Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun hadde "alt", men ga det vekk.

Noen kan forestille seg hvordan det vil være?

Å leve uten penger - norske undertekster

https://vimeo.com/36993264

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strevsomt.

Penger har en del grunnleggende funksjoner. Ingen av dem er nødvendig, men de gjør livet ditt enklere på korr og langt sikt.

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Druid skrev:

Strevsomt.

Penger har en del grunnleggende funksjoner. Ingen av dem er nødvendig, men de gjør livet ditt enklere på korr og langt sikt.

Det ble mye bytting av smågjenstander :)

AnonymBruker
Skrevet

Ok? Fint for henne da hvis hun trives med det 

Anonymkode: abe3d...410

Skrevet
16 minutter siden, slask skrev:

Det ble mye bytting av smågjenstander :)

Digga han italienske gutten i begynnelsen, la ingenting imellom og satte skapet direkte på plass. 

• Liker 1
Skrevet

Hørtes slitsomt ut. Altså, jeg er ikke en som selv har veldig mye penger, og jeg har også generelt et lite forbruk, men å ikke ha noen penger å leve av hadde jeg ikke orket. Jeg ville følt meg litt som en snylter på en side siden jeg aldri kunne betalt for meg, og på en annen side ville det vært slitsomt fordi det gir et veldig uforutsigbart liv. Jeg er ikke så veldig glad i denne type uforutsigbarhet.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gratis tog må jo være chill da.

Anonymkode: d957e...2fe

Skrevet (endret)

De får meg til å tenke på eventyret "Hanen og høna i nøtteskogen".

Så løp hanen til kullbrenneren: "Kjære min kullbrenner, gi meg kull; kull gir jeg smeden, smeden gir meg øks, øks gir jeg vedhuggeren, vedhuggeren gir meg ved, ved gir jeg bakstekjerringa, bakstekjerringa gir meg lefse, lefse gir jeg treskemannen, treskemannen gir meg korn, korn gir jeg purka, purka gir meg bust, bust gir jeg skomakeren, skomakeren gir meg sko, sko gir jeg jomfru Maria, jomfru Maria gir meg røde gullband, røde gullband gir jeg linden, linden gir meg lauv, lauv gir jeg olla, olla gir meg vann, vann gir jeg tuppa, høna mi, som ligger for døden i nøtteskogen."

Så syntes kullbrenneren synd i hanen og ga ham kull. Så fikk smeden kull, og vedhuggeren øks, og bakstekjerringa ved, og treskemannen lefse, og purka korn, og skomakeren bust, og jomfru Maria sko, og linden gullband, og olla lauv, og hanen vann, og det ga han til tuppa, høna si, som lå for døden i nøtteskogen; så ble hun god igjen.

Nei, takke meg til å bruke penger som betalingsmiddel.

Endret av ops2
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At hun lever helt uten penger? Tror ikke helt på det. Det er andre som bruker penger på henne. Til hus, strøm, mat. Ser hun bruker pc og mobil. Hun reiser mye, og da trenger hun reiseforsikring. Hva ville det kostet henne med sykdom og sykehus i Italia eks? Hun er fin på håret. Får hun alltid gratis? Hva med tannlege og lege? Briller?

Nå har hun gitt vekk alt. Hun er aldrende.  Hva gjør hun om helsen svikter og må ha en fast base? Tror ikke på alt. Og det kommer ikke frem kritiske spørsmål her.

Anonymkode: ef8fc...175

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...