Gå til innhold

Mona Lisa i oslo tatt for matjuks.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig

Anonymkode: 90cc2...f0e

Skrevet

Tror det er mye juks omkring og at dette er ganske vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Klassisk turistfelle gjør som klassiske turistfeller gjør. Er du virkelig overrasket?

Anonymkode: 8f63e...e72

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo restaurantbransjen en bransje der det foregår mye som ikke akkurat blir gjort etter boka så det overrasker meg ikke det minste. 

Anonymkode: 23e33...6bd

Skrevet

Mona Lisa er tidligere vert begjæret stengt på grunn av dårlig hygiene å kryp dyr på restauranten. Men har likevel holdt dørene åpene. Nå er det vell på tide at kundene slutter å gå til dette stedet ? 

Man burde jo servere det som står på menyen med tanke på allergi osv. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo restaurantbransjen en bransje der det foregår mye som ikke akkurat blir gjort etter boka så det overrasker meg ikke det minste. 

Anonymkode: 23e33...6bd

Mye grums i den bransjen ja. Har selv vært runner på et par restauranter i Oslo og jeg har nesten slutta å spise ute etter de erfaringene jeg gjorde meg der. 

Jeg håper virkelig dette er kroken på døra for Mona Lisa, beklager, men måten de har håndtert dette på er også rett og slett pinlig. En helt forferdelig dårlig unnskyldning og at daglig leder liksom "ikke visste" at dette foregikk. Pissprat.

Anonymkode: 3a44c...4bd

• Liker 1
Skrevet

For en utrolig teit unnskyldning, lett å forveksle??? 

Har de i heletatt pangasius på menyen?? Hvis de ikke har det er det veldig rart å ha det på kjøkkenet også, slik at det kan forveksles :P 

Har spist der en gang gjennom jobb for mange herrens år siden, har aldri fristet å dra dit på egen initiativ, føler det er sånn turistfellehøl og ikke var maten spesielt bra heller..

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er ganske vanlig. Har også hørt om restauranter som selger hestebiff som "biff" og alle tror det er ku 😊

Anonymkode: 8c28c...8f4

Skrevet

Hestebiff er jo ikke noe spes billig, så hvorfor skulle man det?

• Liker 1
Skrevet

Ikke overrasket over at det er Mona Lisa det handler om. Verre restaurant skal du lete lenge etter..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det fjuskes overalt. De skal spare penger, tar overpris på matvarer.

Eks er det som har skjedd på Mona Lisa.  Eller de drar til Sverige å handler inn billig kjøtt, som selges billig for å selge det dyrt.

Anonymkode: 5a328...0e1

AnonymBruker
Skrevet

Et annet eks på fusk er på kebabsjapper. Det skal være lammekjøtt som er rent, som skjæres opp sånn i flak de gjør. Det er farse som er formet, som surrer rundt. Sist jeg kjøpte spurte jeg om det var kjøtt, og de sa ja. 

En kjent pizzakjede selger biffpizza. Jeg kjøpte. Når jeg begynner å spise så er det Sørensen meg et farseprodukt som de kaller biff

Anonymkode: 5a328...0e1

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig, tror jeg. Spesielt på billigsteder! Peppes og Egons baserer nesten alt på menyen sin på frossen ferdigmat som man får kjøpt i frysedisken på en hvilken som helst matbutikk. De varmer den for deg (dvs de får underbetalt skoleungdom til å varme den for deg) i en standard pizzaovn, og selger deg den til 15 x prisen du hadde betalt om du kjøpte råvarene selv. Har jobbet på slike steder selv, og har helt sluttet å spise der. Det er bokstavelig talt Findus ol. man betaler for.

Norge har en utrolig rar matkultur... Vi er villige til å betale idiotiske summer for masseprodusert ferdigmat, ihvertfall så lenge vi ikke må varme den opp selv, mens sunne, økologiske råvarer som faktisk smaker godt, er sunne og støtter øko.jordbruk er det nesten ingen som gidder å betale for??

Anonymkode: b5c30...263

• Liker 7
Skrevet

Mona Lisa er jo en typisk kjempesnuskete turistfelle. Jeg er overhodet ikke overrasket over dette, og det er nok vanlig i dette segmentet av restaurantbransjen. Når klientellet enten er turister eller folk som overhodet ikke er kravstore så er det jo ganske lett å spare litt penger på denne måten.

Jeg hadde dog blitt overrasket om dette skjedde på litt mer skikkelige serveringssteder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noe så sleipt. 

Anonymkode: bd8e7...29f

Skrevet

Om det er et sted i hele verden dette skulle skjedd, så er det Mona Lisa. Ingen er sjokkert.

• Liker 2
Skrevet

Matjuks på ordentlige restauranter er ikke vanlig. Villsvin og svin er nesten ikke mulig å ta feil av. Hjort og reinsdyr likeså.
At Mona Lisa driver med dette, forundrer meg ikke, men du må titte på hvem som driver dette stedet. Dette er en gangsterfyr som ikke er opptatt av mat eller at du og jeg skal ha en god opplevelse.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig smålig gjort. Eieren er visstnok god for 200 millioner, det gjør det hele bare mer forkastelig.

Anonymkode: fff2a...2c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...