Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ekstremt glad i brød og knekkebrød, og spiser det til 3-4 av dagens måltider. Det vil si at jeg spiser ca. 6-9 brødskiver og/eller knekkebrød per dag. Spiser normalt de grove typene, og har så og si alltid sunt pålegg på (kjøtt, ost, egg, leverpostei etc.)

Men hvor mye brød er egentlig "for mye brød?". Vet at ingenting er sunt i for store mengder, men er dette i overkant mye brød/knekkebrød å spise i løpet av en dag? 

Anonymkode: 09f94...f8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"For mye" av en matvare er når det blir for mange kalorier totalt og/eller det går på bekostning av noe annet du trenger.

Endret av Pringle
  • Liker 2
Skrevet

Høres ut som "typisk norsk kosthold". Det viktige er at du får i deg det du trenger i tillegg, uten å innta for mye kalorier. 

Ha frukt og grønt på brødskiva også, tomat, paprika, salat... stek en omelett med spinat som du har til skriva osv..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Tekopper skrev:

Høres ut som "typisk norsk kosthold". Det viktige er at du får i deg det du trenger i tillegg, uten å innta for mye kalorier. 

Ha frukt og grønt på brødskiva også, tomat, paprika, salat... stek en omelett med spinat som du har til skriva osv..

Jeg spiser også andre ting i tillegg til brødskivene med pålegg, feks. grønnsaker (gulrot, kålrot, brokkoli etc.), frukt, meieriprodukter etc. Har også ofte paprika, agurk, tomat eller noe oppå brødskiva.

Det er bare det at jeg er usikker på om jeg får i meg for mye av selve brødet. Har jo hørt at det tydeligvis ikke skal være bra (ingenting er jo bra i for store mengder), men jeg aner ikke hvor mye som anses som "for mye", så det er derfor jeg spør. Jeg sitter selvfølgelig ikke og spiser KUN brød, og ingenting annet :)

Anonymkode: 09f94...f8a

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg for deg så lenge du ikke spiser 6-9 brødskiver med nugatti hver dag. Jeg er selv veldig glad i brød og knekkebrød, men jeg er periodespiser. En periode går det i mye brød, å da er det opptil 9 om dagen, når det er knekkebrød spiser jeg omtrent en pakke om dagen. Har på mye godt, sunt og variert pålegg som (salatblad underst) egg, fiskekaker, kaviar, kjøttpålegg, leverpostei, laks, osvosv, det du liker, toppet med agurk og paprika :)

Anonymkode: a4cae...cb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...