AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Jeg har noen victorinox kniver som er helt nye. Brukte disse til matlaging ista, og reagerte på en STERK lukt fra skaftet på den ene kniven! Vet ikke om dette er lukten av treverk eller hva, men det er rett og slett en intens og kvalmende lukt. Har dere noen forslag til hva dette kan være, og hvordan i all verden jeg kan få fjernet det? Har prøvd å vaske, og har prøvd å ha den i fryseren. TIPS!? Like før jeg kaster hele kniven Anonymkode: ea176...1d4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har noen victorinox kniver som er helt nye. Brukte disse til matlaging ista, og reagerte på en STERK lukt fra skaftet på den ene kniven! Vet ikke om dette er lukten av treverk eller hva, men det er rett og slett en intens og kvalmende lukt. Har dere noen forslag til hva dette kan være, og hvordan i all verden jeg kan få fjernet det? Har prøvd å vaske, og har prøvd å ha den i fryseren. TIPS!? Like før jeg kaster hele kniven Anonymkode: ea176...1d4 Oij! Takk for at du laget tråd på dette. Jeg har en kniv av samme merke, tror det er en kokkekniv, og den lukter slik at jeg hater den hver gang jeg har glemt meg og brukt den. Putter jeg den i oppvaskemaskinen så lukter det herifra til månen! Kniven er mer enn 10 år gammel, har blitt brukt noen ganger, men lukter stikk av, uten at lukten har gitt seg. Den har et trelignende skft i lyst tre. Kan vi ha samme kniven? Anonymkode: d3d4c...ac2
dillyduzit Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Du kan prøve med eddik, eventuelt kan du også prøve å smøre den inn med litt matolje. Blir ikke lukten borte kan du ta med deg knivne tilbake eller gå tilbake til butikken for å høre. Victorinox er kjent for å ha et litt.. luktende skaft, men det skal gå bort etter noen få bruk. Prøv eddik og matolje, hvis ikke så send meg en pm så kan jeg sjekke det ut for deg.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oij! Takk for at du laget tråd på dette. Jeg har en kniv av samme merke, tror det er en kokkekniv, og den lukter slik at jeg hater den hver gang jeg har glemt meg og brukt den. Putter jeg den i oppvaskemaskinen så lukter det herifra til månen! Kniven er mer enn 10 år gammel, har blitt brukt noen ganger, men lukter stikk av, uten at lukten har gitt seg. Den har et trelignende skft i lyst tre. Kan vi ha samme kniven? Anonymkode: d3d4c...ac2 Jeg har brødkniven og den lille kniven, og de lukter ikke sånn. Det er kokkekniven her også som luker!! Lukter helt merkelig, syns nesten det lukter fjøs!? Trodde kyllingen var dårlig ista når jeg lagde mat, frem til jeg luktet meg frem til kniven. Den her er i mørkere tre faktisk. Men jeg kommer faktisk til å levere den tilbake om det ikke går bort!! Anonymkode: ea176...1d4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 1 minutt siden, dillyduzit skrev: Du kan prøve med eddik, eventuelt kan du også prøve å smøre den inn med litt matolje. Blir ikke lukten borte kan du ta med deg knivne tilbake eller gå tilbake til butikken for å høre. Victorinox er kjent for å ha et litt.. luktende skaft, men det skal gå bort etter noen få bruk. Prøv eddik og matolje, hvis ikke så send meg en pm så kan jeg sjekke det ut for deg. Verken eddik eller olje har noe på den typen skaft å gjøre. Det skal jo være mulig å ta i knivskaftet når man bruker kniven. Anonymkode: d3d4c...ac2
dillyduzit Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Verken eddik eller olje har noe på den typen skaft å gjøre. Det skal jo være mulig å ta i knivskaftet når man bruker kniven. Anonymkode: d3d4c...ac2 Mange sier at man ikke skal vaske håndtaket, det kan du fint gjøre. Blir treet tørt, tar du litt matolje på papir og smører på. Du lar oljen trekke inn i løpet av natten. Men det er greit, ikke hør på meg. Når man får regelrett hjelp fra en som jobber med å selge disse knivene, har god produktinfo om dem og eier flere selv, så får det bare være. Ta turen innom butikken du kjøpte dem i og reklamer. edit: la ikke merke til abkoden. Endret 21. april 2016 av dillyduzit 1
Citpensacola Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Det er rett og slett slik rosentre lukter. Lukta blir mye svakere etter en del bruk. Jeg kjøpte en slik kniv for et halvt års tid siden, har brukt den mye, og har vasket den mye for hånd. Nå lukter den svært lite i forhold til det den gjorde da den var ny.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 13 minutter siden, dillyduzit skrev: Du kan prøve med eddik, eventuelt kan du også prøve å smøre den inn med litt matolje. Blir ikke lukten borte kan du ta med deg knivne tilbake eller gå tilbake til butikken for å høre. Victorinox er kjent for å ha et litt.. luktende skaft, men det skal gå bort etter noen få bruk. Prøv eddik og matolje, hvis ikke så send meg en pm så kan jeg sjekke det ut for deg. Skal prøve å teste ut litt eddik og se. Hva mener du med sjekke det ut for meg? Anonymkode: ea176...1d4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #9 Skrevet 21. april 2016 Det er bare sånn det lukter. Lukten blir sterkere når treet blir vått. Ikke vask tre i oppvaskmaskinen eller med eddik. Anonymkode: 0d05b...3a9 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #10 Skrevet 21. april 2016 11 minutter siden, dillyduzit skrev: Mange sier at man ikke skal vaske håndtaket, det kan du fint gjøre. Blir treet tørt, tar du litt matolje på papir og smører på. Du lar oljen trekke inn i løpet av natten. Men det er greit, ikke hør på meg. Når man får regelrett hjelp fra en som jobber med å selge disse knivene, har god produktinfo om dem og eier flere selv, så får det bare være. Ta turen innom butikken du kjøpte dem i og reklamer. edit: la ikke merke til abkoden. Når kniven har vært i oppvaskemaskinen gjentatte ganger gjennom mer enn 10 år og lukten ikke går bort, knivskaftet ikke er det minste inntørket og trenger olje, så har jeg ingen grunn til å trå at olje vil trekke inn i skafet, at ytterligere vask av skaftet vil endre noe, og når jeg i tillegg ser brannskadet ut i kontakt med eddik så ser jeg heller ikke noen grunn til å bruke dette å gjøre kniven totalt ubrukelig. Eddik har heller ikke noe på trematerialer å gjøre. Så såret stolthet over noen som ikke gir uttrykk for å ville følge råd vi ikke ser hensiktsmessig er unødvendig. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare sånn det lukter. Lukten blir sterkere når treet blir vått. Ikke vask tre i oppvaskmaskinen eller med eddik. Anonymkode: 0d05b...3a9 Nettopp. Anonymkode: d3d4c...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå