Grisungen Skrevet 22. april 2016 #1 Del Skrevet 22. april 2016 Hei, jeg skal i konfirmasjon til en venninne i morgen. Da lurer jeg litt på hva jeg skal ha på meg. Jeg får bunad til min konfirmasjon. Den er to uker senere enn hennes. Kan jeg bruke bunaden min? Bunaden jeg får hadde vi for det meste alt til. Vi måtte bare ordne på noen småting på den.... Virker det rart å komme med min bunad da? Kan jeg bruke den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #2 Del Skrevet 22. april 2016 Her vi bor er det ikke vanlig å bruke bunaden før egen konfirmasjon. Datteren min konfirmerte seg i fjor, og hun brukte kjole i venninnens konfirmasjon som var helgen før. Jeg synes du bør gjøre det du har lyst til, uavhengig av hva andre mener. Anonymkode: 8a278...51b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 22. april 2016 #3 Del Skrevet 22. april 2016 Nei, du må spare bunaden til din egen konfirmasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 22. april 2016 #4 Del Skrevet 22. april 2016 Om det er greit for foreldrenene dine syntes jeg fint du kan bruke bunaden nå. SKjeønner ikke hvorfor du ikek skulle gjøre det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #5 Del Skrevet 22. april 2016 Hva sier foreldrene dine? Jeg tenker at du fint kan bruke den i konfirmasjonen til venninnen din. Bunad er et plagg som man kun får bruk noen få ganger i løpet av året, så hvorfor ikke gå med den, når man kan.. Anonymkode: 179fd...047 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #6 Del Skrevet 22. april 2016 Klart du må bruke bunaden din!! 😃😃 Den må du bruke så ofte du bare kan.... Anonymkode: 2f8fe...4f9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #7 Del Skrevet 22. april 2016 1 time siden, Evilposelos skrev: Nei, du må spare bunaden til din egen konfirmasjon. MÅ? Bestemmer du over folk og hva de må? Anonymkode: c3359...ef0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #8 Del Skrevet 22. april 2016 1 time siden, VinterSnø skrev: 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva sier foreldrene dine? Jeg tenker at du fint kan bruke den i konfirmasjonen til venninnen din. Bunad er et plagg som man kun får bruk noen få 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart du må bruke bunaden din!! 😃😃 Den må du bruke så ofte du bare kan.... Anonymkode: 2f8fe...4f9 ganger i løpet av året, så hvorfor ikke gå med den, når man kan.. Anonymkode: 179fd...047 Om det er greit for foreldrenene dine syntes jeg fint du kan bruke bunaden nå. SKjeønner ikke hvorfor du ikek skulle gjøre det. Enig. Anonymkode: c3359...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøste~ Skrevet 22. april 2016 #9 Del Skrevet 22. april 2016 Jeg ville brukt den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 22. april 2016 #10 Del Skrevet 22. april 2016 Her ville det vært helt flott å bruke bunad - hva vil du selv da? Og hva syns dine foreldre og venninnen din? Hvis du har lyst å bruke bunaden din syns jeg du skal gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Februarbarn Skrevet 22. april 2016 #11 Del Skrevet 22. april 2016 Enig. Når en først får mulighet til å bruke den to ganger, så ville jeg gjort det! :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvrosen Skrevet 22. april 2016 #12 Del Skrevet 22. april 2016 Jeg fikk ikke bunaden min offisielt før til konfirmasjonen i september, men siden den var i orden brukte jeg den på 17. mai. Det var ikke snakk om noe annet når jeg faktisk hadde en bunad. Bunaden arvet jeg etter mormor, og siden hun døde den sommeren ble det litt ekstra fint at hun fikk mulighet til å se meg i bunaden hun hadde laget og brukt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 22. april 2016 #13 Del Skrevet 22. april 2016 Et par uker før min egen konfirmasjon var jeg i kusina mi sin konfirmasjon, og da brukte jeg bunaden som ble laget til min konfirmasjon. Mamma hadde brukt månedsvis på å lage et slikt fantastisk plagg til meg, og da er det jo nesten en skam å ikke bruke den så mye som mulig! Jeg brukte et annet forkle da, siden man kan ha tre forskjellige typer forkler til min bunad. Så sparte jeg det som var mest "fest" til min egen konfirmasjon. Men hadde jeg kun hatt ett forkle, hadde jeg brukt det. Kanskje du har et hodelpagg eller noe tilbehør du ikke må ha til bunaden som du kan spare til den egen dag? Om du selv ønsker å gå med bunaden din, og foreldrene dine synes det er greit selvsagt (eventuelt den du får bunaden av) synes jeg du skal gjøre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekopper Skrevet 22. april 2016 #14 Del Skrevet 22. april 2016 Syns du kan bruke den om du har lyst. Om noen har konfirmasjon etter 17. mai er det vanlig at man bruker bunaden på 17. mai alikevell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rh1 Skrevet 22. april 2016 #15 Del Skrevet 22. april 2016 Vet at jeg hadde spart den til min egen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #16 Del Skrevet 22. april 2016 Spart den til egen konfirmasjon? Det er ikke snakk om en brudekjole her - det er en bunad. Ja, mange går den laget i anledning konfirmasjonen, men jeg personlig skjønner ikke hvorfor folk ikke ville ha brukt den i en annens konfirmasjon først. Som de andre sier; fremover kommer du til å bruke den maks en til to ganger i året, så bruk den så mye du kan! Anonymkode: 16bb5...8dc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #17 Del Skrevet 22. april 2016 Jeg hadde på en helt vanlig kjole i venninnen min sin komfirmasjon. Nå var bunaden min uansett ikke ferdig før dagen jeg ble konfirmert, men jeg ville spart den til min egen konfirmasjon uansett om den var ferdig før, men det er nå meg. Du gjør selvsagt det du vil, så lenge det er greit for dine foreldre. Anonymkode: a4bfd...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 22. april 2016 #18 Del Skrevet 22. april 2016 Jeg hadde brukt den i venninnen sin konfirmasjon også Det er et fint og dyrt plagg som brukes sjeldent, bare bra å bruke det så mye som mulig syns jeg. Men hør med de som gir deg bunaden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #19 Del Skrevet 22. april 2016 Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være feil å bruke den? Jeg ville brukt den, hadde jeg vært i TS' situasjon. Hadde jeg hatt en datter som lurte på det samme, ville jeg overtalt henne til å gå med den. Anonymkode: 25a9c...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #20 Del Skrevet 22. april 2016 5 minutter siden, Poserose skrev: Jeg hadde brukt den i venninnen sin konfirmasjon også Det er et fint og dyrt plagg som brukes sjeldent, bare bra å bruke det så mye som mulig syns jeg. Men hør med de som gir deg bunaden? 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være feil å bruke den? Jeg ville brukt den, hadde jeg vært i TS' situasjon. Anonymkode: 25a9c...de8 Enig Anonymkode: c3359...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå