der. Jeg hadde heller ikke giddet å flagge hva slags utdanning jeg har, uansett hvor "god" den måtte være. Kanskje hun rett og slett ikke er opptatt av status eller hva andre måtte synes? 2
Marimba Skrevet 22. april 2016 #14 Skrevet 22. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Velvel - hva legger du i "poste mye" på face da? Har man dårlig selvbilde dersom man poster artikler f.eks.? lol ts Anonymkode: 082cc...71c Nå har ikke jeg nevnt noe med å "poste mye" på facebook, som jeg skrev: Jeg har inntrykk av at de som tror mest på seg selv, og har et sterkt selvbilde poster mindre på facebook enn de som jakter på bekreftelse. Vil ikke tro det ikke noe fasitsvar som viser en formel mellom poster og selvbilde, og som du sier så har det jo litt å si hva man legger ut også. Men hvorfor er du så opptatt av profilbildet ditt? Vet ikke de du har på facebook hvordan du ser ut? 4
Gjest FruPotter Skrevet 22. april 2016 #15 Skrevet 22. april 2016 Fordi hun kanskje ikke liker å skryte eller å oppdatere alt på facebook, tenker jeg. Hun liker kanskje å være litt privat!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #16 Skrevet 22. april 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei venninne som er veldig dyktig og har mange andre bra egenskaper også, (Veldig omgjengelig og søt.) Hun holder på å utdanne seg til siving, men dette står ikke på face? Hvis jeg hadde tatt en sånn utdanning hadde jeg skulle skrevet det på facebook. Dette er på lik linje med at jeg viser fram mitt vakre anskit på face. (Profilbilde.) Altså - vi må jo bare innrømme det - facebook er en form for "skrytearena" hvor folk profilerer seg. Det står ingenting om min venninnes utdannelse på face - kan det være en grunn til dette? Betyr det at det går dårlig? Anonymkode: 082cc...71c Hvorfor må man skryte av ting på Facebook? Hvorfor? Bestemmer hun ikke selv hva hun ønsker å legge ut selv? Har hun noe plikt til å legge ut hvilken utdannelse hun har, er det du prøver å hinte frem? Er det ikke hun som må få bestemme hvor privat hun ønsker å være i sosiale medier? Jeg sier som andre. Jeg har inntrykk av de som har et sterkt selvbilde poster mindre på Facebook, men de som har lavt selvbilde poster mye og omtaler seg gjerne med pene adjektiv for å få frem hvor viktige de er. Anonymkode: 6b794...65a 5
Morgendis Skrevet 22. april 2016 #17 Skrevet 22. april 2016 Det er første gang jeg har hørt noen klage på at noen deler for lite på Facebook. 10
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #18 Skrevet 22. april 2016 Hvorfor skal noen alltid henge seg opp i hva alle andre skriver om på internett? Anonymkode: fe40b...94f 2
Gjest Tekola Skrevet 22. april 2016 #19 Skrevet 22. april 2016 Ryddet for spekulasjoner. Tekola, admin
wintergirl Skrevet 22. april 2016 #20 Skrevet 22. april 2016 Samme hva alle andre gjør vel. Kanskje venninna di har guts nok til å følge sin egen vilje og ikke tenke over hva alle andre gjør hele tiden. Hva med dem av oss som ikke er på fb da, står det dårlig til med oss i og med at vi ikke er der? Bry deg heller mer om hva som skjer irl og ikke på Internett. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå