AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Nå er jeg høygravid og sikkert mer bitchy enn vanlig... Men jeg er så irritert! Vi bor på gård med svigers på samme gård men i eget hus. Da de skulle flytte til kårboligen var det nærmest umulig å få dem ut, men de flyttet motvillig da vi tilslutt bestilte husvask og sa at de måtte tømme. Men fortsatt har de masse ting igjen på loftet og i kjelleren. Når de nå skal hente ting må de altså inn til oss, og opp/ned trapper. Jeg synes de kan ta med tingene sine til sitt eget hus, blir litt sprø av at det når som helst går folk rundt i huset vårt... De har en million ting og samler på alt, også søppel, og jeg mener det er feil at de fyller vårt hus med dette. Jeg har hverken ryddemani eller støv på hjernen, men det plager meg å bo omgitt av andres rot. Og det at de når som helst går inn og ut dag, idag med sko... Hadde dere akseptert dette? Skjønner at det kanskje er i en overgangsfase, men de gjør ingenting uten at vi presser på, og de synes nok jeg er litt urimelig. Veldig ubehagelig for meg å mase også. Har sagt at vi kan ta en felles sjau på loftet, men nå er jeg satt ut av spill pga bekkenløsning og etterhvert baby. Det er strengt tatt ikke min jobb heller. Anonymkode: 1ac1a...3de
Lou Salome Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Du og mannen setter av en helg der han tømmer loftet. Si ifra til svigers. Så venter dere en måned, så tar dere/han kjelleren. Tingene får stå ute hvis de ikke har plass. Når de protesterer, sier du (og han) det som det er: "Når de nå skal hente ting må de altså inn til oss, og opp/ned trapper, .......blir litt sprø av at det når som helst går folk rundt i huset vårt... ........ mener det er feil at de fyller vårt hus med dette. ..VI har hverken ryddemani eller støv på hjernen, men det plager OSS å bo omgitt av andres rot. Og det at de når som helst går inn og ut dag, idag med sko..." 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Jeg skjønner deg godt! Er det lenge siden de flyttet? Er i en lignende situasjon selv. Samboeren min og jeg har flyttet inn på gården til hans besteforeldre som er døde. Stort hus og slekta har brukt det som en bod nærmest, lagret ting og tang, møbler og ting de har arvet fra besteforeldrene hans. Vi måtte bare gjøre noe, det var store deler av huset vi ikke fikk brukt. Vi har tatt et par rom i slengen hvor vi har rydda, så har vi spurt om de skal ha tingene sine eller om vi bare skal kjøre det på miljøstasjonen. Da har de valget har også sagt når vi skal på miljøstasjonen, så har de en tidsfrist. Virker frekt, men det er også ganske frekt å lagre en haug med skrot i andres hus. Mulig det har noe med gravidhormoner, det opprydningen her begynte for fult da jeg var gravid Anonymkode: 9f16b...5ad 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 3 minutter siden, Lou Salome skrev: Du og mannen setter av en helg der han tømmer loftet. Si ifra til svigers. Så venter dere en måned, så tar dere/han kjelleren. Tingene får stå ute hvis de ikke har plass. Når de protesterer, sier du (og han) det som det er: "Når de nå skal hente ting må de altså inn til oss, og opp/ned trapper, .......blir litt sprø av at det når som helst går folk rundt i huset vårt... ........ mener det er feil at de fyller vårt hus med dette. ..VI har hverken ryddemani eller støv på hjernen, men det plager OSS å bo omgitt av andres rot. Og det at de når som helst går inn og ut dag, idag med sko..." Synes det er så utrolig utrivelig å måtte gjøre det, er nok ganske konfliktsky av meg. Vi har mye å gjøre i utgangspunktet, og alt faller på mannen nå som jeg er såpass dårlig til beins. Vi venter vårt tredje barn og driver gården ved siden av. Men kanskje til sommeren, kan vi parkere en tilhenger utenfor, så kan jeg begynne å kaste ut. Det koster meg antageligvis mindre energi enn å bo i dette.... Ts Anonymkode: 1ac1a...3de
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner deg godt! Er det lenge siden de flyttet? Er i en lignende situasjon selv. Samboeren min og jeg har flyttet inn på gården til hans besteforeldre som er døde. Stort hus og slekta har brukt det som en bod nærmest, lagret ting og tang, møbler og ting de har arvet fra besteforeldrene hans. Vi måtte bare gjøre noe, det var store deler av huset vi ikke fikk brukt. Vi har tatt et par rom i slengen hvor vi har rydda, så har vi spurt om de skal ha tingene sine eller om vi bare skal kjøre det på miljøstasjonen. Da har de valget har også sagt når vi skal på miljøstasjonen, så har de en tidsfrist. Virker frekt, men det er også ganske frekt å lagre en haug med skrot i andres hus. Mulig det har noe med gravidhormoner, det opprydningen her begynte for fult da jeg var gravid Anonymkode: 9f16b...5ad Da vet du akkurat hvordan det er ja! Var redd det var jeg som var for kravstor, de mener jo at loft og kjeller må kunne brukes siden vi har plass. Jeg sliter med å finne tid og krefter, men må jammen prøve å få gjort det i sommer. Men det er et ganske tydelig signal, og jeg føler det kan gå på bekostning av stemningen her. Men det gjør det jo allerede. Ts Anonymkode: 1ac1a...3de
lunamuna Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 Jeg har vært i lignende situasjon hvor vi overtok mine foreldres bolig. De la igjen masse saker og ting som de skulle "hente etter hvert". Det skjedde aldri. Jeg sa rett ut at vi har opprydning den og den datoen (ga dem et par uker eller noe, jeg husker ikke helt), og det dere ikke har hentet da, går i søpla. På dynga gikk det, gitt. Jeg ville fått orden på dette her så raskt som mulig, så du slipper å ha dette rundt deg når baby blir født. En mindre ting å tenke på!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 Har ikke sjanse til å få gjort det nå dessverre. Det er snakk om to fulle etasjer på 140kvm hver, fullpakket med rot, klær, redskap, utstyr, møbler osv. Jeg går på krykker og har to små barn til, så det må bare vente. Derfor er det så fortærende at det sitter to spreke pensjonister i nabohuset og virkelig driter i at vi bor i deres rot. Ts Anonymkode: 1ac1a...3de
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 De flyttet for omtrent ett år siden forresten. Anonymkode: 1ac1a...3de
Browncoat Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 Siden dere uansett ikke får gjort så mye med det nå siden du er høygravid med så mange plager, så ville jeg bedt mannen gi beskjed om at i sommer så skal dere lage system i kjeller/loft slik at det blir enklere å lagre deres ting, og at dere derfor trenger at de flytter alle tingene sine innen en spesifikk dato. Gi en påminnelse et par uker før den aktuelle datoen om at hvis tingene ikke er ute, så må alt dessverre kastes siden dere ikke har plass til å ha det der mens dere jobber med deres egen omorganisering. Jeg tror egentlig at du bare er nødt til å holde ut til da, selv om jeg vet at det kan føles tungt. Jeg var i en litt lignende situasjon da jeg var høygravid og fikk helt ryddemani på alt, inkludert to boder med en blanding av våre ting og tingene til et familiemedlem. Løsningen vår var å flytte alt som ikke var vårt, inn i den ene boden. Vår bod hadde da god plass og var velorganisert, mens den andre var tettpakket uten noe som helst system, men det var "out of sight, out of mind". Ellers er det jo et stort problem at de stadig kommer for å hente tingene sine. Er de sånne som bare går rett inn eller ringer de på i det minste? 1
Carrot Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 sett mannen på saken, han er ikke høygravid og han burde ha masse energi til å takle foreldrenes rot 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 1 time siden, Carrot skrev: sett mannen på saken, han er ikke høygravid og han burde ha masse energi til å takle foreldrenes rot Hehe, det krever litt å drive gård, ha små barn, og gjøre alle mine oppgaver i tillegg Han har ikke mye tid og krefter til overs for tiden. Tenker det blir utsatt, var uansett godt å få det ut og få litt støtte av dere. Anonymkode: 1ac1a...3de
Juniper Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 Satte dere ned med foreldrene hans i forkant før dere flyttet inn og la noen regler og rettningslinjer? Høres ut som om det ble glemt! Når man bor tett på familie krever det mer i form av at familiemedlemmene respekterer hverandre. Både i forhold til å trampe ut og inn, og disponering av plass i hus og den slags. Om svigerforeldrene dine har bodd der hele livet, så kan det vel hende de ikke er så fornøyd med å bli avspist med kårboligen, og at de fortsatt tenker på huset dere bor i som "sitt". Har dere formelt overtatt gården, eller driver dere den bare? Uansett, din mann må på banen, det er hans foreldre! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå