AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Hei alle her inne som er kristne. Jeg har møtt mange i mitt liv og når man snakker om troen er det ingen av oss som tror 100 % på akkurat det samme. Mye av det samme går såklart igjen, men det er noen som skiller seg ut både den ene og andre veien. Troen er personlig. Synes det er interessant å høre hvordan andre tolker kristendommen, bibelen og Gud. Hva tror du på? Jeg kan jo starte. Min tro baserer seg på Jesus. Jeg tror ikke på skapelsen som det står i bibelen. Jeg tror ikke på at menneskene i bibelen ble over flere hundre år gamle. Jeg tror ikke på himmel og helvete. Jeg tror ikke på det overnaturlige som Jesus gjorde. For å være ærlig hadde jeg kanskje aldri blitt kristen om jeg ikke har vokst opp med foreldre som har en tro. Men jeg har blitt kjent med Jesus og er glad for det. Gleder meg å høre fra dere andre. Anonymkode: ba620...33a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Jeg er ateist, men jeg lurte på om jeg kunne spørre deg noe. Kan jeg spørre om du tror Jesus er Gud? Du sier at du ikke tror på det overnaturlige Jesus gjorde, men hvis Jesus er Gud så kunne jo han ha gjort de tingene. Et annet spørsmål. Hvis du tror på Jesus, men ikke på himmelen og helvete, hva er da poenget med at Jesus kom til jorden? Bibelen sier at Gud sendte Jesus for å dø for syndene våre slik at vi kunne komme til himmelen. Anonymkode: cf617...02c
debatant Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei alle her inne som er kristne. Jeg har møtt mange i mitt liv og når man snakker om troen er det ingen av oss som tror 100 % på akkurat det samme. Mye av det samme går såklart igjen, men det er noen som skiller seg ut både den ene og andre veien. Troen er personlig. Synes det er interessant å høre hvordan andre tolker kristendommen, bibelen og Gud. Hva tror du på? Jeg kan jo starte. Min tro baserer seg på Jesus. Jeg tror ikke på skapelsen som det står i bibelen. Jeg tror ikke på at menneskene i bibelen ble over flere hundre år gamle. Jeg tror ikke på himmel og helvete. Jeg tror ikke på det overnaturlige som Jesus gjorde. For å være ærlig hadde jeg kanskje aldri blitt kristen om jeg ikke har vokst opp med foreldre som har en tro. Men jeg har blitt kjent med Jesus og er glad for det. Gleder meg å høre fra dere andre. Anonymkode: ba620...33a Jesus snakket mye om himmel oghelvete, og anerkjente og skapelsen. Hva mener du å basere troen på Jesus? Hvilken Jesus tenker du på? Endret 22. april 2016 av debatant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå