AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Jeg får utbetalt foreldrepenger fra arbeidsgiver, ikke nav. Skal ta ferie på slutten av permisjonen, altså i desember. Noen som har erfaring med hva deres arbeidsgiver da har gjort ang feriepenger? Kom de i juni eller når ferien faktisk ble tatt? Anonymkode: 8e1f2...7a5
Tinuwiel Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Fikk akutrat innvilget foreldrepenger av NAV, så prøver å regne på dette å få litt oversikt jeg får foreldrepenger utbetalt av NAV. Og feriepengene mine kommer fra arbeidsgiver i juni. Feriepengene må jeg selv sette til side til jeg skal ta ut ferieukene mine, for da får jeg ikke noe fra NAV.. Eller, ja, det er iallefall slik jeg har forstått det, men det er ikke helt til å bli klok på😜 hadde derimot arbeidsgiver betalt ut foreldrepenger, så ville jeg vel gått uten lønn i juni(kun fått feriepenger) for å så få min faste månedslønn hver måned uavhengig om når ferien ble tatt ut. Dette er vanskelig... For slik jeg har forstått det, så vil kun de 12 første ukene av foreldrepermisjonen gi grunnlag for feriepenger til neste år, noe som vil si at det da blir dårlig utbetaling av feriepenger året etter...
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Ingen med erfaring? Anonymkode: 8e1f2...7a5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 6 timer siden, Tinuwiel skrev: Fikk akutrat innvilget foreldrepenger av NAV, så prøver å regne på dette å få litt oversikt jeg får foreldrepenger utbetalt av NAV. Og feriepengene mine kommer fra arbeidsgiver i juni. Feriepengene må jeg selv sette til side til jeg skal ta ut ferieukene mine, for da får jeg ikke noe fra NAV.. Eller, ja, det er iallefall slik jeg har forstått det, men det er ikke helt til å bli klok på😜 hadde derimot arbeidsgiver betalt ut foreldrepenger, så ville jeg vel gått uten lønn i juni(kun fått feriepenger) for å så få min faste månedslønn hver måned uavhengig om når ferien ble tatt ut. Dette er vanskelig... For slik jeg har forstått det, så vil kun de 12 første ukene av foreldrepermisjonen gi grunnlag for feriepenger til neste år, noe som vil si at det da blir dårlig utbetaling av feriepenger året etter... Du får feriepenger av foreldrepenger. Anonymkode: f6622...01b
Tinuwiel Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får feriepenger av foreldrepenger. Anonymkode: f6622...01b Siterer fra svaret på søknaden fra NAV: "du får feriepenger for de 12 første ukene av den totale stønadsperioden." Kan jo selvfølgelig hende jeg har misforstått noe da...
torskehodet Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 Gå på facebook og spør om dette under "nav foreldrepenger", de svarer på det meste
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 For meg har lønn og feriepenger forløpt helt som normalt. Anonymkode: 77ced...8ba
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får utbetalt foreldrepenger fra arbeidsgiver, ikke nav. Skal ta ferie på slutten av permisjonen, altså i desember. Noen som har erfaring med hva deres arbeidsgiver da har gjort ang feriepenger? Kom de i juni eller når ferien faktisk ble tatt? Anonymkode: 8e1f2...7a5 Kanskje greiest å ta kontakt med lønnsavdeling å spørre. Da jeg hadde permisjon i fjor (jobber for kommune) fikk jeg utbetalt feriepenger og lønn, og de trekte for feriedager. Akkurat som tidligere år. Anonymkode: 8c448...5f8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 2 timer siden, selah skrev: Gå på facebook og spør om dette under "nav foreldrepenger", de svarer på det meste Liker ikke å bruke Facebook til det. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje greiest å ta kontakt med lønnsavdeling å spørre. Da jeg hadde permisjon i fjor (jobber for kommune) fikk jeg utbetalt feriepenger og lønn, og de trekte for feriedager. Akkurat som tidligere år. Anonymkode: 8c448...5f8 De foretrekker at vi tar sånt via sjefen, og hun er ikke tilgjengelig for tiden, så tenkte jeg skulle høre andres erfaringer i mellomtiden :-) Anonymkode: 8e1f2...7a5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #10 Skrevet 23. april 2016 Jeg fikk utbetalt feriepenger fra arbeidsgiver i juni, selv om jeg tok ut ferien i september (midt i permisjonen). Det er neste år det blir aktuelt med mindre feriepenger (kun de første 12 ukene av permisjonen), forutsatt at du startet permisjonen i 2016. Anonymkode: 72ba8...668
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #11 Skrevet 23. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk utbetalt feriepenger fra arbeidsgiver i juni, selv om jeg tok ut ferien i september (midt i permisjonen). Det er neste år det blir aktuelt med mindre feriepenger (kun de første 12 ukene av permisjonen), forutsatt at du startet permisjonen i 2016. Anonymkode: 72ba8...668 De fleste som får utbetalingen fra arbeidsgiver får fulle feriepenger, ikke kun av 12 uker. Anonymkode: 77ced...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #12 Skrevet 23. april 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste som får utbetalingen fra arbeidsgiver får fulle feriepenger, ikke kun av 12 uker. Anonymkode: 77ced...8ba Jaja, ikke jeg. Jeg fikk dekket full lønn under permisjon (over 6 G), men ordningen omfattet ikke feriepengene. Anonymkode: 72ba8...668
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #13 Skrevet 23. april 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Liker ikke å bruke Facebook til det. Anonymkode: 8e1f2...7a5 Det gjør ikke jeg heller og kan tipse om at NAV har chat-tjeneste for foreldrepenger (og et par andre ting) på nettsiden sin.. Tror det er man-fre, 0930 - 14 Anonymkode: b24fc...167
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå