AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Hei! Jeg er invitert i konfirmasjonene til mine to beste venninner og lurer på hvor mye det er vanlig og gi. Og skal jeg gi et kort (evt hva skal jeg skrive) Skal ikke ha konfirmasjon selv så jeg kan ikke "se an" hva de gir meg først Anonymkode: 4feb5...a99
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Kanskje 200 kr til hver? Kommer an på hvor mye du synes du har råd til å gi. Evt et vennskapssmykke? Anonymkode: d6301...d8c 3
Gjest Holititten Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Da jeg konfirmerte meg for en fem år tilbake, fikk jeg mellom 200 og 500 av venninner og naboer/familievenner. Det er oppmerksomheten som er det viktigste, ikke selve pengene eller gavene. En fysisk gave er jo også fin å gi, da. Synes du skal gi et kort, det er veldig fint for venninnene dine å spare på. Penger forsvinner. Når det kommer til kortet er det vanlig og fint å ønske lykke til med fremtiden. Siden dere er bestevenner og har et nært forhold, er det jo koselig å skrive noe personlig, kanskje hvordan du ser for den venninne dine og deg 10 år frem i tid, hvorfor du er glad i dem, fine minner osv. Du trenger ikke gå for det typiske "gratulerer med konfirmasjonen, ønsker deg alt godt videre i voksenlivet" som man gjerne skriver til en fjern kusine eller en nabo man egentlig ikke kjenner.
Hecubaa Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 Jeg ville gitt et kort hvor jeg hadde skrevet noe hyggelig og personlig og kjøpt en gave til mellom 200 og 400 kroner, alt ettersom hva jeg hadde hatt råd til. Jeg tenker at et pent smykke eller noe du annet du vet at de liker er en mer minnerik gave enn penger (som de sikkert får bra med uansett den dagen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå